vissa thailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#16 Bericht door Edje » vrijdag 07 juli 2006, 16:38

Afgelopen vakantie zelf meegemaakt, had 1 dag overstay.
1 dag overstay hoef je niets te betalen, krijg wel een stempel in PP.
2 dagen overstay 500 baht
iedere daaropvolgende dag 500 bath
Het staat allemaal duidelijk aangegeven bij de PP controle.
Groetjes; Edje

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#17 Bericht door Manuel » vrijdag 07 juli 2006, 16:42

1 dag niet betalen, tweede dag 1000 THB..... Ze rekenen 2 dagen maal 500..

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#18 Bericht door Mart » vrijdag 07 juli 2006, 20:26

Als jullie op 1 september voor 23.59 uur door de grenscontrole zijn is er niets aan de hand.
De overstay kost op dit moment 500 B per dag, maar voor een paar uurtjes te laat doet men beslist niet moeilijk.
Oke , nu krijg je wel 1 dag overstay te betalen. kost 10 Euro, wat kost een visum, met reistijd, reiskosten enz.
Je moet even mee naar een kantoortje, je moet een briefje ondertekenen en je krijgt een stempeltje in je paspoort, dat is alles.
Lees even het verslag van Edje.

De overstay regeling is er uitsluitend voor om te voorkomen dat zij die schijt hebben aan de regels, vrij uitgaan.
Met enige dagen overstay kan men - uitsluitend bij een kontrole - een boete krijgen van 500 B voor de eerste drie dagen, daarna is het 200 B, met een totaal van 20.000 Bt.
Kan je gewoon betalen, dan is er ook nog niets aan de hand. Kan je niet betalen, JA dan zit je in de problemen.

Manuel.

En weet jij waarom ik het nu zo goed weet ? Is omdat die knaap waarover wij kontact hadden voor een baan op Phuket, nu wegens overstay in de LIK zit. Hij liep tegen de lamp, omdat hij betrokken was bij een woordenwisseling, die uit de hand liep. Hij zou de donderdag naar Ranong gaan voor een visa run, met drie dagen overstay, om vervolgens naar Phuket te gaan voor dat sollicitatie gesprek.

Waarschijnlijk morgen op vrije voeten, na betaling van de 20.000 BT.
EIGEN SCHULD, DIKKE BULT.

Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#19 Bericht door Manuel » vrijdag 07 juli 2006, 21:44

Mart schreef:De overstay regeling is er uitsluitend voor om te voorkomen dat zij die schijt hebben aan de regels, vrij uitgaan.
Met enige dagen overstay kan men - uitsluitend bij een kontrole - een boete krijgen van 500 B voor de eerste drie dagen, daarna is het 200 B, met een totaal van 20.000 Bt.
Niet correct Mart. De boete is alleen wanneer je jezelf aangeeft. Wanneer dat gebeurt, is het 500 THB per dag, EErste adg is 'gratis' daarna 500 THB per dag. Dus 1 dag kan 0,0 zijn, 2 dagen 1000 THB en 10 dagen 5000 THB.
Mart schreef:Manuel.
En weet jij waarom ik het nu zo goed weet ? Is omdat die knaap waarover wij kontact hadden voor een baan op Phuket, nu wegens overstay in de LIK zit. Hij liep tegen de lamp, omdat hij betrokken was bij een woordenwisseling, die uit de hand liep. Hij zou de donderdag naar Ranong gaan voor een visa run, met drie dagen overstay, om vervolgens naar Phuket te gaan voor dat sollicitatie gesprek.

Waarschijnlijk morgen op vrije voeten, na betaling van de 20.000 BT.
EIGEN SCHULD, DIKKE BULT.

Mart
Mart, daarom is het zo belangrijk nooit in zo een situatie terecht te komen. Indien de betreffende heer is aangehouden en overgedragen aan de immigratei, zoals gewoon is, dan zal hij gedeporteerd worden met de grote rode stempel in zijn paspoort. Niet meer toegestaan terug in Thailand.....

Ik ben met je eens... dikke bult, eigen schuld... Moge dit een les zijn voor degene die denken dat 1 of een paar daqen overstay OK is...

Maar, sorry om te horen. Kan ik iets doen? Heb zeer goede advocaat in contact. Je pleegt een ernstig misdrijf en je loopt... en ik lieg niet. Niet goedkoop natuurlijk..

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#20 Bericht door jumbo » zaterdag 08 juli 2006, 01:28

Naar wat ik ervan begrepen heb uit verhalen is overstay geen serieus issue en krijg je ook geen blacklisting voor, gewoon betalen maximaal overigens 20.000 thb en je bent weer welkom in Thailand, wellcih hopen ze dat je het meer doet :D :D :D
Ik wisselde in 2002 van baan daarvoor reisde ik elke maand en had nog nooit van de 90 dagen regel gehoord.
In mijn nieuwe job bleef ik eens 6 maanden aan een stuk in Thailand tot mijn Visa vernieuwd moest worden en ik de 90 dagen regel voor mijn kiezen kreeg (technisch gezien geen overstay maar vergelijkbaar 'onrechtmatig verblijf zonder kennisgeving van verblijfplaats') 45,000 thb maar volgens de maximum regel 20.000 thb, jammer maar ik hou de 90 dagen regel nu dus goed in het oog :( ....

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#21 Bericht door Manuel » zaterdag 08 juli 2006, 05:52

jumbo schreef:Naar wat ik ervan begrepen heb uit verhalen is overstay geen serieus issue en krijg je ook geen blacklisting voor, gewoon betalen maximaal overigens 20.000 thb en je bent weer welkom in Thailand
Maar wordt niet aangehouden voordat je jezelf aangeeft bij immigratie. Dan ga je wel het proces in voor detentie en uitzetting.
Indien je jezelf aangeeft bij immigratie, niet het immigratie buro maar alleen bij verlaten van het land, gaat hetgene op wat jij zegt.
Daarom, met overstay en aanraking met politie (wat ook een gewone controle kan zijn....) kan je goed in de problemen komen.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#22 Bericht door Manuel » zaterdag 08 juli 2006, 06:06

Hier een link naar een discussie op Thaivisa.com.
http://www.thaivisa.com/forum/index.php ... =59799&hl=
Het gaat over een situatie waarin 12 toeristen op een visa run worden aangehouden en gedetineerd en uitgewezen omdat ze overstay hebben.

Dit wil je dus ten alle tijden voorkomen! Overstay is tegen de wet!

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#23 Bericht door Manuel » maandag 10 juli 2006, 08:48

Mart, hoe is het afgelopen met de immigratie problemen van de persoon?

l18

meer als!!!

#24 Bericht door l18 » donderdag 13 juli 2006, 09:38

Loe schreef:Hallo L18

Het advies dat je geeft klopt tot 30 dagen, maar de vraag ging over MEER dan 30 dagen
en dan is er wel een kelin vuiltje aan de lucht als je het niet regelt

groetjes Loe

Helemaal gelijk Loe Maar zij hebben nu wel kunnen lezen wat zij moeten doen
Ik sta achter het advies van Willem ga naar Amsterdam en regel daar neem pasfoto,s mee smorgens melden smiddags op halen .
Maar aangetekend de zaak opsturen is ook duidelijk een goede optie.



Maar wat ik wil weten is hoe ik kan emigreren en wat daar de voorwaarden zijn ... Iemand ????


long 18

l18

dag te lang

#25 Bericht door l18 » donderdag 13 juli 2006, 10:00

Friet schreef:Hoi,

Wij gaan (iets) langer dan 30 dagen, nl 31 dagen (waarvan we op de 31ste dag al om 8.30 inchecken) en we hebben hiervoor geen visum aangevraagd. Op dit forum adviseerde men om bij vertrek te melden dat je een dag overstay hebt en dan een kleine boete te betalen.

Wat is nu juist? En wat is het verstandigst? Wordt je echt al in Nederland tegen gehouden? Ik ben nl al eerder te lang geweest (volgens het ticket) maar toen zijn we tijdens ons verblijf in thailand 2 weken naar cambodja geweest dus dan gaan er weer opnieuw 30 dagen in. Maar ja dat stond natuurlijk niet op ons vertrek ticket! En daar heeft geen haan naar gekraaid op de heenweg en ook niet in thailand zelf!

Groet,

Nou Frieda je kan echt niet langer blijven dan je visum [ 30 ] is als je het gokt dan kan er van alles mis gaan !!!! wees hier dus niet te makkelijk in, Tot aan de gevangenis is mogelijk als de zaak om wat voor reden uit de hand loopt.

long 18
Frida

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#26 Bericht door Mart » donderdag 13 juli 2006, 16:32

Laten we maar niet meer zeuren of ja/nee, wel/niet doen.

Gewoon een visum aanvragen.!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik weet nu wat er kan gebeuren indien je een overstay hebt.
Slecht 1 forum lid weet wat er gaande is/was.
Details krijgt U beslist niet.

Het is niet mij overkomen, maar wel een landgenoot.

Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#27 Bericht door Manuel » donderdag 13 juli 2006, 17:05

Ik sluit mij geheel bij Mart aan.

Het enige en juiste advise is datgene wat hij vet heeft geschreven.

Vraag een visum aan!

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

#28 Bericht door nicod » donderdag 13 juli 2006, 17:48

Mart schreef:Laten we maar niet meer zeuren of ja/nee, wel/niet doen.

Gewoon een visum aanvragen.!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik weet nu wat er kan gebeuren indien je een overstay hebt.
Slecht 1 forum lid weet wat er gaande is/was.
Details krijgt U beslist niet.

Het is niet mij overkomen, maar wel een landgenoot.

Mart
En ik weet Mart dat als er toch een eigenwijsje in de problemen komt,.... jij vast weer klaar staat om te helpen :wink:

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#29 Bericht door Mart » vrijdag 14 juli 2006, 05:29

Waarde Nico,

Oke een reactie.

Ten eerste jij kent me, ten tweede alleen Manuel weet wat er gaande is.

Ik wil altijd helpen bij een probleem. Mijn tel.nr is daar 24 uur/dag voor open maar gelet op de ervaring van de afgelopen weken, zal ik NOOIT meer iets doen voor hij of zij die een overstay heeft, ook al is het maar 1 dag.

Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#30 Bericht door jumbo » vrijdag 14 juli 2006, 05:38

Manuel schreef:
jumbo schreef:Naar wat ik ervan begrepen heb uit verhalen is overstay geen serieus issue en krijg je ook geen blacklisting voor, gewoon betalen maximaal overigens 20.000 thb en je bent weer welkom in Thailand
Maar wordt niet aangehouden voordat je jezelf aangeeft bij immigratie. Dan ga je wel het proces in voor detentie en uitzetting.
Indien je jezelf aangeeft bij immigratie, niet het immigratie buro maar alleen bij verlaten van het land, gaat hetgene op wat jij zegt.
Daarom, met overstay en aanraking met politie (wat ook een gewone controle kan zijn....) kan je goed in de problemen komen.
IK denk dat ze coulanter zijn in de situatie zoals ik aangaf, tenslotte was mijn visa nog geldig, ik had alleen de 90 dagen regel over het hoofd gezien en moest daar voor betalen,
Ik denk ook dat overstay iets is wat je beter kunt voorkomen als genezen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”