Werk >>> Thailand.. :

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
DeniseL.

Werk >>> Thailand.. :

#1 Bericht door DeniseL. » zondag 25 juni 2006, 18:27

Zou graag van de mensen die langer dan 2 mdn naar Thailand gaan, weten hoe ze dat doen... Heb zelf (mijn vriend ook) een vaste baan (met een aantal vrije dgn per jaar) ook hebben wij een koopwoning. Misschien kunnen jullie mij wat tips geven, lees hier regelmatig dat er mensen voor lange tijd weggaan, of zelfs gaan wonen in Thailand (wat wij ook wel voor een jaar willen, maar ja.. hoe..???) Alvast bedankt voor de reacties !!!

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door Manuel » zondag 25 juni 2006, 18:30

Ten eerste... een baan in Nederland en hier wonen gaat niet samen.

Ik werkte op cruise schepen toen ik hier voor de eerste jaren kwam. Gaf mij de tijd om hier 4 tot 5 maanden per jaar te wonen. Had in die tijd mijn huis hier en het was 'thuis'. Dat gaf mij na vele jaren de 'moed' om hier te gaan wonen.

DeniseL.

#3 Bericht door DeniseL. » zondag 25 juni 2006, 18:46

Leuk dat ik een reactie heb...

Bedoelde ook niet nu gaan wonen, maar ooit...
Ben 2 x een maand in Thailand geweest (reien met een rugtas, buiten de toeristische plekken om)
Maar zou wel is willen weten hoe mensen het voor elkaar krijgen +/- 2 a 3 mnd naar Thailand te kunnen, deze hebben vast geen vaste baan...
Jou verhaal is duidelijk, maar wek je nu in Thailand en heb je hier geen familie die je mist..?
Kan niet wachten om weer terug te gaan... ook bij mij had het gelijk een "thuis"gevoel !!!!! Groetjes, Denise

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#4 Bericht door Manuel » zondag 25 juni 2006, 18:56

Vanaf de eerstekeer niet echt meer terug gewild naar Nederland. Kom er nu eens per 2 of 3 jaar. Meer dan genoeg...
Aleen 2 keer een maand reizen (buiten toeristische gebieden??) is geen basis in mijn opinie om een toekomst op te bouwen in een ander land. Ga eerst eens een paar maanden op 1 plaats wonen, niet alleen lekker rondtrekken. Pas dan kan je zeggen of het wel zo leuk is als je mocht denken na een vakantie.

Ik kwam hier voor 8 jaar elk jaar 4 tot 5 maanden, daarna al weer 3 tot 4 jaar permanent hier.

Gast

#5 Bericht door Gast » zondag 25 juni 2006, 19:06

Dat toekomst opbouwen is ook maar een gedachten, zou zeker eerst een paar maanden in Thailand willen zijn, om te weten of wij het ook echt willen... Buiten toeristische plekjes om, bedoel ik dat ik heb overnacht bij locale bevolking en ik niet in hotels ben geweest.. Ook heb ik in een maand tijd veel gereisd, maar geprobeerd zoveel mogelijk tussen de gewone bevolking, denkende aan de trein reis, keuze waar te gaan eten enz.

Ook ik wilde de eerste x niet meer terug, miste alleen wat familie leden (mams, haha..) mar verder heb ik staan huilen als een klein kind op het vliegveld van BKK.
Het heeft ook een tijd geduurd voor ik naar een forum ging (zoals deze) omdat het teveel ophaald, waar ik zo'n heimwee naar heb... snik snik...

DeniseL.

#6 Bericht door DeniseL. » zondag 25 juni 2006, 19:07

Manuel bovenstaande tekst is dus van ce'st moi...

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

#7 Bericht door Kees » maandag 26 juni 2006, 01:02

Hallo Denise,

Daar wij een gruwelijke hekel aan koude hebben proberen we ook ieder jaar weer de koudste maanden (januari/februari) weg te vluchten naar Thailand. Ik heb een volledige baan en werk met nog 18 collega's, die er geen moeite mee hebben dat ik die maanden niet aanwezig ben. Daar staat dan natuurlijk tegenover dat ik de rest van het jaar er altijd ben, wat voor hun dan weer gunstig is voor wat betreft de zomer vakanties. Mijn vrouw werkt parttime en die zegt dan op haar werk dat ze die maanden niet beschikbaar is. Dus wij zijn erg blij dat onze collega's en bazen zo meegaand zijn en daar maken wij dan ook volop gebruik van.
En vanaf 29 december zitten wij weer voor negen weken lekker in de warmte op Phuket-eiland :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”