Welke boeken moet ik echt lezen

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Welke boeken moet ik echt lezen

#1 Bericht door nicod » donderdag 15 juni 2006, 16:01

Ik koop regelmatig boeken in Thailand over achtergrond cultuur en gebruiken. Ik heb een aantal boeken al gelezen. Eerder noemde ik Bridging the Gap, een humoristisch leerzaam boek over hoe je zaken kunt/moet/mag doen met de Thai.


Een ander boek dat ik kocht; Successful living in Thailand vond ik daarentegen erg tegenvallen, slechts 1 hoofdstuk (een Quiz) over gebruiken was erg boeiend (niet eens van de schrijver zelf).


Wie heeft goede tips, om missers te voorkomen.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#2 Bericht door Loe » donderdag 15 juni 2006, 17:57

Ik denk dat op internet heel veel informatie is te krijgen, zonder dat het iets kost

Groetjes Loe

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

to surf or not to surf

#3 Bericht door nicod » donderdag 15 juni 2006, 18:02

Dat is waar maar ik heb mijn surfbroekje niet aan. Mogelijk heb jij al wat meer ervaring en kun je wijzen op eerdere ervaringen?

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#4 Bericht door Loe » donderdag 15 juni 2006, 18:20

Nicod,

als je bij GOOGLE Thailand intikt, heb je leesvoer :D voor maanden

groetjes Loe

George

Re: to surf or not to surf

#5 Bericht door George » donderdag 15 juni 2006, 21:23

nicod schreef:Dat is waar maar ik heb mijn surfbroekje niet aan. Mogelijk heb jij al wat meer ervaring en kun je wijzen op eerdere ervaringen?
Als je op internet zit heb je altijd je surfbroekje aan......

[quote ="nicod"] Een goed hotel in het schoonste deel van Bankok, door de ligginging aan de rivier heb je weinig tot geen last van de smog en bedrukte lucht. Het hotel ligt niet centraal in het drukste gebied van thailand maar d.m.v de water taxi zijn alle locaties eenvoudig en goedkoop te bereiken. (goedkoper dan de reguliere taxie, bus of Tuk-Tuk. Omdat het hotel al wat ouder is heeft het een centrale plek weten te verwerven tussen de meest exclusieve hotels aan de rivier en toch haar oude, goedkope prijs weten te handhaven. Het personeel is vriendelijk en zal je de volgende keer herkennen (weinig verloop). [/quote]

ging vervolgens naar jullie site toe en zag bovenvermeld bericht......Daar zet je toch niet voor je verdriet klanten neer, tenzij je ze niet op herhaling wilt hebben......... Als je van ALLE kanten van BKK mensen wilt laten genieten, parkeer je ze toch niet op deze plek.

Sorry ik kom (hier) net kijken maar kom al 20 jaar in Thailand en woon, helaas, nog steeds in Nederland.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: to surf or not to surf

#6 Bericht door jumbo » vrijdag 16 juni 2006, 02:18

Ik zelf heb toentertijd een boek gekocht over het Buddhisme gewoon om de basis te kunnen begrijpen van wat de principes zijn van deze mensen.
Ik heb daar veel aan gehad. Later nog 2 boeken van een engelsman die monnik is geworden hier, was meer vermaak, maar je komt toch weer allerlei sociale blokkades tegen.

Ook heb ik wat historische boeken gelezen en docufilms gezien, alsmede fact boeken (of via internet) over de economie zodat je een beetje gevoel krijgt met de mensen die deel uitmaken van het land/de economie.

Thai zijn erg trotse mensen en alles wat hen reden geeft trots te zijn daar hebben ze kennis over en dat willen ze graag delen met de farang.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Boeken

#7 Bericht door JohanS » vrijdag 16 juni 2006, 07:32

Volg de volgende link even en je ziet alle boeken ivm Thailand die ik gelezen heb. Niet steeds alles is goed maar wel steeds te moeite om te lezen.

http://users.skynet.be/thaitravel/book.htm

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Re: to surf or not to surf

#8 Bericht door nicod » vrijdag 16 juni 2006, 11:05

George schreef:
nicod schreef:Dat is waar maar ik heb mijn surfbroekje niet aan. Mogelijk heb jij al wat meer ervaring en kun je wijzen op eerdere ervaringen?
Als je op internet zit heb je altijd je surfbroekje aan......

[quote ="nicod"] Een goed hotel in het schoonste deel van Bankok, door de ligginging aan de rivier heb je weinig tot geen last van de smog en bedrukte lucht. Het hotel ligt niet centraal in het drukste gebied van thailand maar d.m.v de water taxi zijn alle locaties eenvoudig en goedkoop te bereiken. (goedkoper dan de reguliere taxie, bus of Tuk-Tuk. Omdat het hotel al wat ouder is heeft het een centrale plek weten te verwerven tussen de meest exclusieve hotels aan de rivier en toch haar oude, goedkope prijs weten te handhaven. Het personeel is vriendelijk en zal je de volgende keer herkennen (weinig verloop).
ging vervolgens naar jullie site toe en zag bovenvermeld bericht......Daar zet je toch niet voor je verdriet klanten neer, tenzij je ze niet op herhaling wilt hebben......... Als je van ALLE kanten van BKK mensen wilt laten genieten, parkeer je ze toch niet op deze plek.

Sorry ik kom (hier) net kijken maar kom al 20 jaar in Thailand en woon, helaas, nog steeds in Nederland.[/quote]

George dank voor je reactie over een hotel dat op mijn site staat. Zoveel mensen zoveel wensen. Ik heb niet veel luxe nodig een vind gastvrijheid belangrijker dan mooi geschilderde muren. Ook frisse lucht vind ik wel lekker in een druk Bankok........... Maaruh. hoe kom je erbij hierover in dit topic te reageren......... aha wellicht denk je dat de titel boeken, met hotel reserveren te maken heeft.... :oops: excuus ik had duidelijker moeten zijn.

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Re: Boeken

#9 Bericht door nicod » vrijdag 16 juni 2006, 11:09

JohanS schreef:Volg de volgende link even en je ziet alle boeken ivm Thailand die ik gelezen heb. Niet steeds alles is goed maar wel steeds te moeite om te lezen.

http://users.skynet.be/thaitravel/book.htm
Goede site man! inderdaad dit zocht ik. Misschien kun je me een PB sturen met je favorieten en een kleine motivatie.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”