Thaise temperaturen

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Thaise temperaturen

#1 Bericht door thongdee » dinsdag 13 juni 2006, 05:46

Thaise temperaturen ? 8)
Wat een zaligheid … :lol:
Men hart is sowieso altijd al in Thailand .
Maar nu met deze temperaturen …. Als ik men rondes ga lopen en dan die heerlijke warmte voel , die barbecue geuren opsnuif waan ik me helemaal weer in Thailand .
Ook de mensen zijn vriendelijker en aangenamer nu hier in België.
Nog even (2 jaartjes) en we kunnen er voor altijd van genieten ;-)
Nu alvast met volle teugen genieten , want hier duurt het meestal niet zo lang :wink:
Hebben jullie het ook naar je zin hier nu ?
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Manos
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: dinsdag 05 juli 2005, 11:55

#2 Bericht door Manos » dinsdag 13 juni 2006, 07:03

Heb dit gisteren ook gezegt: net Thailand 8) maar hier kunnen ze met moeite lachen :? ,nog 3 weken en we zitten er middenin jihaaaaa :D :D

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

#3 Bericht door nicod » dinsdag 13 juni 2006, 09:18

Thongdee,

Het is hier in Nederland net als belgie, rennen of stilstaan met het weer. 30 gradeden hier is toch net iets anders dan in Thailand vind ik. Maar ook ik ben blij dat de zomer nu eindelijk eens gaat beginnen. Mensen worden inderdaad wat vriendelijker en prettiger nog iets miner gehaast.
Smelt ze.

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#4 Bericht door Jantra » dinsdag 13 juni 2006, 09:41

Over twee weken ben ik ook weer van de partij in Bangkok........... :D
Carpe Diem

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#5 Bericht door Okie » dinsdag 13 juni 2006, 13:52

Tjaaaaaaa die temperatuur is wel prettig alleen dat werken wat je er bij moet doen :shock:

Over 10 dagen mag ik het vliegtuig in en dan vind ik die temperatuur veelllllllllll prettiger omdat ik dan gewoon kan relaxen. Als het me dan te warm wordt zoek ik een plekje onder een boom met een goed boek en een koel drankje.

Allen veel plezier

Okie

Singha
kenner
kenner
Berichten: 102
Lid geworden op: maandag 12 september 2005, 20:20

#6 Bericht door Singha » dinsdag 13 juni 2006, 14:16

Ik herken precies wat je bedoelt thongdee. Ik liep gisteren een stukje buiten en waande me in Thailand, die heerlijke geuren van houtskool en af en toe een vleugje bloesem welke mij doet denken aan de Jasmijn struiken naarbij het huis van mijn schoonmoeder. Mensen zijn allemaal happy en ondernemend, begin me nu al weer zorgen te maken over herfst :(
Afbeelding
ThaiPortal.nl brengt Thailand dichterbij

rogerphayao
kenner
kenner
Berichten: 97
Lid geworden op: zondag 13 augustus 2006, 17:00
Locatie: Genk / Belgium

#7 Bericht door rogerphayao » zaterdag 02 september 2006, 14:21

De voorbije maand augustus was dan weer niet van die aard dat je jezelf in Thailand waande. Het was weer met beide voeten op de grond (in de regenplassen). Nu de herfst zich al stilaan aankondigt bekruipt me weer de angst voor een nakende periode van somber weer gepaard gaand met neerslachtigheid. Thailand is voor mij en hoogst waarschijnlijk een groot percentage forumleden een verslaving geworden We kunnen er niet meer zonder. Te lang in dit gure Europese klimaat en onze hele levenslust is naar de Filistijnen. Ginds waar de thermometer bijna nooit onder de 20 graden Celsius daalt en we omringd zijn door die prachtige tropische natuur worden mijn gedachten automatisch zonniger, verdwijnt iedere pessimistische gedachte en leef ik in een roes.
Zal ik maar stoppen met jubelen ? Straks boekt half Nederland en Belgie een ticket.
Nog 3 jaar en dan wordt Thailand 6 maanden per jaar mijn thuis. Aftellen maar....

Rogerphayao
Snak naar het moment dat Belgische winters verleden tijd zullen zijn.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#8 Bericht door khonkaen » zondag 03 september 2006, 01:50

ik kan helaas niet van het mooie weer in nl. genieten..
ik woon ruim 10 jaar in thailand en hier is mooi weer gewoon, gewoon..
we zitten hier wel in de regentijd , dus om de paar dagen een fikse bui..
maar dat heeft de Boeddha zo geregeld , omdat de boeren regen nodig hebben om hun gewassen te laten groeien..
de temperatuur is hier zo tussen de 25 en 30 graden , maar in april kan het oplopen tot 40, 45 gr..
in de koele tijd , dec t/m januari is het 20- 25 gr. maar dan zit het hele gezin met winterjassen , sokken en mutsen op in huis te bibberen.. ik ben wel van plan om dit jaar wat kacheltjes te kopen..
dit klinkt misschien ongelooflijk , maar een aantal jaren geleden was het in de bergen van loei, min 4 graden... er zijn toen 7 mensen doodgevroren...




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”