Weer een ander die hulp zoekt met werk.....

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Kilteddutchman
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: vrijdag 19 mei 2006, 21:30
Locatie: Edinburgh, Scotland

Weer een ander die hulp zoekt met werk.....

#1 Bericht door Kilteddutchman » vrijdag 19 mei 2006, 22:23

Hi,
Ik hou het forum all een tijdje in de gaten en al word er een hopp info gegeven, Ik ga toch weer ongeveer dezelfde vraag stellen. Met hier en daar een andere invals hoek...

Sinds 1999 ben ik werkzaam in Groot Britanie (Schotland om precies te zijn) in de 5 Sterren Hotel industrie. Hier heb ik ook mijn vriendin uit Thailand ontmoet, die al 2 jaar hier een Studie in Hotel Management en Toerisme volgt. Nou moet ze weer terug deze Zomer en, zijn we tot het besluit gekomen dat ik naar Thailand kom en daar ga werken.

We zouden kunnen trouwen om alles makelijker te maken (of is dat een misvatting), maar we willen het gewoon zonder dat doen omdat we willen trouwen voor de echte redenen en niet om een land in te mogen. Trouwen zou ook betekenen dat ze makelijker Nederland in komt toch?

Anyway, Ik ben dus op zoek naar advies voor het zoeken naar een baan in Bangkok, hier gaat mijn voorkeur naar uit om dat Nong ook daar vandaan komt.

Ik heb al enkele CV's verstuurt om me een beetje te orienteren en kreeg daar ook wel af en toe een antwoord op, maar dat was vaker om dat ze op zich wel waren geintreseerd maar geen Expats aanmochten nemen.. Klopt dat?

Ik heb een ruime allround Hotel Manangement ervaring, maar voornamelijk de laatste jaren in de wat Kleinere 5 sterren Boutique Hotels... zou dit een belemering zijn , aangezien er zo veel van die grote, 300 kamers tellende Hotels te vinden zijn in Bangkok.

All heb ik well wat links naar "Job Sites" gezien, vraag ik me ook af of iemand mischien een Recruitment Agency weet waar ik contact mee op zou kunnen nemen.


Ik heb ook al overwogen om als een leraar Engels te gaan werken, maar voor de een of andere reden is mijn vriendin daar heel erg op tegen...

Ook zou ik geen problemen hebben om mijn eigen B&B te beginnen, maar daar zegt ze weer dat het waarschijnlijk niet zo'n lekker plan is omdat er tegenwoordig meer en meer "Traditional Thai Living experiences" door de regering gepromoot worden... heeft iemand hier ervaring mee?

En dan nog 1 of 2 vragen... begrijp ik het goed dat als Ik dan eenmaal een baan aanbod zou hebben, ik dan ook nog wel even mijn diploma's en andere paperassen naar het Thai toe moet laten vertalen? of zou Engels ook volstaan?

En dan zo ongeveer de laatste vraag.... stell ik ben er in geslaagd om een baan te bemachtigen.. wat kan ik dan het beste doen?
Alles aangaande reisdocumenten, Visa etc organiseren hier in the UK?

Ik zou namelijk eerst nog even naar Nederland gaan voor een week om even gedag te zeggen tegen familie en Vrienden, om dan via Amsterdam naar Bangkok te vliegen..maar ik begrijp dat in die week dat ik in Nederland zou zijn er niet veel te regelen valt met de Ambasade daar.
Of kan ik eigenlijk al het voorbereidend werk via de telefoon doen en dan net in de week ervoor alles rond maken.... Sorry ben nooit echt handig met Visa's enz geweest.

Ik hoop dat ik niet te veel dingen vraag die al uitvoerig zijn beantwoord..

Marco

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Weer een ander die hulp zoekt met werk.....

#2 Bericht door jumbo » zaterdag 20 mei 2006, 04:21

Trouwen om dingen makkelijker te maken is voor beide gevallen een misvatting
Hotels kunnen wel buitenlanders aannemen, maar alleen in hogere management functies
Er zijn veel recruitment agencies in Bangkok, maar ik heb er nog geen gezien specifiek gericht op hotels en zo, welke jobsites heb je nu bezocht??
Een leraar engels maakt tussen de 30.-60.000 thb dus ik kan de houding van je vriendin begrijpen, dat zal veel minder zijn als je nu verdient
Je moet je diplomas lateren vertalen en legaliseren door het ministerie en de thaise ambassade, is een klusje wat in een dag kan, buiten de vertaling naar het engels dan
een baan bemachtigen puur op basis van je cv en zonder ontmoetingen is een utopie tenzij je als expatriate hier naar toe gezonden wordt, hierheen komen is een vereiste
Residocumenten kan je overal organiseren, de vertaling en legalisering zal via NL moeten en via de ministeries en ambassade, dat kan louter en alleen daar tenzij het om een visa gaat ofzo dat kan overal op ambassades en consulaten
Het is absolutt niet eenvoudig hier aan het werk te raken, maar je moet hier zijn en tijd steken in sollicitaties, maar het is niet onmogelijk.
de beloning ligt ook op een beduidend lager nivo als in Europa/US
maa alles is hier ook goedkoper.......ik zie vaak advertenties voor de hotelbusiness en vaak wordt gevraagd om expats....dus shoot your shot

J

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#3 Bericht door Okie » zaterdag 20 mei 2006, 06:20

Waarom alleen focussen op Bangkok :? Thailand is zo groot met vele grote hotel ketens in diverse plaatsen en steeds meer boutique hotels. Ga is zoeken op http://www.bangkokpost.com of the Nation, ik zie daar ook vaak advertenties voor hotel functies in Thailand.

Dat trouwen om het allemaal makkelijker te maken is grote bullshit maar dat schreef Jumbo al. Vertaling van je papieren kan eventueel ook in Thailand en een stuk goedkoper als hier in Nederland, legalisering via de ambassade. Je zal waarschijnlijk voor sommige dingen toch in Nederland moeten zijn bij de gemeente waar je ingeschreven staat. Dit is eigenlijk nog niet van toepassing pas als je een baan gevonden hebt zal je de hele papier winkel moeten doorlopen. Het is wel handig om je diplomas al te laten vertalen naar het engels bijvoorbeeld.

Okie

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#4 Bericht door jumbo » maandag 22 mei 2006, 06:35

Ik weet bijna wel zeker dat de diploma's e.d. vertaald moeten worden in NL en dan vervolgens door de ministeries en de Thaise vertegenwoordiging in Nederland moeten worden gelegaliseerd.
Dat kan niet in Bangkok, wellicht wel met gewone vertalingen maar niet met diploma's.........

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”