Marry in love

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
paulusbos
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: donderdag 12 januari 2006, 17:19

Marry in love

#1 Bericht door paulusbos » dinsdag 16 mei 2006, 20:07

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat betekend "Marry in love". Ik ben in november vorig jaar met mijn vriendin in haar geboorte dorp bij haar moeder thuis getrouwd. Wij zijn toen getrouwd door ik denk het dorpshoofd. Wat is hier van de betekenis en is dit rechtsgeldig in Thailand. Ik weet dat dit niet voldoende is voor Nederland. De ceremonie duurde ongeveer twee uur. We werden met elkaar verbonden door middel van een touw en daarna werd ik door haar familie officeel erkent als haar man.

Kan iemand mij hier antwoord over geven.

Paul

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » dinsdag 16 mei 2006, 21:38

jawel , ik ben 5 jaar geleden ook bij de ouders van mijn vrouw voor boedha getrouwd... de thai hechten hier veel waarde aan.. ik ben ook als zoon aangenomen in het gezin... je kan eventueel het huwelijk laten registreren op de amphur... je hebt daar dezelfde papieren voor nodig als in nederland voor een geregistreerd huwelijk... de papieren moeten door de ned. ambassade geverifieerd worden en in het thais vertaald..
het huwelijk is dan in nl. ook rechtsgeldig..

wij hebben het niet laten registreren , omdat de familie erg boeddhisties is ingesteld en wij toch niet van plan zijn om ooit naar nl. te gaan..


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#3 Bericht door Manuel » woensdag 17 mei 2006, 05:47

Paul, je bent dus niet voor de wet getrouwd en het huwlijk heft geen erkenning door enige officiele instanties.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”