verzenden goederen thailand odon thani

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
douwe32

verzenden goederen thailand odon thani

#1 Bericht door douwe32 » maandag 08 mei 2006, 10:29

ik wil graag meer info over goederen verzenden naar thailand
en wat het kost en hoe het gaat met douane en zo wie kan mij er mehelpen.
06 42 33 46 27
douwefoekema@hotmail.com

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

goederen

#2 Bericht door Altena » maandag 08 mei 2006, 17:21

je vraag is erg oppervlakkig maar zal proberen je op weg te helpen.

Indien je goederen vanuit Nederland wil verzenden moet je je de vraag stellen is het voor eigen gebruik of voor derden.
Indien je even gaat kijken op http://www.douane.nl kan je alle terieven zelf waarnemen en welke documenten eventueel van toepassing zijn.

Bij een inboedel gelden er weer andere uitvoer en invoer rechten.

T.a.v kosten zal je ook meer duidelijkheid moeten verschaffen, een deel van een container kan je "huren" dit heet deellading en gaat per meter.
Veelal worden er 20 of 40 Ft container's gebruikt.

de P& O rederij heeft een lijndienst op bangkok.

ook kan je bijv, een grote verhuizer zoals bijv: Voerman Leidschendam of Atlas Schiphol, of de Gruyter Arnhem eens raadplegen
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

willy_1957
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 16:49
Locatie: moerbeke-waas
Contacteer:

#3 Bericht door willy_1957 » dinsdag 09 mei 2006, 14:19

Concreet,men wil graag meubelen en huisraad verhuizen naar Thailand.Wat kost een dergelijke onderneming?Container en dergelijke.
Ongeveer natuurlijk,ik weet ook,dit is voor iedereen verschillend,naargelang de quantiteit van de eventuele huisraad

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

transport goederen/huisraad

#4 Bericht door Altena » dinsdag 09 mei 2006, 16:20

Willy_1957,

het gaat dus om een inboedel, deze inboedel is hoeveeel m3?

Maar om je een indicatie te geven pin me er niet op vast want je gegevens zijn erg vaag:

Huis-huis transport incl verzorgen van documenten bij export c.q. import en algehele begeleiding incl.verzekering kost een 20ft container dan ongeveer tussen de 4000/5000 euro (incl alles)
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#5 Bericht door fredlk » dinsdag 09 mei 2006, 16:34

Ik heb net 15 kubieke meter huisraad door Allied Varekamp laten verschepen voor 4,100 Euro inclusief inpakken, inklaren, verschepen, uitklaren, bezorgen en uitpakken. Het duurt ongeveer 45 dagen van deur tot deur. Ik heb meerdere verhuizers aangeschreven maar zij (Allied Pickfords) waren de enige die snel antwoorde.

Groetjes,

Fred.
"What we think, we become."

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

inboedel

#6 Bericht door Altena » dinsdag 09 mei 2006, 16:43

Fred,

ja ook Varekamp is een betrouwbare vervoeder, dat je koos voor de snelste t.av. respons op je vraag begrijpelijk.

gegeven het aantal m3 is het best redelijk tot goed te noemen de prijs die je hebt moeten betalen.

omdat je ook duidelijk spreekt over in en uitpakken.

Maar voor een ieder vraag meerdere prijzen op en kies zeker nooit voor de weg waar je veel onduidelijkheden hebt.
Laat alles goed omschrijven zeker t.a.v. verzekering en all in afhandeling.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”