vraag m.b.t. het verkrijgen van een workpermit en domicilie

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rusty

vraag m.b.t. het verkrijgen van een workpermit en domicilie

#1 Bericht door Rusty » zondag 07 mei 2006, 11:15

Beste Expats,


Graag had ik wat meer informatie willen bekomen betreffende het in orde blijven met de papierwinkel in Belgie.

Mijn situatie is als volgt:

Volgende maand kom ik naar Thailand om te gaan werken. Ik heb via het internet gesolliciteerd en naar verluid mag ik beginnen werken volgende maand. Mijn nieuwe baas zorgt voor mijn werkvergunning, visa,...

Ik ben momenteel nog in Belgie ingeschreven en heb mijn domicilie bij mijn ouders staan. Ik ben nog wel ingeschreven en in principe, beschikbaar voor de belgische arbeidsmarkt. Maar ik ga nu in thailand op een legale manier (werkvergunning, taxkaart) werken.

Mijn vraag nu is, is het mogelijk om in orde te blijven met mijn verworven sociale zekerheden voor een bepaalde duur of onbepaalde duur in belgie zonder dat ik door bepaalde instanties lastig wordt gevallen? Zo ja, wat moet ik dan doen?.

Moet ik als brave belg mij uitschrijven en afzien van de verdere verworven sociale zekerheden of kunnen jullie als experts mij iets beters aanraden zodat ik toch in beiden landen in orde blijf?

Graag een duidelijk antwoord aub,


Guy

zonneke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 203
Lid geworden op: zondag 26 maart 2006, 17:02
Locatie: Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door zonneke » zondag 07 mei 2006, 19:32

stap naar de vakbond !

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”