nederlanders in hua hin

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gast

nederlanders in hua hin

#1 Bericht door gast » vrijdag 28 april 2006, 23:26

Wie van jullie wonen er in hua hin, en hoe bevalt het jullie daar, en welke dingen zijn de minder leuke kant, van er wonen..?

Ben heel erg benieuwd. :D

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Hua Hin

#2 Bericht door Mart » zaterdag 29 april 2006, 05:36

Waarde Gast,

Ik woon niet in Hua Hin, maar wel op 25 km er vandaan, nl Cha-am. Ga zeer regelmatig naar HH, maar zou er niet willen wonen. Het is voor mij daar toch iets te druk en te toeristisch.

Mart
Cha-am

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#3 Bericht door PaulV » zaterdag 29 april 2006, 08:13

Beste gast,

Wij wonen en werken in NL, maar hebben sinds kort een huis in Hua Hin.
De reden waarom wij voor Hua Hin kozen is dat het niet zo toeristisch is als Phuket en Pattaya, maar juist wel wat meer drukte heeft dan Cha Am.
Tevens kun je er uitgebreid golfen.
Hua Hin ontwikkelt zich behoorlijk op het moment, wat wij prettig vinden. Maar wij sluiten ook niet uit dat dit door kan schieten tot een nivo waarop ook wij het te druk gaan vinden. Dan zou het het best zo kunnen zijn dat Cha Am aantrekkelijker wordt. Strand en zee spreken in Cha Am sowieso veel meer aan dan in Hua Hin waar de strandstrook voor het grootste deel aan de hotels en resorts toebehoort, terwijl in Cha Am het strand veel meer open en toegankelijk is.

groet,
Paul

RC-EddyThai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: zondag 11 juni 2006, 17:28
Locatie: Hua Hin

#4 Bericht door RC-EddyThai » zondag 11 juni 2006, 17:52

Ik woon nu sinds anderhalf jaar in Hua Hin en het is idd al een stuk drukker dan toen ik hier kwam, het word hier met de dag drukker en dit geeft aanleiding tot het zoeken naar een nieuw plekje. Om met je auto door HH heen te moeten is geen lolletje meer en mij bevalt het hier steeds minder goed. Vooral in het weekend wanneer een hoop ''rijke'' Bangkok Thai naar HH komen om te golfen en te winkelen is het hier heel druk en sta je lang te wachten bij kruispunten en stoplichten die niet op elkaar zijn afgesteld. Chaam is een goed alternatief en word waarschijnlijk ook mijn nieuwe woonplaats dit jaar.
enjoying life in the tropics !!

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Huis

#5 Bericht door JohanS » maandag 12 juni 2006, 08:28

PaulV schreef:Beste gast,

Wij wonen en werken in NL, maar hebben sinds kort een huis in Hua Hin.
De reden waarom wij voor Hua Hin kozen is dat het niet zo toeristisch is als Phuket en Pattaya, maar juist wel wat meer drukte heeft dan Cha Am.
Tevens kun je er uitgebreid golfen.
Hua Hin ontwikkelt zich behoorlijk op het moment, wat wij prettig vinden. Maar wij sluiten ook niet uit dat dit door kan schieten tot een nivo waarop ook wij het te druk gaan vinden. Dan zou het het best zo kunnen zijn dat Cha Am aantrekkelijker wordt. Strand en zee spreken in Cha Am sowieso veel meer aan dan in Hua Hin waar de strandstrook voor het grootste deel aan de hotels en resorts toebehoort, terwijl in Cha Am het strand veel meer open en toegankelijk is.

groet,
Paul
Hallo,

Waar hebben jullie je huis gekocht. In het centrum of juist daarbuiten.
Wij willen ook op termijn een plaats in Hua Hin maar de lokatie daar is zeker nog niet duidelijk.

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#6 Bericht door PaulV » maandag 12 juni 2006, 11:51

Hallo Johan,

Wij hebben ongeveer 2 km buiten het centrum en 3 km vanaf het strand een huis gekocht op het project The Heights I, tegen de eerste heuvelhellingen schuin tegenover het Olifantendorp. Het complex bestaat uit 39 woningen, waarvan de helft dubbelvloers en de andere helft Bungalow. De bebouwde oppervlakte is 215 m2, de kavels varieren tussen de 400 en 600 m2.
Er is ook een project Heights II langs de Phetkasem Road, richting zuiden. Dat ligt iets dichter bij het strand en ongeveer 3 km uit het centrum.
Hier is ook een ander type bungalow beschikbaar. Naar ik begrepen heb zijn daar nog woningen te koop.
De website van het project is http://www.theheightshuahin.com Hier staat redelijk wat informatie op.
Wij zijn op dit moment in Hua Hin om ons huis in te richten.

groet,
Paul

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#7 Bericht door JohanS » maandag 12 juni 2006, 12:57

PaulV schreef:Hallo Johan,

Wij hebben ongeveer 2 km buiten het centrum en 3 km vanaf het strand een huis gekocht op het project The Heights I, tegen de eerste heuvelhellingen schuin tegenover het Olifantendorp. Het complex bestaat uit 39 woningen, waarvan de helft dubbelvloers en de andere helft Bungalow. De bebouwde oppervlakte is 215 m2, de kavels varieren tussen de 400 en 600 m2.
Er is ook een project Heights II langs de Phetkasem Road, richting zuiden. Dat ligt iets dichter bij het strand en ongeveer 3 km uit het centrum.
Hier is ook een ander type bungalow beschikbaar. Naar ik begrepen heb zijn daar nog woningen te koop.
De website van het project is http://www.theheightshuahin.com Hier staat redelijk wat informatie op.
Wij zijn op dit moment in Hua Hin om ons huis in te richten.

groet,
Paul
Dank u voor de info, ga de website even bezoeken.
Wat doen jullie om je huis te beveiligen, (tegen diefstal maar ook weer en verval), wanneer je niet in Thailand zijn.

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#8 Bericht door PaulV » maandag 12 juni 2006, 13:09

Hallo Johan,

Het terrein is 24/7 beveiligd en er is maar een toegangsweg. Om het terein is een muur die vanaf de buitenkant enkele meters hoog is. Om op het terrein te komen moet je langs de beveiliging. Er is een kantoor op het terrein dat zorgt voor het sleutelbeheer en de wekelijks schoonmaak als wij er niet zijn of er geen huurders aanwezig zijn. Dat iss ook de reden waarom wij op zo een complex hebben gekocht, zodat we met een gerust hart de boel kunnen achterlaten.

groet,
Paul

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#9 Bericht door JohanS » maandag 12 juni 2006, 13:17

PaulV schreef:Hallo Johan,

Het terrein is 24/7 beveiligd en er is maar een toegangsweg. Om het terein is een muur die vanaf de buitenkant enkele meters hoog is. Om op het terrein te komen moet je langs de beveiliging. Er is een kantoor op het terrein dat zorgt voor het sleutelbeheer en de wekelijks schoonmaak als wij er niet zijn of er geen huurders aanwezig zijn. Dat iss ook de reden waarom wij op zo een complex hebben gekocht, zodat we met een gerust hart de boel kunnen achterlaten.

groet,
Paul
Ik heb even op de website gekeken en ik moet zeggen dat het er mooi uit ziet.
Zou het mogelijk zijn om wat echte foto's te zien van je huis; dat is goed om het te vergelijken met de tekeningen op de website.

In ieder geval heel veel geluk met je huis en veel plezier.

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#10 Bericht door PaulV » maandag 12 juni 2006, 16:59

Hallo Johan,

Als je je mailadres even opstuurt zal ik je wat foto's rechtstreeks mailen. Is voor mij het handigst.
Je kunt hiertoe een PBtje sturen of p.verstift@verstift.nl gebruiken.

groet,
Paul

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”