Zijn er mensen die spijt hebben van emigreren naar Thailand?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gast

Zijn er mensen die spijt hebben van emigreren naar Thailand?

#1 Bericht door gast » zaterdag 15 april 2006, 09:33

Of de volgende keer dingen anders zouden aanpakken ?

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

emigratie

#2 Bericht door Altena » zaterdag 15 april 2006, 13:40

Emigratie is een proces van; overdenking, kansen en wat kan je eventueel beter anders hebben/krijgen.

Emigratie is iets personlijks, dit kan je niet delen je doet het of je doet het niet.
Bij twijfel zeker niet doen (is met alles zo) je laat veel achter en een mogelijk enkeltje Nederland is weer opnieuw starten.

Vele mensen die een stap hebben gemaakt om naar bijv.Thailand te emigreren hebben dat echt wel goed overwogen.
En die zul je niet snel horen klagen, vaak zijn het de groepen die onvoorbereid een avontuur zijn begonnen en geheel aan de "grond" zitten.

Vacantie is zo leuk in Thailand, kan niet op en dan maar denken ja dat is het land voor mij....................maar dan komt de val.

Ik ben tevreden en de vele die hier ook wonen denk ik ook, want de Thaise emigranten zijn goed beslagen vertrokken uit Nederland.

En waarom de vraag "zou je het anders doen" bij een volgende keer?
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

gast

Zijn er mensen die spijt hebben van emigreren naar Thailand?

#3 Bericht door gast » zaterdag 15 april 2006, 13:49

Ik bedoel er dit mee : zijn er zaken die je als je er nog eens voorstond anders had aangepakt ? Ik heb zelf ook plannen om te emigrereren naar Thailand en probeer alleen maar te leren van mensen die het al gedaan hebben...

En bedankt voor je antwoord...[/quote]

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

#4 Bericht door Altena » zaterdag 15 april 2006, 13:54

uiteraard zal je, als je al een ervaring hebt t.a.v. emigratie en het ooit weer eens zou doen anders aanpakken.

je hebt immers een "ervaring" opgedaan.

dus kan antwoorden met ja
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

gast

Zijn er mensen die spijt hebben van emigreren naar Thailand?

#5 Bericht door gast » zaterdag 15 april 2006, 13:59

En mij gaat het nou juist om die dingen die je anders zou doen...welke zijn dat, hoe heb je het gedaan ......en wat had je moeten doen. (acheraf gezien).
Maar ik begrijp dat dat niet een twee drie hier te vertellen valt.

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

emigratie

#6 Bericht door Altena » zaterdag 15 april 2006, 14:05

zoals ik al eerder heb aangegeven is het een persoonlijke keus, waarbij je ten alle tijden een eventuele advies mee kan nemen.

Mogelijk er nog wel meer reactie's gaan komen van mensen die hier wonen, en de uitkomst zal mogelijk zijn.

Luisteren, kijken en veel geld hebben om een zorgeloos bestaan te hebben.

En ga eens 2/3 maanden kijken in Thailand en oordel dan verder.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Zijn er mensen die spijt hebben van emigreren naar Thail

#7 Bericht door jumbo » zondag 16 april 2006, 02:55

gast schreef:Of de volgende keer dingen anders zouden aanpakken ?
Emigreren is louter een 'techniek' waarover veel te vinden is op het internet zoals op emigrtie.pagina.nl, wereldexpat.nl e.d.
het grootste probleem is de integratie in het land waar je jezelf wilt vestigen.
veelal is er een taal-, cultuurprobleem en dan is er de kwestie van geld.
De laaste factor is een zeker issue wanneer je nog werkt voor je inkomen.
Veel 'expats' komen hier om te genieten van hun uitkering die in bestedingswaarde kan verdubbelen als je bijvoorbeeld Thailand boven Nederland verkiest.
Iedereen maakt bijna dezelfde fouten terwijl er toch al voldoende over geschreven is op forums als deze. Maar ja het is net leren fietsen, met vallen en opstaan.
Overigens vind ik het een stukje avontuur om dat soort dingen zelf uit te vinden en om me soms aan dezelfde steen te stoten. Ervaring is de grootste leermeester
Succes
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#8 Bericht door khonkaen » zondag 16 april 2006, 05:45

voordat ik in thailand ging wonen , ben ik eerst 2x een half jaar wezen overwinteren...
toen had ik het wel bekeken , huis en haard in nederland verkocht, mij laten uitschrijven bij de gemeente en de belastingdienst particulieren in eindhoven ..
en ontvang mijn aow + pensioen bruto = netto
ben 4 jaar geleden getrouwd en heb 2 jaar geleden een huis in kk gekocht..
ik heb mij van te voren goed voorbereid en raad een ieder aan om dat ook te doen ...
ik woon nu meer dan 12 jaar in thai, ken de cultuur en spreek de taal redelijk en heb er geen ogenblik spijt van gehad...




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#9 Bericht door Mitmig » dinsdag 18 april 2006, 08:10

Nee, totaal geen spijt en zou het nu ook niet anders aangepakken :wink: O ja, toch wel .... veel eerder de stap hebben gezet! :lol:

zonneke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 203
Lid geworden op: zondag 26 maart 2006, 17:02
Locatie: Phuket
Contacteer:

#10 Bericht door zonneke » woensdag 26 april 2006, 06:31

Mitmig schreef:Nee, totaal geen spijt (en zou het nu ook niet anders aangepakken) O ja, toch wel .... veel eerder de stap hebben gezet! :lol:
awel, dat was ook mijn 1ste gedacht toen ik de vraag las, had ik het maar eerder gedaan.

zoals Jumbo al aangeeft en KhonKaen bevestigd is er een enorm verschil tss hier wonen en leven met een gegarandeerd inkomen of hier werken

indien je over een vast inkomen beschikt zal het wat aanpassen wezen en komt het er maar op aan dat je hier in je nieuwe omgeving je draai kan vinden, maar lijkt het me een paradijslijk leventje, wat ik dus niet zeker weet, want ik werk hier


anderzijds, indien je hier je kost wil verdienen is het een heel ander verhaal, sommige mensen hebben het geluk om bijvoorbeeld via een internationaal bedrijf te werken, of noemen Manuel en zijn gewoon goede zakenmensen ;-)

ikzelf heb een export bedrijf, het zijn mijn eigen ontwerpen en ik had reeds een afzet markt, wat al zekerheid gaf, toch heb ik hier wat problemen moeten overwinnen waar ik me onmogelijk op kon voorbereiden, je moet toch wel een beetje moed hebben

zou ik zelf iets "anders" gedaan hebben? jazeker, vanalles en nog wat, maar dat heeft niet zozeer te maken met Thailand of het emigreren op zich, dat heb ik in eigen land ook vaak achteraf gedacht, je kan onmogelijk alles voorspellen en je moet blijven leren ...

ik begrijp je vraag, en ik vind het heel verstandig van je om ze te stellen, maar zou je iets meer informatie kunnen geven over je situatie, plannen en verwachtingen? dan geef ik je graag meer concrete informatie

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#11 Bericht door jumbo » woensdag 26 april 2006, 07:07

Mitmig schreef:Nee, totaal geen spijt en zou het nu ook niet anders aangepakken :wink: O ja, toch wel .... veel eerder de stap hebben gezet! :lol:
Had je het zo slecht dan in Nederland Mitmig?
Werk je hier, ben je zelfstandige of geniet je van je oudere dag??

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Zijn er mensen die spijt hebben van emigreren naar Thail

#12 Bericht door Ben » woensdag 17 mei 2006, 14:30

sommige dingen zou ik wel anders aanpakken maar spijt nee
ben getrouwd mijn vrouw is advocate wel zo handig hier

maar spijt zeker niet voor mij geen weg terug alleen als het moet
vac bedoel ik dan

Thailand heerlijk gr Ben

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”