Overstap tijd Bangkok - aansluitende vlucht Chiang Mai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wendyjol
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 76
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 21:24
Contacteer:

Overstap tijd Bangkok - aansluitende vlucht Chiang Mai

#1 Bericht door wendyjol » donderdag 16 maart 2006, 15:32

Wij denken er over om direct na aankomst uit Europa, door te vliegen naar Chiang Mai en daar onze rondreis door Thailand te beginnen.

Nu komen wij om 04.30 uur aan met China Airlines. Met AirAsia kunnen we om 06.45 uur doorvliegen naar Chiang Mai. Is dit voldoende tijd? Zijn de vluchten van China Airlines vaak vertraagd?
En weet iemand wat er gebeurt als je door vertraging je vlucht mist. Ben je dan je geld kwijt??
to travel or not to travel

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#2 Bericht door Okie » donderdag 16 maart 2006, 15:45

Hoi Wendy,

Ik vlieg altijd meteen door naar Chiang Mai, echter ik vlieg met EVA.

Ik boek dan de vlucht van Thai air van rond 8 uur dan heb je gewoon wat meer speeling. Bij thaiair heb je ongeveer 10 vluchten op een dag dus als je vertraging hebt boeken ze je zo over naar de volgende vlucht zonder extra kosten mocht je toch vroeg landen wat meestal het geval is dan vraag je netjes bij de incheck balie of er nog plaats is op een eerdere vlucht. In negen van de tien gevallen kan dit.

Of dit bij airasia mogelijk is :? en die hebben maar 4 vluchten per dag dus als je hem mist moet je misschien land wachten.

Houdt rekening met ongeveer 1,5 - 2 uur om van je internationale vlucht naar domestic te komen, misschien een uur als de immigratie een beetje doorwerkt en je koffers snel uit het vliegtuig zijn.

Veel plezier
Okie

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Overstap tijd Bangkok - aansluitende vlucht Chiang Mai

#3 Bericht door JohanS » donderdag 16 maart 2006, 16:01

wendyjol schreef:Wij denken er over om direct na aankomst uit Europa, door te vliegen naar Chiang Mai en daar onze rondreis door Thailand te beginnen.

Nu komen wij om 04.30 uur aan met China Airlines. Met AirAsia kunnen we om 06.45 uur doorvliegen naar Chiang Mai. Is dit voldoende tijd? Zijn de vluchten van China Airlines vaak vertraagd?
En weet iemand wat er gebeurt als je door vertraging je vlucht mist. Ben je dan je geld kwijt??
Met vertragingen hebben wij tot op dit ogenblik steeds geluk gehad maar je moet toch tijd genoeg hebben want je moet eerst door de paspoort controle die afhankelijk van de vluchten toch veel tijd in beslag neemt en daarna moet je je bagage afhalen en dan naar de domestic terminal.
Je hebt een goede twee uur en het zal dus wel lukken, maar je zal een beetje geluk moeten hebben en nergens blijven hangen.
Persoonlijk heb ik liever wat extra tijd.
Dit jaar doen we iets vergelijkbaars (3 uur in Bangkok) maar dan naar ubon.
Maar vermits wij steeds met Thaiairways vliegen kan de bagage van Brussel tot in Ubon worden ingecheckt zodat ik minder tijdverlies heb in bangkok.
In ieder geval indien ik mij Thai vlucht naar ubon mis moeten ze me verder helpen op de volgende vlucht.
Met AirAsia ben je je geld kwijt.

thailandrover
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 24 december 2005, 05:03
Contacteer:

#4 Bericht door thailandrover » vrijdag 17 maart 2006, 05:58

Kijk even de tijden na, China komt altijd rond 07.00 uur 's ochtends aan.

Hans
http://www.cafecrossroadstravel.com

wendyjol
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 76
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 21:24
Contacteer:

#5 Bericht door wendyjol » vrijdag 17 maart 2006, 08:10

thailandrover schreef:Kijk even de tijden na, China komt altijd rond 07.00 uur 's ochtends aan.

Hans
http://www.cafecrossroadstravel.com
Wij vliegen met overstap in Rome...
okie schreef:Ik boek dan de vlucht van Thai air van rond 8 uur dan heb je gewoon wat meer speeling. Bij thaiair heb je ongeveer 10 vluchten op een dag dus als je vertraging hebt boeken ze je zo over naar de volgende vlucht zonder extra kosten mocht je toch vroeg landen wat meestal het geval is dan vraag je netjes bij de incheck balie of er nog plaats is op een eerdere vlucht. In negen van de tien gevallen kan dit.
De vluchten van Thai Air zijn bijna 4000 bath duurder (voor ons 4), vandaar dat ik naar de Air Asia optie heb gekeken.
to travel or not to travel

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”