wao en emigratie

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

ziektekosten

#31 Bericht door Altena » maandag 10 april 2006, 14:37

Kijk eens op;

http://www.thailhealth.co.th

misschien iets voor je, mocht je meer eventueel aan info en kosten willen weten stuur maar via postmail van het forum en kan je in contact brengen met een persoon die e.e.a zou kunnen toelichten.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Gast

Excuus

#32 Bericht door Gast » maandag 10 april 2006, 14:54

Bericht voor Altena,

Niet vanuit mijn professie, maar vanuit persoonlijke bron (een vriend van mij zit in de WAO en is ook bezig met het vraagstuk wao en buitenland (Brazilie). Van hem heb ik de verwijzing gehad.

Het is prettig voor zowel de starter van deze topic (en mijn vriend) dat er mogelijkheden zijn. Hij wees me op de wijzigingen per 1 januari 2006. excuus indien de verzamelde informatie niet juist is :oops:

Groet Nico

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

wao

#33 Bericht door Altena » maandag 10 april 2006, 15:04

Sportief dat je een reactie geeft maar hoeft echt specifiek alleen voor mij hoor.
het gaat om de vraagsteller een goed respons te geven en niet mij.
Ja, wat je schrijft er is het nodige sinds 01-01-2006 aan veranderingen gekomen.
Maar, wezenlijk blijft het allemaal hetzelfde.

en daarom begrijp ik soms de opmerkingen " volgens mij, en ik denk" daar gat het niet om maar om juiste feiten

Maar ik begrijp je :wink:
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#34 Bericht door Edje » maandag 10 april 2006, 17:14

fredlk schreef:Thailand is WEL een verdragsland.

"Met de volgende landen is een verdrag op grond van de Wet beperking export uitkeringen (Wet beu) gesloten (of wordt het verdrag voorlopig toegepast):

Alle EU- en EER-landen
Argentini๋
Aruba
Australi๋
Belize
Bolivia
Bosni๋
Botswana
Brazili๋
Bulgarije
Canada
Chili
Costa Rica
Ecuador
Egypte
Filippijnen
FYROM
Gambia
Hong Kong
Indonesi๋
Isra๋l
Jordani๋
Kaapverdi๋
Kroati๋
Mali
Marokko
Monaco
Nederlandse Antillen
Nieuw-Zeeland
Panama
Paraguay
Quebec
Roemeni๋
Servi๋ en Montenegro
Suriname
Thailand
Tunesi๋
Turkije
Verenigde Staten
Zuid-Afrika
Zuid-Korea
Zwitserland."

Fred.
Wel allemaal goed lezen, Thailand heeft een CONVENANT getekend met NL, hetgeen overigens nog geldig is. Dit wil nog lang niet zeggen dat er een Contract is getekend ter controle op de wet BEU.
http://www.szw.nl
Groetjes; Edje

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

#35 Bericht door Altena » maandag 10 april 2006, 17:34

ED,

Ik begrijp waar je heen wil maar een convenant/overeenkomst/verdrag of welke naam het ook mag hebben.

bekijk deze link eens en oordeel dan zelf:
http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/ds ... k_id=62457

Weet dat het erg gecompliceerd in elkaar zit maar voor een ieder;

wees niet ongerust t.a.v. export uitkering.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#36 Bericht door Edje » maandag 10 april 2006, 18:13

Altena schreef:ED,

Ik begrijp waar je heen wil maar een convenant/overeenkomst/verdrag of welke naam het ook mag hebben.

bekijk deze link eens en oordeel dan zelf:
http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/ds ... k_id=62457

Weet dat het erg gecompliceerd in elkaar zit maar voor een ieder;

wees niet ongerust t.a.v. export uitkering.
Ik ken deze site's op mijn duimpje en op dit moment is er ook geen enkel probleem. Ik wil alleen maar aanduiden dat het om een convonant gaat en niet over een akkoord.
Omdat het convonant pas enkele jaren geleden is ondertekent wil de NL regering eerst een bepaalt aantal jaren onderzoeken of de gegevens die Th. verstrekt ook kloppen, indien dit over enkele jaren het geval is zal pas een akkoord getekend worden tussen beide landen. Het is dus best mogelijk dat NL het convonant (daarom is het een convonant) ontbindt als TH. zich niet aan de regels houdt. Een getekend accoord ontbinden is juridisch veel ingewikkelder, dus de NL regering dekt zich voorlopig even in en kan dit ten alle tijden ontbinden, uiteraard nog om verschillende andere redenen.
Dit is wat ik er mee wilde zeggen, is er nog geen 100% zekerheid.
Denk eens aan Marokko, convonant vorig jaar ontbonden omdat de marok overheid foutive info verstrekte.
Groetjes; Edje

gast

#37 Bericht door gast » woensdag 12 april 2006, 16:21

Hoi ed, waarom staat er dan achter thailand vanaf 1 november 2005. Ik ben al jaren in thailand (oficieel met toestemming van het uwv) en toen waren de protocollen inderdaad van kracht, maar vanaf 1 november 2005 is thailand een volwaardig verdrags land.

gast

#38 Bericht door gast » woensdag 12 april 2006, 16:36

Ed, je schrijft over marokko, dat het convenat zoals jij dat noemt is ontbonden, dit zou beteken dat er duizenden marokkanen in marokko zonder uitkering zitten. Heb ik anders nog niets van in het nieuws gezien en geloof me als dat zo was, zou dat heus wel in het nieuws geweest zijn. Ik weet wel 100% zeker dat er nu op dit moment verschillende uwv artsen aan het herkeuren zijn in marokko, raar he, als de convenanten zijn ontbonden!!!!!
Neem de moeite eens om bij de link te kijken die altena heeft gegeven te kijken.
Volgens mij ben je jalours op de mensen die de stap wel hebben durven nemen en je wilt hier alleen maar onrust stoken!!!
kapom

gast

#39 Bericht door gast » woensdag 12 april 2006, 16:48

Ik moet toch nog een keertje reageren op je gezwam edje uit heerlen!!!
Ik heb net nog eens gekeken op http://www.szw.nl ik daag je uit om met de tekst op de proppen te komen waar staat dat met thailand alleen maar een convenant is getekend!!! Er staat duidelijk vanaf 1 november!!! Als je nu schrijft het convenant is per 1 november 2005 ingegaan kan dat niet want het convenant is al enkele jaren geleden ondertekent!!!

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#40 Bericht door Edje » woensdag 12 april 2006, 18:13

gast schreef:Ik moet toch nog een keertje reageren op je gezwam edje uit heerlen!!!
Ik heb net nog eens gekeken op http://www.szw.nl ik daag je uit om met de tekst op de proppen te komen waar staat dat met thailand alleen maar een convenant is getekend!!! Er staat duidelijk vanaf 1 november!!! Als je nu schrijft het convenant is per 1 november 2005 ingegaan kan dat niet want het convenant is al enkele jaren geleden ondertekent!!!
Het convenant is inderdaad al in 2001 getekend.
1 nov 2005 zat ik in Th. en na terugkomst heb ik er niet meer naar geinformeerd, dus was niet op de hoogte van die datum.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”