klm

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gast

klm

#1 Bericht door gast » donderdag 02 maart 2006, 00:31

ik heb onze tickets geboekt bij klm. nou is er 1 probleem het is voor 40 dagen. wij wilden 3 weken thailand 1 week maleisie en dan nog een 1 week thailand. maar nou heb ik gehoord dat ze dan moeilijk doen en of een visum willen zien of een ticket dat we thailand binnen 30 dagen verlaten. maar we willen daar een vlucht of trein boeken naar maleisie.
moet ik dan toch nu een visum aan gaan vragen ?
heeft iemand hier al eens vaker iets over gehoord ?
is toch eigenlijk belachelijk want ik ben geen visum nodig.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: klm

#2 Bericht door JohanS » donderdag 02 maart 2006, 08:42

gast schreef:ik heb onze tickets geboekt bij klm. nou is er 1 probleem het is voor 40 dagen. wij wilden 3 weken thailand 1 week maleisie en dan nog een 1 week thailand. maar nou heb ik gehoord dat ze dan moeilijk doen en of een visum willen zien of een ticket dat we thailand binnen 30 dagen verlaten. maar we willen daar een vlucht of trein boeken naar maleisie.
moet ik dan toch nu een visum aan gaan vragen ?
heeft iemand hier al eens vaker iets over gehoord ?
is toch eigenlijk belachelijk want ik ben geen visum nodig.
Je kan dit misschien beter uitleggen aan de douane indien je op voorhand je vlucht naar Maleisie boekt en de tickets laten zien.
Moet zeer goedkoop kunnen met Air Asia. Indien je vroeg via het internet boekt kan je zeer gunstige tarieven krijgen.

gast

#3 Bericht door gast » donderdag 02 maart 2006, 09:51

het probleem is alleen dat je van airasia geen ticket krijgt dus die kan je niet laten zien anders had de klm er ook geen problemen mee

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#4 Bericht door JohanS » donderdag 02 maart 2006, 11:00

gast schreef:het probleem is alleen dat je van airasia geen ticket krijgt dus die kan je niet laten zien anders had de klm er ook geen problemen mee
Je krijgt een electronisch ticket.

Email met boekingsnummer, hopenlijk zal dit voldoende zijn.
Wil je met een gerust gemoed vertrekken ga je gewoon een visum halen, die paar euros zal het wel niet maken op je totale vakantiebudget.

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 120
Lid geworden op: vrijdag 06 mei 2005, 10:24

#5 Bericht door Martijn J » donderdag 02 maart 2006, 15:19

gast schreef:het probleem is alleen dat je van airasia geen ticket krijgt dus die kan je niet laten zien anders had de klm er ook geen problemen mee
Hoezo niet? Ik heb anders electronische tickets ontvangen. Is net zo goed een ticket. KLM, China-air, etc. geven tegenwoordig ook liever e-tickets uit, veel goedkoper.
Ik heb zowel van China-air als van Air Asia e/tickets en verwachjt dan ook geen enkel probleem. Ik vlieg met China op 6 mei heen en 9 juni terug van en naar Bangkok. Heb daarnaast inmiddels een e/ticket aangeschaft en ontvangen heen naar Phnom Penh op 17 mei en terug op 5 juni.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: klm

#6 Bericht door Edje » donderdag 02 maart 2006, 16:46

gast schreef:ik heb onze tickets geboekt bij klm. nou is er 1 probleem het is voor 40 dagen. wij wilden 3 weken thailand 1 week maleisie en dan nog een 1 week thailand. maar nou heb ik gehoord dat ze dan moeilijk doen en of een visum willen zien of een ticket dat we thailand binnen 30 dagen verlaten. maar we willen daar een vlucht of trein boeken naar maleisie.
moet ik dan toch nu een visum aan gaan vragen ?
heeft iemand hier al eens vaker iets over gehoord ?
is toch eigenlijk belachelijk want ik ben geen visum nodig.
De Thaise Douane vraagt niet naar je ticket. Als je de arrival en departure kaart invult in het vliegtuig is dat voldoende. Let wel, je verblijf in Th. is max 30 dagen. Dus vul de kaart ook zo in bv Arrival op 1 april 2006, Departure 30 april 2006.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: klm

#7 Bericht door jumbo » maandag 06 maart 2006, 05:08

gast schreef:ik heb onze tickets geboekt bij klm. nou is er 1 probleem het is voor 40 dagen. wij wilden 3 weken thailand 1 week maleisie en dan nog een 1 week thailand. maar nou heb ik gehoord dat ze dan moeilijk doen en of een visum willen zien of een ticket dat we thailand binnen 30 dagen verlaten. maar we willen daar een vlucht of trein boeken naar maleisie.
moet ik dan toch nu een visum aan gaan vragen ?
heeft iemand hier al eens vaker iets over gehoord ?
is toch eigenlijk belachelijk want ik ben geen visum nodig.
Je hebt/krijgt geen probleem
je mag als tourist 30 dagen in Thailand verblijven en volgens je schema ben je hier drie weken, vervolgens ga je naar Maleisie en kotm weer terug waarna je weer aan de 30 dagen regeling onderhevig bent
In het vliegtuig vul je je kaart in met als uiterste vertrekdatum je reis naar Maleisie, dus niet je retourvlucht naar NL want die is later als de 30 dagen


Jumbo
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”