kosten van een maand backbacken

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Syl
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 16:33

kosten van een maand backbacken

#1 Bericht door Syl » maandag 20 februari 2006, 16:40

Hallo,

Ik heb een vraag waarvan ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen....ik wil in het najaar een maand gaan backpacken in thailand, wil daar de nodige excursies doen zoals een jungle tocht en mijn padi behalen, verder hoef ik geen luxe hotelkamers en dat soort dingen. Nu is mijn vraag op hoeveel moet ik ongeveer rekenen dat mij die maand gaat kosten, buiten het vliegticket om. Hoop dat iemand mij een beetje een richting kan geven, alvast bedankt!

groetjes syl

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

Re: kosten van een maand backbacken

#2 Bericht door henkypenky » maandag 20 februari 2006, 16:45

Syl schreef:Hallo,

Ik heb een vraag waarvan ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen....ik wil in het najaar een maand gaan backpacken in thailand, wil daar de nodige excursies doen zoals een jungle tocht en mijn padi behalen, verder hoef ik geen luxe hotelkamers en dat soort dingen. Nu is mijn vraag op hoeveel moet ik ongeveer rekenen dat mij die maand gaat kosten, buiten het vliegticket om. Hoop dat iemand mij een beetje een richting kan geven, alvast bedankt!

groetjes syl
ik durf een schatting doen : slapen naar believen in guesthouse tot eenvoudig hotel , eten zonder te moeten verhongeren en af en toe een pilsje plus transport per bus , een paar souvenirs en entree-gelden en luchthavenbelasting terug ( ! wordt nog wel eens vergeten ! ) ruim : tussen de 900 en 1300 euro .
live and let live !

DenoX
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 06:11

#3 Bericht door DenoX » zaterdag 25 februari 2006, 15:09

Een padi kost zo'n 12.000 Baht. Eten zo'n 200 Baht, stappen 150 Baht per avond extra. Vervoer van grote afstanden zo'n 400 Baht met de bus; het dubbele met de trein. Overnachten gemiddeld 500 Baht (zuiden duurder dan noorden). Excursies of cursussen zo'n 1000 Baht. Dus al snel minstens 800 euro en ga dus mee met henkypenky. :)

Gast

#4 Bericht door Gast » zondag 26 februari 2006, 12:58

Ik ben samen met een vriendin wezen backpacken. Ongeveer 23 dagen. Wij waren €800/900 kwijt aan overnachting, eten/drinken en excursies (souvenirs dus niet meegerekend). En wij hebben ook geen PADI gedaan dus dat moet je er sowieso nog bijrekenen.

Wij hebben niet in luxe hotels geslapen maar in guesthouses en bungalows. Verder zijn we ook niet in `dure` restaurants gaan eten.

Syl
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 16:33

#5 Bericht door Syl » zondag 26 februari 2006, 20:48

Anonymous schreef:Ik ben samen met een vriendin wezen backpacken. Ongeveer 23 dagen. Wij waren €800/900 kwijt aan overnachting, eten/drinken en excursies (souvenirs dus niet meegerekend). En wij hebben ook geen PADI gedaan dus dat moet je er sowieso nog bijrekenen.

Wij hebben niet in luxe hotels geslapen maar in guesthouses en bungalows. Verder zijn we ook niet in `dure` restaurants gaan eten.
Thnx...ben je trouwens ook veel alleen reizende meiden tegengekomen?

Syl
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 16:33

#6 Bericht door Syl » zondag 26 februari 2006, 20:52

DenoX schreef:Een padi kost zo'n 12.000 Baht. Eten zo'n 200 Baht, stappen 150 Baht per avond extra. Vervoer van grote afstanden zo'n 400 Baht met de bus; het dubbele met de trein. Overnachten gemiddeld 500 Baht (zuiden duurder dan noorden). Excursies of cursussen zo'n 1000 Baht. Dus al snel minstens 800 euro en ga dus mee met henkypenky. :)
hey thnx voor je reactie, weet ik tenminste beetje hoe en wat.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#7 Bericht door Mystic » zondag 26 februari 2006, 23:22

[quote="Syl
Thnx...ben je trouwens ook veel alleen reizende meiden tegengekomen?[/quote]

Ik wel, ik reis zelf al een tijdje niet meer alleen (vriendje mee is gewoon leuk), maar ik ben in door heel Thailand meiden alleen tegengekomen, hoewel ze wel vaak aanspraak hadden, en dus niet (meer) alleen waren.
Vooral op, zeg maar, backpackers plekken kom je veel singles travellers tegen.
Veel plezier! Je komt jezelf maar ook veel leuke mensen tegen, is mijn ervaring van het alleen reizen ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Gast

#8 Bericht door Gast » dinsdag 28 februari 2006, 19:54

Syl schreef:
Anonymous schreef:Ik ben samen met een vriendin wezen backpacken. Ongeveer 23 dagen. Wij waren €800/900 kwijt aan overnachting, eten/drinken en excursies (souvenirs dus niet meegerekend). En wij hebben ook geen PADI gedaan dus dat moet je er sowieso nog bijrekenen.

Wij hebben niet in luxe hotels geslapen maar in guesthouses en bungalows. Verder zijn we ook niet in `dure` restaurants gaan eten.
Thnx...ben je trouwens ook veel alleen reizende meiden tegengekomen?
Ja hoor genoeg!! De meeste backpackers reizen alleen dus daar hoef je je geen zorgen over te maken!!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”