kinderbijslag

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
teeraknus
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 07 februari 2006, 22:57

kinderbijslag

#1 Bericht door teeraknus » maandag 13 februari 2006, 23:01

Hoe zit het eigenlijk met de kinderbijslag,mijn zoon zit hier nou 6 jaar op school en is half thais,over een paar jaar gaat hij in Thailand studeren.
Ik ben van plan me vrouw en mijn zoon,en mijzelf hier gewoon in geschreven staan,en blijf ook gewoon belasting betalen.
Maar hoe zit dat dan krijgen we dan nog geld toe :shock:

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

kinderbijslag/ studiefinanciering

#2 Bericht door nicod » donderdag 30 maart 2006, 11:17

Indien u kinderen, stiefkinderen of pleegkinderen hebt kunt u in aanmerking komen voor kinderbijslag. Dit is een tegemoetkoming in de kosten voor de verzorging of het onderhoud van uw kinderen. U kunt alleen kinderbijslag krijgen voor kinderen die jonger zijn dan 18 jaar. Vanaf 18-jarige leeftijd hebben kinderen, als zij naar school gaan of studeren, recht op studiefinanciering.
VoorwaardenOm in aanmerking te komen voor kinderbijslag moet u voldoen aan de onderstaande voorwaarden:
- U werkt of woont legaal in Nederland, of u werkt buiten Nederland voor een in Nederland gevestigde werkgever.
- U hebt kinderen, stiefkinderen of pleegkinderen die jonger zijn dan 18 jaar.
- Voor zover deze kinderen, stiefkinderen of pleegkinderen ouder zijn dan 16 jaar, zijn zij schoolgaand en verdienen zij niet meer bij dan een jaarlijks vast te stellen bedrag. Kinderen die gaan studeren hebben recht op studiefinanciering. in sommige (europese landen) mee te nemen niet internationaal.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”