wil naar thailand phuket verhuizen en gaan wonen

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
RiDDiCk
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 12:18
Locatie: antalya
Contacteer:

wil naar thailand phuket verhuizen en gaan wonen

#1 Bericht door RiDDiCk » vrijdag 10 februari 2006, 12:42

hallo allemaal

wie kan me helpen want ik zit hier met een antal vragen waar ik geen antwoord kan op krijgen

ik en mijn familie willen graag naar thailand gaan verhuizen en ginder iets beginnen bv. restaurant maar wat hebben we daar allemaal voor nodig om ginder te gaan wonen en iets zelf te beginnen?

ze hebben ons wijs gemaakt daar er veel mensoplichterij is is dat waar?

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Lees

#2 Bericht door JohanS » vrijdag 10 februari 2006, 12:49

Lees hier wat voorgaande post en je zal opmerken dat het niet zo voor de hand ligt. Daarna zal je zeker meer specifieke vragen kunnen stellen.
Vele mensen hebben dezelfde droom maar het is zeker niet gemakkellijk.
Vooral een job vinden zelfs een eigen zaak is een probleem in Thailand indien je dit niet kan regelen via een Thai.

RiDDiCk
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 12:18
Locatie: antalya
Contacteer:

#3 Bericht door RiDDiCk » vrijdag 10 februari 2006, 13:12

en hoe veel moet je zekers hebben om ginder in Thailand iets te beginnen (liefst in euro uit gedrukt)
en als je een thais bank rekening hebt hoe veel moet er op staan als je daar iets begint :?: :?
zijn de thaise eerlijk kun je ze vertrouwen:?:

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Afhankelijk

#4 Bericht door JohanS » vrijdag 10 februari 2006, 13:57

Hoeveel geld je nodig hebt om iets op te starten is toch volledig afhankelijk van wat voor zaak je wilt opstarten.
Geef ons een idee hierover en dan kunnen we meer detail info geven.

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#5 Bericht door Denhakke » vrijdag 10 februari 2006, 14:55

In Thailand moet je inderdaad opletten met wie je in business gaat. Ben je zelf getrouwd of samen met een thaise is het veel gemakkelijker om iets op je eigen op te starten dan met iemand die je niet kent. Hoeveel heb je nodig? Dat kan gaan van een paar honderduizend bath tot miljoenen. Dit hangt allemaal af van de locatie. In een drukbezochte stad (Patong beach) ben je al vlug een paar miljoen aan keymoney kwijt en dan moet je nog maandelijks huur en eventuele verbouwingen betalen. Mijn nonkel heeft een restaurantje in Patong, net buiten het centrum, dit heeft hem 500.000 bath gekost voor de inrichting en 1 jaar huur. Op het moment betaalt hij maandelijks 5000 bath aan huur + jaarlijks een bedrag van 100.000 bath. Vergeet ook niet dat je werkt in de toeristische sector dan. Je moet je geld zien binnen te halen in het hoogseizoen. Ik zou zeker goed nadenken voor je zoiets overweegt, ik ben 5 jaar geleden ook naar ginder gegaan voor 3 maanden om te zien of ik hier iets zou beginnen en ben blij dat ik dit niet gedaan heb. Ik ga naar ginder wanneer ik niet meer moet werken en dan voluit kan profiteren. In Phuket heb ik al vele belgen en nederlanders zien komen en gaan, waarvan spijtig genoeg een aantal die voor miljoenen zijn opgelicht omdat ze de verkeerde contracten hadden afgesloten of deze niet goed hadden gelezen.
Veel succes alvast.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#6 Bericht door Manuel » zaterdag 11 februari 2006, 05:38

RiDDiCk schreef:en hoe veel moet je zekers hebben om ginder in Thailand iets te beginnen (liefst in euro uit gedrukt)
en als je een thais bank rekening hebt hoe veel moet er op staan als je daar iets begint :?: :?
zijn de thaise eerlijk kun je ze vertrouwen:?:
Mijn advies...........

Zolang je deze vragen niet zelf kan beantwoorden, begin niet aan een zaak in Thailand!!!
Ga eerst eens een half jaar hier wonen en stel je vragen dan nog eens aan jezelf....

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”