verlenging toeristenvisum

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sigha lover

verlenging toeristenvisum

#1 Bericht door sigha lover » zondag 05 februari 2006, 19:02

Hallo

mijn thaise vriendin zit hier nu al een paar weken in belgie en toen ik naar de gemeente ging om haar aan te geven vertelde men dat ik dit toeristen visum kon verlengen kan er mij iemand daar meer info over geven

greetz

piet

visum nederland

#2 Bericht door piet » maandag 06 februari 2006, 12:14

Als ze dat op de gemeente aan u verteld hebben dan lijke me dat de meest gechikte personen om er meer over te weten , volgens mij lukt dat niet

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Visum

#3 Bericht door JohanS » maandag 06 februari 2006, 12:46

Voor hoelang is haar huidig visum.

fish
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: donderdag 30 juni 2005, 19:57

#4 Bericht door fish » vrijdag 17 maart 2006, 21:54

Een toeristenvisum verlengen gaat maar in heel bijzondere gevallen op.

lees de site;

http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/

hier zal je een hoop antwoorden op je vragen vinden.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#5 Bericht door Okie » zaterdag 18 maart 2006, 07:30

Fish de vragen steller zit in België en daar is de wetgeving ff wat anders als in Nederland :wink:

Okie

singha_lover1

verlening

#6 Bericht door singha_lover1 » woensdag 29 maart 2006, 14:02

is dus wel mogelijk om een verlenging van toeristenvisum
enkel bij aankondiging huwelijk of om medische redenen.
Dit zijn de mogelijkheden hier in belgie

diana74tje

Zelfs geen vakantie visum...

#7 Bericht door diana74tje » vrijdag 12 mei 2006, 12:31

Mijn broer is al drie jaar bezig samen met ons, familie. omzijn vriendin uit thailand naar nederland te laten komen, alleen nog maar voor vakantie.
En lukt niet, elke keer hebben ze een andere "smoes" om het af te wijzen.
Terwijl me neef net zijn vriendin uit Brazilie wel hier heen gehaald heeft...hoe kan dat...moet toch niets met het land van herkomst te maken hebben vind ik...!

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 09:57
Locatie: chiangrai/noord-thailand

#8 Bericht door renerrr » vrijdag 12 mei 2006, 23:38

Beste Diana, dat zal niemand hier zo snel kunnen beantwoorden, aangezien niemand hier op dit forum de situatie precies kent, niet van jouw broer, niet van zijn vriendin.Hier bedoel ik dus: financiele situatie, persoonlijke situatie en verleden mee.
Een visumafgifte is afhankelijk van veel van deze zaken...
Ik ken ook inderdaad van deze gevallen, en ken ook gevallen waarbij het nooit een probleem was dat een visum verstrekt was.
Ik kan je misschien wel een antwoord geven waarom de ambassade het misschien afkeurt, echter dan dien je me wel alle gegevens toe te mailen.
Misschien voor jouw niet zo prettig, (en voor mij ook niet), echter als ik je hierbij kan helpen doe ik dit graag.
Wil je meer hierover weten, mail me even: rene@totaalweb.nl
Veel succes in ieder geval!
Gr Rene.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#9 Bericht door Manuel » zaterdag 13 mei 2006, 11:18

Om een tegenwicht te geven tegenover vele negatieve ervaringen...

Ik heb mijn gehele leven met visas te maken gehad (professioneel) en vindt het nu een heel gewone procedure.

Toen mijn vriendin voor het eerst met mij naar Nederland ging heb ik mij nooit druk gemaakt om het visa. 2 Weken van tevoren naar de ambassade met alle benodigde documenten. Volgende dag gebeld, komt U morgen langs.... 1 Vraag moeten beantwoorden omdat mijn vriendin een eerder visa had voor Italie (om mij te bezoeken) maar dat nooit gebruikt heeft. Visa meteen meegekregen. Geen enkel probleem en alle courtesy in de ambasade.

Tijdens mijn 2 bezoeken aan de ambassade op deze 2 dagen viel het mij op hoeveel mensen totaal onvoorbereid naar de ambassade kwamen. De regels zijn duidelijk en het begint met alle correcte papieren mee te brengen.

Indien aan alle voorwaarden wordt voldaan moet het geen enkel probleem zijn...

Bovenstaande is mijn ervaring en mijn mening en wil hier niemand mee de les lezen.

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#10 Bericht door Denhakke » zaterdag 13 mei 2006, 11:56

De eerste maal dat mijn vriendin naar de ambassade ging voor een visum werd deze ook afgekeurd, reden onbekend. Daarna ben ik zelf naar ginder gegaan en samen hebben we een visum voor 6 weken aangevraagd, dit was op 2 dagen in orde. Is je broer zelf ook al meegegaan naar de ambassade? En probeer de eerste maal misschien eens voor een kortere periode, misschien lukt het dan wel. Ik spreek hier wel over de Belgische ambassade, elke ambassade zal wel zijn eigen regels hebben. Veel geluk.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#11 Bericht door jumbo » zondag 14 mei 2006, 01:07

Ik heb dezelfde ervaring als Manuel, nooit een probleem gehad en het vile mij ook op hoeveel mensen er voor een aanvraag kwamen en niet alles 'op een rijtje hadden'.
Verder is van belang of je vriendin al eens eerder een visum heeft aangevraagd (en waarom) en is het ook zeer belangrijk of je zelf meegaat bij de aanvraag om dingen te kunnen toelichten.....heel erg belangrijk.


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#12 Bericht door Loe » zondag 14 mei 2006, 10:15

Manuel en JUMBO,

De tijden van toen zijn wel erg in hun nadeel veranderd. We hebben nu Rita Verdonk aan de macht en die wil niemand meer het land binnen laten.
Wanneer je een vriendin op vakantie naar Nederland wilt laten komen voor een paar weekjes. Wordt standaard het Visum geweigerd wegens vestigingsgevaar. Hiertegen kun je in beroep gaan etc. Maar wat ik maar wil aangeven de tijden zijn verslechterd, en jullie hebben nu die problemen niet meer. Maar geloof de mensen maar die hier grote problemen mee hebben.
Overigens heb ik na een weigering van een toeristenvisum voor mijn vriendin, meteen een MVV procedure gestart en binnen 3 maanden zonder problemen deze ook gekregen.
Maar zelfs dit is sinds 15 maart jl weer onmogelijk gemaakt voor aanvragen, omdat eerst een test in Nederlands, moet worden afgelegd op de ambassade.
Dus mensen die hun vriendin naar Nederland willen halen, stuitten op steeds grotere problemen.Lees maar eens op de site http://WWW.Buitenlandsepartner.NL

Groetjes Loe

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#13 Bericht door Manuel » zondag 14 mei 2006, 10:23

Jumbo heeft gelijk....
Indien er eerdere afwijzingen zijn voor een visum voor 1 van de Schengen landen zal dat altijd een overweging zijn van de ambasade van aanvraag. Heeft de persoon in kwestie ooit al eens een visum aangevraagd in een ander Schengen land? Zo ja, en afgewezen, kans zeer klein dat er een visum wordt uitgegeven.

Ik ben het er niet helemaal mee eens dat je zelf moet meegaan. Ik bleef gewoon buiten wachten indien het nodig was konden ze me roepen. Werd binnengeroepen om de vraag over het Italie visum te beantwoorden. Was alleen een check van de beambte of we hetzelfde antwoord gaven... LOL. Ze moest er eigenlijk zelfs om lachen omdat de reden nogal unique was en denk ik bijna niet voorkomt. Je krijgt een visum voor Italie (een moeilijk land voor visa normaal gesproken) en gebruikt het niet, en haalt het niet eens op!! (en het ergste was dat mijn vriendin niet eens naar de ambassade was geweest........., over visum problemen gesproken)

Ik moet eerlijk zeggen dat vanuit beroepswijze ik veel ervaring heb met Schengen reguleringen. Niet altijd makkelijk maar in mijn opinie zijn de regels zeer duidelijk. Ook moet ik zeggen dat sommige landen en sommige nationaliteiten moeilijker en makkelijker kunnen zijn bij een visum aanvraag. En dat kan ook nog eens per jaar verschillen naar gelang het ambasadde personeel veranderd. Ik koos elk jaar voor het 'makkelijkste' systeem binnen Schengen om mijn crew aan boord te krijgen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”