reizen door Thailand georganiseerd met kinderen

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Desiree
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 02 februari 2006, 16:02

reizen door Thailand georganiseerd met kinderen

#1 Bericht door Desiree » donderdag 02 februari 2006, 16:12

Ik wil graag samen met mijn kinderen (14, 11 en 4 jaar) zo'n 3 weken gaan reizen door Thailand. Het liefst georganiseerd. Wie heeft tips? Welk reisorganisatie?

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#2 Bericht door Jantra » donderdag 02 februari 2006, 17:37

Gewoon zelf gaan, daar zou ik de voorkeur aangeven. Als je echter echt georganiseerd wilt met kinderen adviseer ik Djoser. Zij hebben speciale kinderreizen. http://www.djoser.nl

Veel plezier
Carpe Diem

Desiree
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 02 februari 2006, 16:02

#3 Bericht door Desiree » zaterdag 04 februari 2006, 09:03

Het liefst wil ik georganiseerd, omdat er al veel dingen zijn geregeld.
Mijn kinderen zijn het gewend om georganiseerd op vakantie te gaan en om lange dagen in een bus te zitten, want we hebben al vele Europese landen gezien. Alleen "onze" vaste reisorganistatie doet helaas geen Thailand.
Djoser zie ik niet zitten, teveel kinderen en te veel aangepast, zoals met lange stukken vliegen (terwijl wij het land willen zien).
Wie heeft nog meer ervaringen of tips?

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

#4 Bericht door henkypenky » zaterdag 04 februari 2006, 11:11

laat het door bm-air a la carte organiseren voor jujllie .
vragen kost niks :
http://www.bmair.nl
ze hebben verschillende mogelijkheden , startpakketten etc.
live and let live !

Elma
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: zondag 29 januari 2006, 17:20
Locatie: Raamsdonksveer

reizen met kinderen.

#5 Bericht door Elma » zaterdag 04 februari 2006, 15:15

Toch zou ik niet georganiseerd gaan.Afgelopen zomer met onze twee dochters door Indonesie getrokken 4 weken. Prima te doen. Vervoer is geen probleem je moet alleen in Nederland je reisschema maken en al wat hotels regelen zodat je wat houvast hebt. Verder is er ook ruimte om dan nog eens iets spontaans te doen wat met een georganiseerde reis onmogelijk is. Sawadee heeft overigens ook een brochure voor georganiseerde reizen met kinderen
Succes.

gr. Elma

Desiree
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 02 februari 2006, 16:02

#6 Bericht door Desiree » zondag 05 februari 2006, 15:12

Hoi Elma,
Zelf schreef jij dit bij diverse:

Wij gaan deze zomer met onze 2 dochters naar Thailand. Het plan was om van Bangkok met de nachttrein naar Chang Mai te gaan. Maar hoe meer ik lees op dit forum kom ik tot de conclusie dat dit niet slim is. We slaan toch een hoop interessants over.[quote]

Daarom wil ik georganiseerd, want ik wil ook naar het noorden.

Ingrid

Georganiseerd?

#7 Bericht door Ingrid » zondag 05 februari 2006, 18:10

Hoi Desiree,

Mijn voorkeur zou toch uitgaan naar het zelf regelen, dat doen wij dus ook. Je hebt meer vrijheid, zit niet vast aan een groep die al of niet leuk en gezellig is. Je hebt de mogelijkheid om onderweg je route te wijzigen als je bijvoorbeeld hoort over iets wat je echt moet gaan zien of als het ergens slecht weer is.
Zelfstandig reizen levert veel meer contact op met de plaatselijke bevolking, helemaal als je dat zoals wij afgelopen jaar op de fiets deden met 3 kinderen op Bali.

De organisaties die iets organiseren zijn: Djoser, Sawadee, Mambo heeft 1 reis in Thailand, missschien Travelkids van SNP Reizen, Pleisterplaatsreizen van Baobab en misschien zijn er nog wel meer.
Zelfstandig reizen is daarnaast over het algemeen toch wel goedkoper.

groetjes,
Ingrid

lianne

georganiseerd door thailand

#8 Bericht door lianne » dinsdag 14 februari 2006, 10:41

Hoi,
Wij zijn vorig jaar 2 weken door Thailand gereisd met de belgisch firma BEST TOURS. Je vervoer en de hotels zijn geregeld, maar de excursies kan je er bij boeken als je dat wil (op de ecxursies ook kinderkortingen!) of ze op eigen houtje doen.
Wij hebben zowel excursies geboekt, als ze zelf gedaan. Ik vond het erg goed geregeld en ook best luxe. Wij waren daar met mijn ouders, die nog nooit buiten europa geweest waren, vandaar dat we voor deze formule gekozen hebben. Toch veel vrijheid en je eigen gang kunnen gaan.
Volgend jaar gaan we terug, want Thailand is een fantastisch land. Maar dan wel met openbaar en de rugzak. Dat is heeeeeel makkelijk te regelen en je bepaald zelf waar je heen gaat en hoe lang je daar blijft.
Meer onze manier van reizen dus.
Met Djoser hebben we in het verleden enkele reizen gemaakt voordat we kinderen kregen, en hebben daar zeer goede ervaringen mee. Goed geregeld en heel veel vrijheid.
Maar in een land zoals Thailand kan je eigenlijk veel beter en goedkoper alles zelf regelen hoor.
Groetjes Lianne :roll:

Desiree
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 02 februari 2006, 16:02

#9 Bericht door Desiree » dinsdag 14 februari 2006, 17:38

Zelf regelen ga ik niet doen, omdat ik met 3 kinderen op reis ga en als ik dan ook nog opzoek moet gaan naar een slaapplaats 's avonds dat zie ik niet zitten. Vakantie moet voor mij ook ontspanning zijn.
Ondertussen ben ik benaderd door Hans van het cafecrossroadstravel en heeft een mooie reis voor mij en mijn kinderen in elkaar gezet. Alleen deze reis is 26 dagen in Thailand en de vluchtdagen komen hier ook nog bij. Helaas kan dit op mijn werk niet meer regelen. ( Ben 3 weken vrij).
Dus Thailand moet nog één jaar wachten, want als ik ga dan kan ik het beter gelijk goed doen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”