boven de 50

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Ook

#16 Bericht door JohanS » woensdag 08 februari 2006, 08:24

Aan zo een regeling had ik ook gedacht. Alleen het feit dat ik er amper drie weken per jaar kan verblijven op het ogenblik houd me tegen.
Tegen de tijd dat ik er definitief kan gaan wonen zal er veel werk zijn aan het huis.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Prijs

#17 Bericht door JohanS » woensdag 08 februari 2006, 08:28

De prijs van je grond vind ik wel zeer goedkoop.
Zijn dit de normale prijzen in en rond thailand (buiten toeristische centra) ?

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#18 Bericht door dirk » woensdag 08 februari 2006, 12:57

Nu staat dat huis van ons er nog niet.
Vorig jaar heeft mijn vrouw een er stuk grond gekocht, wat het gekost heeft weet ik niet, zal eens vragen naar de prijs per vierkante meter, ik denk zeker goedkoper dan in de buurt van een grotere stad.
Tijdens de vakantie is het al ommuurd met zo'n betonnen schutting en er zijn tig vrachtwagens met grond geweest voor alles een beetje op te hogen. Het ligt nu lekker in te klinken.
Een tante woont in de buurt, dus die zorgt voor het huis als wij er niet zijn.
En gelukkig maar 1 tante, de rest van de schoonfamilie woont in de buurt van Chiang Rai, toch zo'n 100 km verder. Een keer iemand op bezoek is leuk, maar als het de hele dag doorgaat niet meer.
Pha Yao, fijne stad (23.000 inwoners), aan een groot meer, fijne boulevard, leuke restaurantjes, 's-avonds een lekker verkoelend windje vanaf het meer. Fijn watersport/vissen, ik kan daar heel oud worden.
Nog niet zo bekend bij het grote toeristenpubliek.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

rinus60
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: donderdag 28 juli 2005, 13:46
Locatie: Rotterdam

#19 Bericht door rinus60 » woensdag 08 februari 2006, 19:37

Johan , de grond kreeg ik voor een vriendenprijsje,normaal is het duurder

groeten rinus

manus teeraknus

#20 Bericht door manus teeraknus » donderdag 09 februari 2006, 18:36

:lol: Hallo manne dit is voor mij het de 1e keer dat ik wat schrijf op dit forum.
Ik zat dat zo eens te lezen over dat mia noi verhaal,ik heb daar ook wat ervaring mee :?
Zelf ben ik nou bijna 40 en mijn Thaise vrouw heeft deze leeftijd onlangs bereikt,we zijn 10 getrouwd,(in Ned)we verblijven ook regelmatig langere tijd in Thailand.
Mijn ervaring is dat die Thaise vrouwen het slim aanpakken wat betreft het gedogen van een tweede vriendin.
Eerst laten ze veel toe in laten je maar lekker op die roze wolk zweven,zo veel mogelijk info over die ander binnen halen,en als het ff kan ook ontmoeten.
Bij mij is het 2 keer zo gegaan,maar elke keer als er weer es gezeik was kreeg ik dat als 1 e naar me kop toegeslingerd.
Op het laast had ik geen leven meer want me vrouw was niet meer te genieten,en liep alleen maar over het geld te klagen,want dat doet volgens mij nog het meeste zeer bij de Thai 555
Het is altijd lekker nartuurlijk om er wat bij te hebben,maar als je verliefd word heb je geen relaxed leven meer.
Dus omdat ik ook nog wel es alleen naar Thailand mag,en dat graag zo wil houden,hou ik het tegenwoordig maar bij 1 of 2 keer met de zelfde,en op naar de volgende,dat geeft minder gezeik.
:)

kohknsm
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: vrijdag 30 september 2005, 14:51

#21 Bericht door kohknsm » zondag 12 februari 2006, 15:08

khonkaen schreef:hallo paulus,
als je boven 50 bent, kan je bij het consulaat in amsterdam een non-immigrant visa aanvragen ...
in thailand kan je bij immigratie een verzoek voor een jaarvisum indienen
voorwaarden zijn 800.000 thb op een thaise bank of een maandelijks inkomen van 65.000 thb..
in nederland kan je je bij de gemeente en de belastingdienst particulieren buitenland laten uitschrijven .. je betaalt dan geen belasting of sociale premies meer


succes


willem, nederthai
Dag Willem,
Krijg je dan gelijk in Thailand een jaarvisum? En moet je na dat jaar dan weer weg? Ik wil over een paar jaar met pensioen in Thailand gaan wonen. Ons huis hier opzeggen.
Groeten,
Jan Kohknsm

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#22 Bericht door Mystic » dinsdag 14 februari 2006, 20:23

Huh?
Lekkere relaties hebben jullie daar :(
Het zal best lekker zijn om daar te wonen met een 30 jaar jongere chick, maar geef mij maar echte liefde, mijn grote schat die ALLEEN van mij houdt, en ik van hem, en samen oud willen worden, wie weet wel in Thailand (dat is het plan).
Ik lees deze posts met oprechte verbazing, wordt er ook nog van iemand gehouden?
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#23 Bericht door dirk » dinsdag 14 februari 2006, 20:34

Mystic schreef:Huh?
Lekkere relaties hebben jullie daar :(
Het zal best lekker zijn om daar te wonen met een 30 jaar jongere chick, maar geef mij maar echte liefde, mijn grote schat die ALLEEN van mij houdt, en ik van hem, en samen oud willen worden, wie weet wel in Thailand (dat is het plan).
Ik lees deze posts met oprechte verbazing, wordt er ook nog van iemand gehouden?
Mijn vouw is zelfs ouder dan ik. En ze is niet voor het geld getrouwd.
Wij zijn al 23 jaar getrouwd, maar dat zeg niets. Mijn ouders zijn na 33 jaar getrouwd zijn gescheiden, dus wanneer is het echte liefde?
Willem en zijn vrouw vinden die (volgens mij) 40 jaar verschil niet erg, dus waarom zou jij je er druk om maken?
Iedereen is zo toch gelukkig, met/zonder mia noi.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#24 Bericht door Mystic » dinsdag 14 februari 2006, 22:24

Je hebt me klaarblijkelijk verkeerd begrepen, het gaat me niet om de leefijd, mijn vriend is 11 jaar jonger, leeftijd heeft hier niets mee van doen. Ik vind het alleen ziek dat kerels meerdere vrouwen erop na kunnen en mogen houden (die vrouwen dan wel zeker niet), en dat dat gewoon is. Tuurlijk mag iedereen doen wat hij of zij wil, maar zo krijg ik wel een wrange glimlach om mijn mond als een oudere vent tegen mij zegt dat hij lekker voor zijn pensioen naar Thailand gaat. Ik geloof nog in echte liefde, en daarbij ben ik ook nog eens feministisch ingesteld. Ieder zijn mening en geluk, dat voorop gesteld, echter wordt dit forum ook in Nederland door Nederlandse vrouwen gelezen, en die hebben over zulke zaken ook een mening, een andere mening welteverstaan.
Groetjes Mys.
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#25 Bericht door khonkaen » woensdag 15 februari 2006, 03:46

beste Mystic,,

wat heet 'liefde' ?? liefde is wel zo subjectief , dat iedereen dat op zijn eigen manier kan invullen ...

de thai zijn wel zo prakties , dat zorgen voor elkaar op de 1e plaats komt.
op een prettige manier met elkaar omgaan , hoort daar ook bij..
eerlijkheid, wederzijds respect en betrouwbaarheid zijn de poten waarop een relatie gestoeld is

thaise vrouwen zijn super geemancipeerd, daar kan geen enkele westerse feministe aan tippen.. geen enkele thaise vrouw zal iets tegen haar zin doen... en zij imiteren ook geen mannelijk gedrag..

dat jij over een man als vent of kerel spreekt, getuigt ook al niet van respect..

jij zou van jouw thaise zusters nog veel kunnen leren...


groetjes



willem, nederhai
niets is perfect en niets is blijvend

rinus60
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: donderdag 28 juli 2005, 13:46
Locatie: Rotterdam

#26 Bericht door rinus60 » woensdag 15 februari 2006, 05:20

willem ,goed geschreven ik ben het helemaal met je eens en ik niet alleen.
en over voor elkaar zorgen in holland,als een man de fut of aow in gaat,
dan moet je die vrouwen horen klagen,heel de dag die vent thuis daar
kunnen de meeste niet tegen. en dan al die liefhebbende kinderen die hun
ouders zo snel mogelijk in een bejaarden gesticht plaatsen,dan hebben
ze daar ook geen zorgen meer over,opgeruimd staat netjes,,

rinus

Gast

#27 Bericht door Gast » woensdag 15 februari 2006, 12:10

Ik hoor het al, jullie zijn gek op nederlandse vrouwen :) :D
Geeft niet hoor, ik wil en hoef niets van mijn Thaise zusters te leren voor wat betreft zelfbewustzijn, en ik ben blij dat ik hier geboren ben als vrouw, en niet daar. Graag ga ik in juni weer terug naar Thailand om andere dingen bij te tanken, het is en blijft een heerlijk land.
Een man een kerel of een vent noemen was niet disrespectvol bedoelt hoor, mijn excuses als dat zo overkomt, ik ben misschien van een andere generatie, en hanteer een ander taalgebruik.
Groetjes Mys

adi
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: vrijdag 23 september 2005, 19:40

#28 Bericht door adi » woensdag 15 februari 2006, 15:53

Nou zo geemancipeert zijn ze ook weer niet. Als ze zo geemancipeert was dan zou ze niet met je trouwens. Ik bedoel zelfs tom cruise of brad pitt kunnen hier niet mee wegkomen. Als ze zo geemancipeert is dan zou ze zich niet laten leiden door geld. No offense.

Daarnaast vraag ik me af waarom je dit soort dingen niet in Nederland uithaalt? Wat jij doet is je neemt iets en je noemt het wat anders om zo je daden te rechtvaardigen..

Maarja ieder zijn eigen leven

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#29 Bericht door khonkaen » donderdag 16 februari 2006, 02:53

Adi,

men heeft nou eenmaal geld nodig om te leven..
hoe meer geld , des te prettiger kan je leven..
hoe kom je aan geld ?? je kan het erven, stelen, vinden of er voor werken..
thaise vrouwen werken ook , maar verdienen meestal weinig...
zij moeten echter wel hun kinderen en hun ouders verzorgen..
wat is er dan op tegen om een liefst oudere man te trouwen, waardoor je de beschikking over meer geld krijgt, zodat je zelfs nog kan sparen..

elke relatie is een handeltje , de ene partner heeft geld en de ander heeft weer wat anders te bieden..als dat niet zo is , is er ook geen relatie..

ik weet niet wat jij 'met dat soort dingen' bedoelt..
als het gaat om relaties , heb ik in nederland ook jarenlang een relatie
gelijktijdig met 3 vriendinnen gehad...

brad pitt en tom cruise zijn alom bekende figuren en zij hebben niets met mij te maken ...

ik kan jou adviseren eens een paar boekjes over de thaise cultuur te huren bij de bieb.. dan kan je lezen dat dat niet te vergelijken is met de nederlandse cultuur...

jij zou ook eens een tijdje naar thailand kunnen komen..maar ga dan niet naar de toeristenplaatsen, want daar word je ook niks wijzer...





willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#30 Bericht door khonkaen » donderdag 16 februari 2006, 03:40

beste jan kohknsm,

als je een jaarvisum hebt in thailand , moet je elke drie maanden je neus laten zien bij immigratie..
je kan je jaarvisum laten verlengen onder dezelfde voorwaarden, dus een maandelijks inkomen van 65.000thb of 800.000 op de bank, of een combinatie hiervan..
na 3 jaar kan je een resident certificate aanvragen , voorwaarde
2 miljoen thb extra , dan kan je een business starten ..
na weer 3 jaar kan je een thai paspoort aanvragen , voorwaarde de thaise taal in woord en geschrift beheersen...



willem , nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”