Grond kopen in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 24 januari 2006, 11:24
Locatie: RotStad

Grond kopen in Thailand

#1 Bericht door FlyingDutchman » dinsdag 24 januari 2006, 12:46

:? Wie heeft daar ervaring mee ? Ik hoor/lees allerhande tegenstrijdige verhalen. En hoe zit het met bouwvergunningen (teneinde aldaar een 'toeristisch' bedrijf op te zetten).

Wat ik wel heb begrepen (?) :
  • Je moet een limited opzetten.
    Je moet preferente aandelen (zelf) houden, als je samen met een Thai dat doet.
    Je moet + € 20.000,- invoeren.
Wie kan mij mededelen wat de (on)mogelijkheden hiervoor zijn ?
Afbeelding

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » woensdag 25 januari 2006, 05:24

voor de juiste informatie kan je terecht bij het Thai consulaat in amsterdam , waar ook nederlands gesproken wordt..




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 24 januari 2006, 11:24
Locatie: RotStad

#3 Bericht door FlyingDutchman » donderdag 26 januari 2006, 13:28

khonkaen schreef:voor de juiste informatie kan je terecht bij het Thai consulaat in amsterdam , waar ook nederlands gesproken wordt..




willem, nederthai

Goeie tip
, Willem :!:

Het ligt zò voor de hand, maar ik had er nog niet aan gedacht (niet dat ik op dìt moment een stuk grond zou willen kopen, maar ik onderzoek wèl de mogelijkheden).

Algemeen :

Zijn er ook "Nederthais" of andere allochtonen in Thailand die ervaring hebben met de aankoop van grond ? Hoe zijn jullie ervaringen ... :?:
Afbeelding

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#4 Bericht door khonkaen » vrijdag 27 januari 2006, 02:43

ik koop grond en huis op naam van mijn thaise vrouw en laat mij bij de amphur inschrijven als bewoner , dan kan het huis niet zonder mijn toestemming verkocht worden ..

vertrouwen is goed , maar controle is beter ...


willem,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Goede tip

#5 Bericht door JohanS » vrijdag 27 januari 2006, 08:12

Dit is een goede tip. Hier hebben we aan.
Heeft het inschrijven ook nog andere gevolgen ivm tax en dergelijke.

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#6 Bericht door PaulV » zaterdag 28 januari 2006, 18:08

Ik heb mij bij de aanschaf van huis en grond laten ondersteunen door Sanuk Properties uit Ede. Sanuk is een makelaar in onroerend goed die bemiddeld tussen de projectontwiukkelaars en buitenlandse kopers.
Zij hebben een organisatie in Thailand die ondersteuning biedt bij de aanschaf. Zo heb ik door de Thaise juristen van Sanuk de koopcontracten laten verifieren en aanpassen ter bescherming van mijn belang. Tevens hebben zij de contracten opgesteld die het mogelijk maken om het gebruiksrecht van de grond af te dekken. Het eigendom van de grond kun je namelijk feitelijk niet verkrijgen. Om wel de zeggenschap en gebruiksrecht te waarborgen bestaan twee opties: leaseconstructies voor periodes van 30 jaar of koop via een minderheidsbelang (op dit moment maximaal 40%) in een company ltd. waarbij de alleenzeggenschap wordt geregeld in de statuten. Beide hebben voor en nadelen die je zelf moet afwegen. Sanuk Properties kan je e.e.a. prima uitleggen, de risico's toelichten en adviseren.
Zelf hebben zij ook een uitgebreid aanbod aan onroerend goed in Thailand op hun website http://www.sanuk-properties.com Daar vind je ook hun contactgegevens.
Voor de zekerheid heb ik wel alle contracten steeds laten verifieren en aanpassen door Thaise juristen die niet gerelateerd waren aan de opstellers van de contracten. Naar mijn mening moet je dat doen om problemen te voorkomen (goeie tip destijsds van Manuel).

succes,
Paul

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#7 Bericht door PaulV » zaterdag 28 januari 2006, 18:12

Ik gaf aan dat Sanuk in Ede is gevestigd. Dat is een verschrijving. Sanuk is gevestigd in Zwolle en werkt voor onroerend goed in Hua Hin samen met Talsma Makelaardij in Ede. Voor de volledigheid: de site van Talsma Makelaardij is http://www.thailandresidence.nl

groet,
Paul

FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 24 januari 2006, 11:24
Locatie: RotStad

#8 Bericht door FlyingDutchman » zondag 29 januari 2006, 01:15

THX PaulV :!: Goed onderbouwde tip. Heel mooi om als oriëntatie op af te gaan ... nogmaals bedankt :D.
Afbeelding

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#9 Bericht door frumau » maandag 30 januari 2006, 15:33

Ik zal hun site eens bekijken. Misschien dat ik wat nuttige informatie kan opdoen. Mischien zal ik de link aan mijn site toevoegen.
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”