bij geloof of niet???

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Gesloten
Bericht
Auteur
leothai
Expat
Expat
Berichten: 184
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 17:24
Locatie: chiangmai

bij geloof of niet???

#1 Bericht door leothai » maandag 16 januari 2006, 08:50

beste mensen,als je lang in thailand rond huppeld,is het zeer normaal zeker als jij even samen naar de tempel gaat,dat je kan wat koopt voor jou geluk,die boeda jou dan mag geven,ik doe dit dus regel matig samen met mijn vrouwtje,wij kopen soms een paar vissen,of kikkers,of volgeltjes ook mogelijk,en laten die dus vliegen,of laten de vissen en kikkers te water,ik doe dit regelmatig bij dieverzen tempels in chiangmai,omdat ik vlak bij de ping rivier woont,zijn het vak vissen of kikkers of palingen die wij kopen om geluk te brengen.

dit is cultuur van thailand,en hoord er zeker bij :D :D :D
leo chiangmai :) :)
chiangmai leven en laten leven.

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

Re: bij geloof of niet???

#2 Bericht door henkypenky » maandag 16 januari 2006, 10:16

leothai schreef:beste mensen,als je lang in thailand rond huppeld,is het zeer normaal zeker als jij even samen naar de tempel gaat,dat je kan wat koopt voor jou geluk,die boeda jou dan mag geven,ik doe dit dus regel matig samen met mijn vrouwtje,wij kopen soms een paar vissen,of kikkers,of volgeltjes ook mogelijk,en laten die dus vliegen,of laten de vissen en kikkers te water,ik doe dit regelmatig bij dieverzen tempels in chiangmai,omdat ik vlak bij de ping rivier woont,zijn het vak vissen of kikkers of palingen die wij kopen om geluk te brengen.

dit is cultuur van thailand,en hoord er zeker bij :D :D :D
leo chiangmai :) :)
tja , leuk verhaaltje maar volgens mij zie jij dat ff naar een tempel gaan om vogeltjes te laten vliegen niet als een gelovige maar het geheel eerder als een uitje als niet-budhist en snap ofwel weet jij er dus geen reet van , sorry hoor :lol:

gast!!!!

henkypenky

#3 Bericht door gast!!!! » maandag 16 januari 2006, 10:38

ik weet niet wat zo gou wat jij bedoelt met deze op merking!!!!!

beste (henkypenky) ik loop al 25 jaar in chiangmai rond,en woon er nu een klein jaartje,dat jij in de bisnes zit hoef jij mijn niet meer te vertelen,met al jou steren op jou lebeltje,als boedist heb jij een groten mond,je zal eens wat in de leer moeten bij egten boedisten,dan plaats je zulde opmerkingen niet flap..............d.... :twisted:

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

Re: henkypenky

#4 Bericht door henkypenky » maandag 16 januari 2006, 11:24

gast!!!! schreef:ik weet niet wat zo gou wat jij bedoelt met deze op merking!!!!!

beste (henkypenky) ik loop al 25 jaar in chiangmai rond,en woon er nu een klein jaartje,dat jij in de bisnes zit hoef jij mijn niet meer te vertelen,met al jou steren op jou lebeltje,als boedist heb jij een groten mond,je zal eens wat in de leer moeten bij egten boedisten,dan plaats je zulde opmerkingen niet flap..............d.... :twisted:
lange tenen zeker :lol:
ik zou in jou plaats gewoon schrijven dat je met je vrouw naar de tempel gaat om de bidden of mediteren en een wierookstaafje te spenderen in plaats van die geldmakerij met die vogeltjes te beschrijven . maar je doet en schrijft gewoon wat en hoe je wilt natuurlijk dat lijkt me logisch :)

Gesloten

Terug naar “Cultuur”