visum 2 jaar

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#16 Bericht door jumbo » dinsdag 22 augustus 2006, 06:40

Manuel schreef:Nee, zeker niet getrouwd. Zeer dicht betrokken geweest bij zijn situatie omdat hij nogal jong 'gepensioneerd' was maar geen idee had van de Thaise immigratie regels. Hij reisde voorheen zeer veel en was hier normaal als toerist. Na de geboorte van zijn eerste kind wilde hij toch een iets betere visa situatie en hence de O visa.
Het kind, daar las ik dus even overheen.
Deze viorm van Visa is niet alleen voor echtgenoot, maar ook voor andere 'dependants' in dit geval het kind, dus logischerwijs heeft hij eenzelfde visa verkregen als indien hij getrouwd zou zijn; de dependant visa
Mysterie opgelost??

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#17 Bericht door Manuel » dinsdag 22 augustus 2006, 06:45

Het geheim zit hem in 'support of a Thai resident'...
Een ieder die een Thai resident (wat dus ook een buitenlander kan zijn!) support (onderhoud) en aan bepaalde voorwaarden kan voldoen (voornamelijk financieel) kan in aanmerking komen voor een non-O en een jaarlijkse verlenging.

Wacht vandaag op uitslag in een andere situatie waar ik een vriend help met een non-O status. Het ziet er naar uit dat zijn 4 jarig zoontje ook op basis van non-O en jaarlijkse verlenging in Thailand kan verblijven. Beiden zijn USC. Het geheim is weer... support!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#18 Bericht door jumbo » dinsdag 22 augustus 2006, 06:52

Manuel schreef:Het geheim zit hem in 'support of a Thai resident'...
Een ieder die een Thai resident (wat dus ook een buitenlander kan zijn!) support (onderhoud) en aan bepaalde voorwaarden kan voldoen (voornamelijk financieel) kan in aanmerking komen voor een non-O en een jaarlijkse verlenging.

Wacht vandaag op uitslag in een andere situatie waar ik een vriend help met een non-O status. Het ziet er naar uit dat zijn 4 jarig zoontje ook op basis van non-O en jaarlijkse verlenging in Thailand kan verblijven. Beiden zijn USC. Het geheim is weer... support!
Klopt en dat wordt in de technische kringen de dependant visa genoemd, er zijn mensen dependant van jou.

Wat betreft de kinderen, in mijn geval kunnen mijn NL kinderen ook een visum krijgen voor dezelfde periode als mijn visum, dus je stelling klopt alleen ze hoeven geen resident te zijn

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: visum 2 jaar

#19 Bericht door Jim » dinsdag 22 augustus 2006, 08:13

estmar schreef:Wij (nedelands gezin 4 personen) willen voor langere tijd (2 jaar) naar thailand.Ikheb begrepen dat je voor een non-immigrant -o- visum een thaise bankrekening met daarop 800000 baht nodig hebt.Klopt dit ???
volgens mij is het sinds kort ook 800.000 baht per persoon.
met z'n viertjes kom je dan op 3.2 miljoen.
http://www.thaivisa.com/forum/index.php?showtopic=77048

als de knderen niet te oud zijn zal je wel weg komen met 1.6M ;)

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”