aanvraag visa

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jaco

aanvraag visa

#1 Bericht door jaco » vrijdag 16 december 2005, 15:58

hallo ik wou vragen of iemand je ook voor een maand kan laten over komen en heb ze dan een visa nodig.
of is het verstandig haar 3 maanden te laten komen.
en waar moet ik een visum regelen ik heb namelijk gezien dat je via een nederlander in bangkok dat kan laten regelen.
ik weet niet hoe ik dat moet doen kan iemand mij daar bij helpen.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door Manuel » zaterdag 17 december 2005, 10:11

Alle Thai nationals hebben voor reizen naar Nedeland, Schengen, een visa nodig. Aan te vragen via Nederlandse ambassade in bangkok.

Met de vragen die je stelt heb je nog heel wat tijd nodig om dat visa te verkrijgen, laat je eerst beter informeren....

Bijv: http://thaivisa.com

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#3 Bericht door Okie » zaterdag 17 december 2005, 11:51

Het visum wat degene nodig heeft om naar Nederland te komen is een zogenaamd KVV ( toeristen visum geldig voor 3 maanden of korter).

Het aanvraag formulier kan je op de web site van de Nederlandse Ambassade vinden en afdrukken op je printer, dit dient natuurlijk in gevuld te worden door de Thaise pesoon die jij over wil laten komen.

Verdere benodogdheden, hij/zij dient een paspoort te hebben, 2 pasfotos, eventueel een brief van de werk gever dat hij zij daar werkt in vast dienst verband en dat hij/zij voor die periode vrij heeft.

Als jij garant staat, dan dien je een uitnodigings brief en garant verklaring te maken deze zijn op het gemeente huis te verkrijgen. Let op sommige gemeentes verstrekken alleen een uitnodigings brief.
Tevens dien je 3 salaris stroken, eventueel een werkgevers verklaring, dat je in vaste dienst bent, kopie van je paspoort met alle stempels van je bezoeken aan Thailand. Last but not least een ticket :).

Aanvraag gaat als volgt dag levert hij/zij alle papieren met het ingevulde aanvraag formulier in op de ambassade in BKK, dag twee kan hij/zij bellen of het visum in orde is, dag 3 visum ophalen. Hij/zij krijgt het visum alleen op vertoon van een geldig vlieg ticket. Als het visum wordt verstrekt is het geldig vanaf de datum van vertrek tot en met datum terug reis maar maximaal 3 maanden.

Lees ook de website van de Nederlandse Ambassade in Bangkok omtrent de visum aanvraag, ze veranderen de boel nog al eens :?

Okie

Gerben

#4 Bericht door Gerben » zondag 05 maart 2006, 15:30

Verder is hier nog iets belangrijks vergeten te melden.
Naast een vliegticket met je ook het polisblad van de verzekering kunnen tonen aan de ambassade, deze verzekering dient gedekt te zijn met een bedrag van minimaal 1500.000 baht (30.00 euro).

fish
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: donderdag 30 juni 2005, 19:57

#5 Bericht door fish » vrijdag 17 maart 2006, 21:39

Buiten het bovenstaande wil ik er nog aan toevoegen om eens de
site

http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/

te bezoeken.

Hier kan je dus al de antwoorden op je vragen vinden.
Laat je niet demotiveren door de negatieve berichtgeving.

Drie belangrijke punten;

--Zorg dat je partner min. 34 euro per dag dat ze in nederland wil verblijven op haar bankrekening heeft staan. Is dit niet het geval,zorg voor een zeer solide garantverklaring.
Zorg ook voor een persoonlijk geschreven uitnodigingsbrief waarin je jullie relatie aannemelijk maakt, eventueel voorzien van stempel door gemeente waarin je zelf woonachtig bent.
--Laat je partner aannemelijk maken dmv. officiele documenten dat haar terugreis naar het land van herkomst gewaarborgd is.
--Laat je partner het visum kort verblijf bij de ambassade in Bangkok indienen. Dus niet zelf eerst een advies aanvraag bij de ind in nederland doen. Bij afwijzing is dan namelijk geen bezwaar mogelijk. Bij rechtstreekse aanvraag in bangkok is wel bezwaar mogelijk. Wat je bij weigering dan ook gelijk moet doen.



Struikelpunten voor de IND cq de Nederlandse ambassade zijn;
-Niet voldoende inkomen ivm met garantverklaring.
-Geen duidelijk bewijs dat je partner ook daadwerkelijk zal terugkeren naar land van herkomst oftewel " Vestigingsgevaar" .
-Onjuist ingevulde paparassen.

En voor de rest maar afwachten. Nederland is helaas niet meer zo tolerant.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Eeen vriend of vriendin ?

#6 Bericht door Mart » zaterdag 18 maart 2006, 19:17

Jacco,

Wil je de echte informatie ? stuur mij eem PB.
Ik woon hier in Thailand, en kan je echt de de goede weg wijzen, Kost niets.

Al die kenners weten het niet.

Mart
Cha-am

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#7 Bericht door dirk » zaterdag 18 maart 2006, 19:41

fish schreef: En voor de rest maar afwachten. Nederland is helaas niet meer zo tolerant.
Tolerant tov wanneer dan?
25 jaar geleden vroeg mijn toekomstige vrouw een visum aan. Het duurde meer dan 2,5 jaar dat ze voet in Nederland zette. Ondertussen ieder jaar 10.000-den asielzoekers die zonder papieren hier konden blijven!
Garantverklaringen, werkgeversverklaringen en ik weet niet wat voor verklaringen ik heb allemaal heb ingeleverd, maar de ambassade in Bangkok zei gewoon: sorry geen visum. Zo vaak naar een reden gevraagd, maar nooit gekregen. Bij de laatste visumaanvraag heeft toen een advocaat (!) van mijn werkgever geholpen, en toen kon het wel, alles werd in notime geregeld.
Als ik soms schoonfamilie laat overkomen voor een vakantie is het visum zo geregeld (ook voor nichtjes van 16/17 jaar).
Tegenwoordig gaat het sneller dan vroeger.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”