lekker eten

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
karentje

lekker eten

#1 Bericht door karentje » donderdag 10 november 2005, 17:58

Wij zijn net terug uit Thailand en ik ben gewoon verlief geworden op het lekkere eten daar... Al die lekkere soorten gerechten en zoveel fruit, ik kreeg er niet genoeg van. Terug thuis is dit dus een enorme tegenvaller. Hier vinden we alleen sinaasappelen.... :?
Ik ben dan naar Thaise winkel geweest om toch eens een lekker Thais gerecht te maken, maar dat smaakt totaal anders hier thuis.
Ik wou eigenlijk Fried noodles met kip maken, maar waarschijnlijk doe ik dit verkeerd. Kan er mij nu iemand zeggen hoe ik dit best aanpak, en welke kruiden ik daar best voor gebruik?!

Bedankt,

een levensgenietertje :D

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » vrijdag 11 november 2005, 02:57

geen idee.. ik woon 12 jaar in thailand , maar een eenvoudig gerecht als rijst met kip , kan ik thuis niet zo lekker maken , als ik het op de markt koop...

al heb je het recept en alle kruiden , het lukt je niet

alleen kleefrijst met cocosroom en mango , is wel te doen


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

lekker eten

#3 Bericht door henkypenky » vrijdag 11 november 2005, 10:20

karentje schreef:Wij zijn net terug uit Thailand en ik ben gewoon verlief geworden op het lekkere eten daar... Al die lekkere soorten gerechten en zoveel fruit, ik kreeg er niet genoeg van. Terug thuis is dit dus een enorme tegenvaller. Hier vinden we alleen sinaasappelen.... :?
Ik ben dan naar Thaise winkel geweest om toch eens een lekker Thais gerecht te maken, maar dat smaakt totaal anders hier thuis.
Ik wou eigenlijk Fried noodles met kip maken, maar waarschijnlijk doe ik dit verkeerd. Kan er mij nu iemand zeggen hoe ik dit best aanpak, en welke kruiden ik daar best voor gebruik?!

Bedankt,

een levensgenietertje :D
nou het lukt mij best thuis de thaise gerechten na te maken met ingredienten van oosterse winkels ( thais / philippijns ) maar ik moet wel toegeven dat deze mij hier in in europa de zomer veel beter smaken dan bij kou , regen en storm :(
rode of groene curry paste , chilies en thai fish sauce doen het grootste deel van de ' trick ' bij veel gerechten en in de winter de verwarming flink omhoog draaien en een aziatisch achtergrondmuziekje opzetten :D
het juiste nudelgerecht wil ik wel ff naar zoeken voor je .
maar bedoel je witte dunne fried rice noodles zoals de pad thai waar normaal garnalen door zitten of de bredere gelege soort uit de chinese en singapore keuken ?
in thailand worden noodles eigenlijk vaker in soep gegeten dan met kip .
in ieder geval zijn kun je met basis-ingredienten zoals knoflook , gember , chillies , ui , iets suiker en op het laatst vissaus ( nam pla ) er bij al vast niets verkeerd doen :)

karentje

#4 Bericht door karentje » woensdag 16 november 2005, 18:49

hey

Idd, khem al vanalles geprobeerd, maar het smaakt idd niet hetzelfde! Nu hebben we pas een Thais restaurantje geprobeerd en het was heel lekker, maar toch niet zoals in Thailand! Er zit niets anders op dan nog eens naar Thailand te trekken :D

Maar ik bedoelde de bredere gelege soort noedels met groenten en kip. Ik zou dit gerecht echt graag op zen thais maken! Henkypenky zou je dit gerecht eens op het forum kunnen plaatsen?

Mercietjes!!

jamalu

#5 Bericht door jamalu » zondag 20 november 2005, 18:33

Als je echt lekker Thais wil eten moet je naar de Bird gaan in Amsterdam.
Je moet wel daar naar de snackbar gaan en niet naar het restaurant...
Hij zit op de zeedijk dus goed opletten he :wink:

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

#6 Bericht door henkypenky » zaterdag 10 december 2005, 11:36

jamalu schreef:e moet wel daar naar de snackbar gaan en niet naar het restaurant...
waarom ?
komt het niet uit dezelfde keuken of zo ?
live and let live !

Deang
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: donderdag 17 november 2005, 11:57

Lekker Thais Eten

#7 Bericht door Deang » dinsdag 13 december 2005, 14:48

Naar mijn menig = Restaurant River Kwai in Utrecht het lekkerste restaurnat omdat ze daar volgens de Thaise kwalitiets normen koken en geen consessie doen aan de westere smaak. echt een aanrader:

http://www.dinnersite.nl/utrecht/riverkwai/

Willeke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 13:09

#8 Bericht door Willeke » dinsdag 13 december 2005, 23:58

Wat betreft de Thai op de Zeedijk kan ik (nog) niet oordelen.... (ga het zeker wel een keer uitproberen).

Voor de liefhebbers van Chinees eten (authentiek) kan ik Nam Kee op de Zeedijk aanraden. Even opletten, er zitten er volgens mij twee met die naam. Degene die ik bedoel zit recht tegenover de Chinese tempel.


Groetjes,
Willeke

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

#9 Bericht door henkypenky » zaterdag 17 december 2005, 11:04

Willeke schreef:Wat betreft de Thai op de Zeedijk kan ik (nog) niet oordelen.... (ga het zeker wel een keer uitproberen).

Voor de liefhebbers van Chinees eten (authentiek) kan ik Nam Kee op de Zeedijk aanraden. Even opletten, er zitten er volgens mij twee met die naam. Degene die ik bedoel zit recht tegenover de Chinese tempel.


Groetjes,
Willeke
dank voor de tip !
leuke naam :D
ken je het boek ' de oesters van nam kee ' ook :?:
live and let live !

jamalu

#10 Bericht door jamalu » woensdag 11 januari 2006, 16:42

henkypenky schreef:
jamalu schreef:e moet wel daar naar de snackbar gaan en niet naar het restaurant...
waarom ?
komt het niet uit dezelfde keuken of zo ?
komt niet uit dezelfde keuken ja...
de snacbar is gewoon beter als het restaurant en heeft een echte taise sfeer met hoe het eruit ziet(een redelijk vies hok en super klein) maar het eten is echt super... vind zelf de keng kai het allerlekkerst :!:

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”