Nieuwe Nederlandse zorgstelsel en verzekeren in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
leothai
Expat
Expat
Berichten: 184
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 17:24
Locatie: chiangmai

zorgverzekering in thailand

#16 Bericht door leothai » zondag 05 maart 2006, 16:09

hallo beste forum leden,ik woon nu een klein jaartje in thailand
en heb veel gehoort over de verzekering van (bupa)nu lees ik ook als je bij de bupa een verzekering afsluit,dat de bupa dan zegt welke zieken huizen jij mag bezoeken,ik zelf woon in chiangmai,kom veel bij het ram hostitaal,waar ik inmidels achter ben dat ik daar de hoofd prijs betaalt voor mijn medicijnen,nou wil ik eens van jullie weten,of dat nou niet goed koper kan in anderen hospitaals,en als je een verzekering afsluit bij bupa of die dan ook jou medicijnen vergoeden,dus wie heeft ervaring met de bupa hoe de spelgegels liggen bij deze verzekerings company
hoop gaarnen op een berichtje van mensen die bij deze bupa verzekert zijn
groetjes leothai te chiangmai :o :o :o :o
chiangmai leven en laten leven.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: zorgverzekering in thailand

#17 Bericht door jumbo » maandag 06 maart 2006, 04:58

leothai schreef:hallo beste forum leden,ik woon nu een klein jaartje in thailand
en heb veel gehoort over de verzekering van (bupa)nu lees ik ook als je bij de bupa een verzekering afsluit,dat de bupa dan zegt welke zieken huizen jij mag bezoeken,ik zelf woon in chiangmai,kom veel bij het ram hostitaal,waar ik inmidels achter ben dat ik daar de hoofd prijs betaalt voor mijn medicijnen,nou wil ik eens van jullie weten,of dat nou niet goed koper kan in anderen hospitaals,en als je een verzekering afsluit bij bupa of die dan ook jou medicijnen vergoeden,dus wie heeft ervaring met de bupa hoe de spelgegels liggen bij deze verzekerings company
hoop gaarnen op een berichtje van mensen die bij deze bupa verzekert zijn
groetjes leothai te chiangmai :o :o :o :o
Leothai,

Met de BUPA kan je in principe in elk ziekhuis terecht, ze hebben een folder beschikbaar voor je.
Alleen al je in de dure hospitals terechtkomt dan kan je limiet wel eens ontoereikend zijn. Het hang dus van je type verzekering af of je in jouw specifieke hospital voldoende dekking hebt.
Met de folder kan je zien welke ziekenhuizen er nog meer onder de dekking van BUPA vallen en kan je een keuze maken,


Jumbo
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mike

#18 Bericht door Mike » donderdag 09 maart 2006, 01:39

Mijn ervaring met BUPA is heel goed. Een keer 1 nacht in het Ram I gelegen moest ik zelf eerst betalen, maar kreeg alles later (ca. 6 weken) 100% vergoed behalve het bestelde eten (ca. 100 baht). Later 2 nachten in het Lanna dat hoefde ik niet voor te schieten maar moest ook door het eten betalen.

Met het Lanna hebben ze een overeenkomst met het Ram dus niet omdat ze die te duur vinden en omdat ze vinden dat die veel onnodig onderzoek doen.

Je kunt ook terecht ij het MacCormick ziekenhuis en nog een aantal andere. Allemaal prima priveziekenhuizen!

Je kunt bij BUPA een verzekering nemen met of zonder out-patient. Out-patient is dus alleen dokters bezoek en medicijnen e.d. dus als je niet opgenomen wordt.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

BUPA

#19 Bericht door Mart » zaterdag 11 maart 2006, 06:34

Dit is een BUPA regeling.
Ik woon hier en ben al jaren bij BUPA verzekerd.

Je mag elk ziekenhuis bezoeken.
De ziekenhuizen die door Bupa zijn geselecteerd staan in een folder.
Daar kan je op vertoon van de BUPA ID Kaart, geholpen worden.
Afhankelijk van de soort verzekering je hebt afgesloten, betaal je niets of de meerprijs ( bv voor een betere kamer ) Het ziekenhuis stuurt de rekening naar Bupa.
Ga je naar een ander ziekenhuis, dan betaal je eerst zelf de rekening, en je krijgt van Bupa geld terug. Echter wel de rekning binnen 30 dagen naar Bangkok sturen.

zie http://www.bupathailand.com

Groet
Mart

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”