wonen / werken in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
fluub
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zaterdag 06 augustus 2005, 14:34

wonen / werken in Thailand

#1 Bericht door fluub » zaterdag 06 augustus 2005, 14:39

Graag wil ik voorgoed verkassen naar Thaialnd. Naast het feit dat mijn vriendin daar woont ben ik ook verliefd op het land en haar cultuur zelf. En Nederland, tja, Nederland is niet meer wat het was en glijdt langzaam af. Wegwezen hier! Een baan vinden in Thailand is voor mij geen probleem. Er zijn genoeg banen op gebied van architectuur (wat mijn huidige baan is). Mijn vraag is: hoe pak ik dit aan? Werkvergunning, verblijfsverguunning, huisje huren/kopen? Waar begin ik? De Thaise ambassade? Wie kan mij helpen?

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#2 Bericht door dirk » zaterdag 06 augustus 2005, 15:18

Op http://www.thaivisa.com/ vind ook een heleboel info. Zou zeker ook eens de Thaise ambassade contacten.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

willy_1957
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 16:49
Locatie: moerbeke-waas
Contacteer:

#3 Bericht door willy_1957 » woensdag 12 oktober 2005, 16:39

Ik zit zo een beetje in hetzelfde geval Fluub,met dat verschil dat ik van Belgie afkomstig ben en helaas niet over een diploma op jou niveau beschik.Zijn er ook jobs beschikbaar voor mensen die hoger beroeps gedaan hebben,zo ja,is de leeftijd van 48 dan geen bezwaar?Mijn vriendin heeft een job als quality controller in het universitair hospitaal van Chiang Mai.Zij verdient naar Thai normen vrij goed,maar ik kan en wil niet op haar kap leven,dus zoek ik een job,eigenlijk om het even wat,als er maar een acceptabel loon aan vast hangt.Bijkomend voordeel is misschien dat ik buiten Nederlands ook Engels,Duits en Frans spreek en schrijf,alhoewel in Frans niet heel goed.Wonen is geen probleem,vriendin beschikt over woning,die weliswaar aan een opknapbeurt toe is,maar toch best leuk is.Op 29 januari vertrek ik opnieuw naar Chiang Mai,dit tot en met 24 februari.

Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

wonen en werken

#4 Bericht door Altena » zaterdag 22 oktober 2005, 03:09

Geen moeilijke vraag maar................ het terug geven van een goede advies/raad is niet simpel.
Emigreren is een hele stap en die wordt niet even tussen de pauze gemaakt.
Overdenken, afwegen en voldoende informatie zal je moeten vergaren.
Het voordeel wat je hebt is dat je een Thaise vriendin hebt, zij kan dus al de nodige informatie :roll: aan je geven.
Ik schrijf dit met respect jegens de Thaise bevolking, ga niet uit dat men je optimaal zal informeren, ga niet uit dat men je optimaal zal helpen.Alleen, als het in hun straatje past dan wordt het anders, de goede daar gelaten natuurlijk.
Het merendeel heeft een vrij laag denk en inschattingsvermogen en dat kan wel eens gaan "botsen" omdat de denk,werkwijze van de Europeaan geheel anders is, hier is rust en komt wel de in orde.
Lijkt mij dat je tracht veel te weten te komen van je vriendin en een vacantie voor langere periode is misschien te overwegen, en dan specifiek letten op wonen, werken en leven.

Daarbij komt ook nog als je ouder dan 50 jaar bent zijn er weer andere normen en eisen.

Zelf woon en leef ik ook in Thailand met een Thaise en moet zeggen misschien heb ik het heel goed getroffen, maar verbaas me telkens toch weer over het e.e.a.

Wens je heel veel succes

p.s
misschien kan Khonkaen (willem) je ook meer info geven
Laatst gewijzigd door Altena op zaterdag 22 oktober 2005, 06:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Steven de Boer
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 72
Lid geworden op: donderdag 04 augustus 2005, 12:12
Locatie: Bangkok

Re: wonen en werken

#5 Bericht door Steven de Boer » zaterdag 22 oktober 2005, 04:31

Altena,

Vooral betreffende onderstaand ben ik het compleet met je eens, en dan druk je het nog zwakjes uit. Een woon/werk leven in Thailand is compleet anders dan een leuke vakantie. Het welbekende "roze zonnebril" effect.
Altena schreef: Zelf woon en leef ik ook in Thailand met een Thaise en moet zeggen misschien heb ik het heel goed getroffen, maar verbaas me telkens toch weer over het e.e.a.
Eerst een wat langer verblijf van minimaal een half jaar om je te orienteren is zeker aan te raden.

Steven
http://www.thailandhotel.nl

willy_1957
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 16:49
Locatie: moerbeke-waas
Contacteer:

#6 Bericht door willy_1957 » zondag 23 oktober 2005, 15:43

Dank je Althena en Steven.Eens proberen met 6 maand lijkt me wel goed idee.Niets zo efficient als de praktijk.Ik weet ook wel dat het "land van glimlach ",meer een marketing tool is dan wat anders,zoveel was me reeds duidelijk na mijn vorige bezoek.Thailand is een prachtig land maar we mogen niet blind zijn voor de doffe ellende die er ook heerst,door gebrek aan sociale ondersteuning zoals we die kennen in Nederland en Belgie.Ook corruptie viert er hoog tij en velen moeten 24 uur per dag werken in de hoop rond te komen.Ik heb mijn ogen wel geopend in Chiang Mai,maar als je verliefd bent wint het hart het soms van de redelijkheid,nogmaals dank

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”