Eigen geld en rente ?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marcel&Jolanda
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 18 april 2005, 18:00

Eigen geld en rente ?

#1 Bericht door Marcel&Jolanda » woensdag 27 juli 2005, 14:38

Hallo,

ik lees op het forum dat je bijna geen belasting betaald in Thailand.

Wat wij ons nu afvragen, is als we emigreren naar Thailand met eigen geld, hoe werkt dit dan met banken etc, waar zet je je geld weg en wat is je rendement.

Groetjes en bedankt.

Kwai
kenner
kenner
Berichten: 108
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:42

#2 Bericht door Kwai » woensdag 27 juli 2005, 14:58

Rendement voor een farang ??

je mag blij zijn met 1 % rendement


Buffel

Marcel&Jolanda
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 18 april 2005, 18:00

#3 Bericht door Marcel&Jolanda » donderdag 28 juli 2005, 13:54

Okee, dus je geld op een nederlande (buitenlandse) rekening laten staan, en de rente die je maakt laten storten op een Thai rekening als ik het goed begrijp.

Kan iemand mij trouwens vertellen of je in thailand goede internetverbindgen hebt........zo ja, kosten en mogelijk snelheden svp.

Bedankt :!:

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#4 Bericht door Edje » donderdag 28 juli 2005, 17:12

Marcel&Jolanda schreef:Okee, dus je geld op een nederlande (buitenlandse) rekening laten staan, en de rente die je maakt laten storten op een Thai rekening als ik het goed begrijp.

Kan iemand mij trouwens vertellen of je in thailand goede internetverbindgen hebt........zo ja, kosten en mogelijk snelheden svp.

Bedankt :!:
Internetverbindingen zijn in de grotere steden en omringende gebieden goed. Buiten deze gebieden is internet over het algemeen wel mogelijk maar met een beperkte snelheid. Hierdoor is bv telebankieren met je Ned. bank niet mogelijk, omdat het een beveiligde verbinding is.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#5 Bericht door dirk » donderdag 28 juli 2005, 18:00

Dat je kan telebankieren in Thailand alleen in de grote steden ben ik het niet eens.
Vorig jaar nog naar Phayao geweest, nog lekker geld kunnen overmaken via online-banking van de Fortis.
Nu heeft Phayao zo'n 23.000 inwoners, ook geen grote stad. Heb het niet geprobeerd in andere (nog) kleinere dorpen.
Veiligheid van online-banking van de Fortisbank heeft niets te maken met welke snelheid je internetverbinding is.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#6 Bericht door Edje » vrijdag 29 juli 2005, 17:03

dirk schreef:Dat je kan telebankieren in Thailand alleen in de grote steden ben ik het niet eens.
Vorig jaar nog naar Phayao geweest, nog lekker geld kunnen overmaken via online-banking van de Fortis.
Nu heeft Phayao zo'n 23.000 inwoners, ook geen grote stad. Heb het niet geprobeerd in andere (nog) kleinere dorpen.
Veiligheid van online-banking van de Fortisbank heeft niets te maken met welke snelheid je internetverbinding is.
Het openen van een beveiligde site vergt meer tijd dan een onbeveiligde. Of het de site van Fortis, Rabo, ABN enz is maakt niet uit, het is een beveiligde. Als je met een lage snelheid bezig bent, op de plaatsen waar nog geen ADSL of iets dergelijks beschikbaar is dan zit je tig minuten te wachten voordat de site geopend wordt en de daarop volgende pagina's die je nodig hebt ook. Hierdoor wordt telebankieren wel een tijdrovende zaak. Ik moet in ieder geval 65 km op mijn Honda Phantom kruipen om een redelijk snelle verbinding te hebben.
Groetjes; Edje

Marcel&Jolanda
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 18 april 2005, 18:00

#7 Bericht door Marcel&Jolanda » zaterdag 30 juli 2005, 11:17

Bedankt :!:

Kunnen jullie ons misschien een richtlijn geven wat een abonnement kost en wat de upload/download snelheden zijn.

Groet en bedankt wederom.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#8 Bericht door Edje » zaterdag 30 juli 2005, 20:09

Marcel&Jolanda schreef:Bedankt :!:

Kunnen jullie ons misschien een richtlijn geven wat een abonnement kost en wat de upload/download snelheden zijn.

Groet en bedankt wederom.
Ligt eraan waar je je wilt vestigen. In mijn situatie, in de isaan buiten een grote stad hetgeen ik al vermeld heb is dit nog niet mogelijk.. Ken je een adsl verbinding krijgen dan is het OK . In mijn omgeving werken ze nog met 256 kb. dit is absoluut te weinig. In deze regio is alleen een parabool schotel de enige oplossing om snel te internetten. Wil je meer info dan moet ik de folders er bij halen, maar dit is in ieder geval veel duurder dan in Ned.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”