vanuit thailand naar cambodja?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marieke-

vanuit thailand naar cambodja?

#1 Bericht door marieke- » woensdag 06 juli 2005, 10:45

Hallo,

ik heb gehoord dat er een hele mooie stad in cambodja is, weet alleen niet meer de naam. Weet iemand welke stad ik bedoel en of het de moeite waard is om vanuit thailand daarheen te gaan (we hebben maar 1 maand, dus heen en weer....). En hoe kun je daar het beste komen?

Bedankt! Gr Marieke

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#2 Bericht door Jantra » woensdag 06 juli 2005, 12:50

Je bedoelt waarschijnlijk Phnom Penh of Siem Reap. Gaat het om The Killing Fields (phnom penh) of Angkor Wat (Siem Reap)? Ze zijn beide de moeite waard en volgens mij kan je het beste de grens over bij Aranyaprathet (Thailand) er gaat een trein heen vanuit Bangkok, zorg voor twee pasfoto's voor je visum, dit visum kost ongeveer 25 dollar.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#3 Bericht door Manuel » woensdag 06 juli 2005, 14:43

Jantra schreef: dit visum kost ongeveer 25 dollar.
Visa kost 20 USD..

Ik nem aan dat Angkor Wat bedoelt wordt.... Pnom Phen zou ik nooit aanbevelen als zijnde een 'mooie' stad..

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#4 Bericht door khonkaen » donderdag 07 juli 2005, 05:19

ik vermoed dat seam reap bedoeld wordt met in de nabijheid Ankhor .
met de 70 min of meer gerestaureerde 900 jaar oude khmer tempels
Ankhorwat is met 1000m2 een van de grootste tempels in de wereld
en onvergetelijk mooi .. het nabijgelegen bayon met de grote hoofden is ook niet te versmaden ..
ankhor was indertijd een der grootste steden van de wereld met meer dan 1 miljoen inwoners . daar is niets van overgebleven, omdat de huizen van hout waren
alleen de 2 enorme waterbassins zijn nog intact en voorzien dmv kanaaltjes de landbouw gronden van water
koop een 3 dagen ticket en je kan alles op je gemak bekijken .. neem ook een gids.. want het tempelgebied is 200km2.....

vanaf bkk kan je vliegen naar pnomphen en daar je visum kopen voor $20.= misschien ook goed te weten , dat je in dollars moet betalen ...
voor kleine uitgaven kan je wat dollars omwisselen voor riel..
in pnomphen heb je de voormalige martelschool 'tual sleng' van de khmer rouge en de killing fields.. voor de avonduren is er 10km buiten de stad , 'mateenie ' met disco's , nightclubs , bars en restaurants ..

van pp kan je met de bus, de speedboat of vliegen naar seamreap

een goed hotel is 'royal villa' met wat gidsen voor de deur..

houdt er ook rekening mee dat campuchia een stuk duurder is dan thailand



willem , nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

franky

Angkor

#5 Bericht door franky » donderdag 07 juli 2005, 11:17

Siem Reap is zeker de moeite waard, nog altijd 1 van mijn hoogtepunten in Azie. Vliegen is redelijk duur, maar het is over land ook wel te doen. Een tip: neem niet de georganiseerde bussen naar Siem Reap. Dan ben je zeker meer geld kwijt voor je visum, drankjes en eten onderweg bij 1 vd vele tussenstops en de rit duurt zeker 2 keer zo lang als nodig is. Ga eens naar deze site http://www.talesofasia.com , zeer veel info over Cambodia.
Ik zou zeggen; met de bus van BKK naar Aranyaprathet, dan de tuk tuk naar Poipet (grens - 15 minuten) en neem daar dan een taxi naar Siem Reap. Alles bij elkaar kun je dan rond een uur of 14.00-15.00 in Siem Reap zijn, nog op tijd voor de zonsondergang bij Angkor Wat, na 16.00 uur mag je nl zonder pas het tempelcomplex binnen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”