vaccinaties

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Stef

vaccinaties

#1 Bericht door Stef » dinsdag 21 juni 2005, 12:17

hallo mensen,
k ga over 2 weken naar thailand en nou worden mij de volgende vaccinaties aangeraden: DTP & Hepatitis A. Kost nogal veel geld dus wil wel zeker weten of het echt nodig is. DTP heeft iedereen toch als kind al gehad? Tot welke leeftijd biedt dat bescherming, ben nu 20. Malariapillen nodig. Ik ga ook het noorden in dus waarschijnlijk wel.
Merci D'avance
Stef

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 120
Lid geworden op: vrijdag 06 mei 2005, 10:24

#2 Bericht door Martijn J » dinsdag 21 juni 2005, 12:39

Gewoon bestellen bij de apotheek en laten zetten door huisarts(assistent). Scheelt je de advieskosten van de GGD. OP http://www.lcr.nl kun je zien wat nodig is per land.

Petra
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: maandag 13 juni 2005, 16:32

#3 Bericht door Petra » dinsdag 21 juni 2005, 16:30

Stef, als je aanvullend bent verzekerd krijg je soms de kosten van vaccinaties en malariapilen vergoed. Even je polisvoorwaarden doorlezen, het kan je misschien een hoop geld schelen.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan! http://www.langevakantie.nl

Mirjam

#4 Bericht door Mirjam » dinsdag 21 juni 2005, 18:15

Het gaat mij denk ik toch om je gezondheid en als je zo'n reis kan betalen wat maken die spuiten dan nog uit :twisted:

Pim
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 69
Lid geworden op: maandag 25 april 2005, 17:33
Locatie: Roermond
Contacteer:

#5 Bericht door Pim » dinsdag 21 juni 2005, 18:41

Ik heb een mailtje naar de GGD gestuurd, die geven het volgende advies:
Goedenmiddag Pim,

Het algemene advies voor Thailand is een geldige DTP inenting en Hepatitis A. Verder ligt het er maar net aan in welke andere landen u precies komt voor eventuele malariaprofylaxe. Als u in Thailand blijft dan hoeft u geen malariatabletten te gebruiken. Verder neem ik aan dat jullie ouder dan 19 jaar zijn?

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd

Met vriendelijke groet,

Hajar, assistente reizigersadvies
Lijkt mij duidelijk, nietwaar?

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#6 Bericht door dirk » dinsdag 21 juni 2005, 18:51

Ze geven dan wel aan geen malariatabletten te gebruiken, maar in het zuiden heerst toch een malariaepedemie:
http://www.bangkokpost.com/080605_News/ ... news16.php
Dus als ik jouw was zou ik me toch heel goed tegen de muggen beschermen.
Op dit forum zijn diverse topic's geweest over vaccinaties/malaria, lees die eens door. Krijg je ook een heleboel info.
Groeten,
Dirk.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

yvonne

#7 Bericht door yvonne » woensdag 22 juni 2005, 12:08

Hallo stef,

Ik vetrek over twee weken voor 30 dagen met mn vriend naar thailand en heb ook de nodige navraag gedaan over de spuiten. Wij hebben ze bij de ggd gehaald, maar het kan indien je huisarts het doet daar meestal goedkoper. DTP heb je inderdaad als kind gehad maar na geloof ik 21 jaar heb je een nieuwe spuit nodig want dan is het vorige vaccin niet meer in werking. En hepA lijkt me logisch.. overal waar je komt vertellen ze dat je deze twee in iedergeval nodig hebt. Verder is het niet nodig in thailand om malaria pillen te nemen, het volstaat met heel goed insmeren met een antimuggen middel waar liiefst meerdan 50 % deet in zit. De thai zelf doen dit ook, je kun dit middel ook daar kopen, vaak is de concentratie hoger. Meerdere malen per dag smeren zelfs als je op het strand ligt want muggen zijn er in heel thailand en kunnen niet alleen malaria maar ook dengue (knokkelkoorts) overbrengen. verder wordt savonds lange kleding aangeraden.
Succes !
Yvonne

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”