Waarom emigreren

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Patricia

Waarom emigreren

#1 Bericht door Patricia » woensdag 15 juni 2005, 15:39

Ik maak een verslag over emigreren. Voor dat verslag moet ik ook weten waarom mensen gaan emigreren?
Vandaar deze vraag:
Waarom bent u / zijn jullie geëmigreerd of waarom wilt u / willen jullie emigreren.
Alvast bedankt.

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#2 Bericht door frumau » woensdag 15 juni 2005, 18:00

Emigratie reden(en):
Thailand is een fantastisch land met fantastische over het algemeen warmhartige mensen met een uitstekend klimaat.
Ik heb een ideale Thaise schoonfamilie, die zeer behulpzaam is.
Mijn vrouw is Thaise en heeft al behoorlijk lang een goede baan. Ikzelf had relatief kort een baan die ik niet met alle macht wilde houden(Dit jaar samen in Denemarken en dan door naar Bangkok). Daarnaast heb ik op het gebied van werk meer mogelijkheden in Thailand dan zij hier in Nederland. Ik heb op het moment al aardig wat mogelijkheden in de pijpleiding. Kortom redenen te over om in Thailand te wonen.
Echter geen negatieve redenen a la Nederland gaat naar zijn grootje, etc om Nederland te verlaten zoals sommigen onder ons ook al vind ik dat het een en ander er niet beter is op geworden de afgelopen jaren.

Groet,
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Daarom

#3 Bericht door Edje » woensdag 15 juni 2005, 19:10

Ook ik ben al 4 jaar gehuwd met een Thaise vrouw ( isaantje, waar niets mis mee is ) maar woon nog steeds samen in Ned. Bij elke vakantie, die minimaal 3 mnd is, verwonder ik me weer over de gastvrijheid van de lokale bevolking. Ik ben in die 4 jaar zo ingeburgerd dat ik me soms de burgemeester van het dorp voel. Buiten de touristencentra, waar het ook goed vertoeven is voor een korte vakantie, is Th. een droomland om er te wonen. Zeer goed klimaat, bijna geen regels. Met € 1. ( 50 bath ) koop je 4x zoveel als in Ned. Daarom vertrek ik zo SOON AS POSSIBLE.
Groetjes; Edje

Patricia

#4 Bericht door Patricia » zondag 19 juni 2005, 11:30

Bedankt

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#5 Bericht door khonkaen » maandag 20 juni 2005, 02:31

ik besloot om 12 jaar geleden in thailand te gaan wonen, omdat ik het in nl. niet meer zag zitten ..
alles duur en veel belasting en soc.premies betalen

ik heb mij in nederland laten uitschrijven en ontvang mijn aow en pensioen bruto=netto ..
in thailand betaal ik ook geen belasting of soc.premies
bovendien is je euro hier 3x zoveel waard of meer ..
je koopt hier voor 30.000eu een prachtig ,vrijstaand huis op 280m2 grond..
het klimaat en de vriendelijke, relaxte sfeer gaven ook de doorslag..
ben inmiddels ruim 3 jaar getrouwd met een thaise en we hebben 2 kinderen
mijn vrouw heeft wat eigen bedrijfjes en thuis hebben we een interne huismoeder voor alle voorkomende werkzaamheden en verzorging..

nederland hoeft voor mij niet meer




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

georgio

Re: Waarom emigreren

#6 Bericht door georgio » zaterdag 09 juli 2005, 11:15

Patricia schreef:Ik maak een verslag over emigreren. Voor dat verslag moet ik ook weten waarom mensen gaan emigreren?
Vandaar deze vraag:
Waarom bent u / zijn jullie geëmigreerd of waarom wilt u / willen jullie emigreren.
Alvast bedankt.
Hallo Patricia

ik denk dat er verschillende redenen zijn om te immigreren naar eender welk land...mijn bedoeling is om er te huwen met mijn vriendin en van er een lang en gelukkig leven met haar te hebben , mensen immigreren omdat ze wegens persoonlijke redenen hun geluk elders willen beproeven mischien ook uit financiele bedoeling of het zij eender wat...als je meer wilt weten kun je me contacteren op georgio505@yahoo.co.uk
groetjes
Georgio

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

emigreren

#7 Bericht door willem » woensdag 20 juli 2005, 19:58

mijn vrouw en ik zouden graag uit nederland willen vertrekken en ons in thailand willen vestigen.maar waar kunnen we ons eens goed laten voorlichten over wat er zoal bij komt kijken?is er een instantie of organisatie die advies hierin kan geven?kunnen we met iemand hierover praten die ook deze zelfde ideeen heeft.

T

Twee hoofd redenen

#8 Bericht door T » woensdag 27 juli 2005, 20:10

Basically:

1. Economisch , sociaal in Nederland. In mijn geval niet eens met het rode afpak en weggeef beleid in Nederland en de geweldige bemoeizucht van de overheid.

2. Het klimaat, land, mensen

Maar je ruilt in zekere zin een aantal roststreken in voor een ander aantal rotstreken.

De Thai zijn natuurlijk racistisch en bedriegerig. Aan de andere kant vinden ze dat belasting heffen op een pensieon een smerige streek is. J ekan geen grond bezitten in Thailand, maar de Thai vindt het normaal dat hij dat wel kan in Nederland. Vrouwen hebben daar minder rechten dan mannen en wat denk je van dual pricing en bank rente? Kijk als je ze een beetje kent is er best mee te leven en in de balans vindt ik dat het beter is dan Nederland. Maar met een uitkering en een huisje van 30k baht zoals willum dat zegt (en dan die schoonmoeder in huis), nee dan vindt ik het niet aantrekkelijk meer.

franky
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: donderdag 07 juli 2005, 11:20

#9 Bericht door franky » donderdag 28 juli 2005, 14:27

In een "huisje" van 30k baht zou ik ook niet willen leven, dat zal wel een kippenhok of iets dergelijks zijn. ;)
Het lijkt mij dat je voor 30 a 40.000 euro een aardig huisje kan kopen hoor, zeker in Khon Kaen, zoals Willem zegt.

Voor mij is het simpel. Met je aow kun je in Thailand veel beter leven dan hier. Als ik zou kunnen zou ik liever vandaag nog dan morgen NL verlaten voor Thailand, maar ik zal nog wat jaartjes moeten wachten.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”