hua hin en omgeving

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marissska
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: maandag 13 juni 2005, 13:48

hua hin en omgeving

#1 Bericht door marissska » dinsdag 14 juni 2005, 09:01

weet iemand nog aanraders die we moeten zien in deze omgeving en weet iemand of het mogelijk is (en redelijk veilig) om met de trein van hua hin naar bangkok te gaan?
Wij willen graag een fietstocht door bangkok maken.
ook de richtprijs voor een taxi als iemand een idee heeft ?
groetjes mariska

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door Manuel » dinsdag 14 juni 2005, 11:13

Hi,

Ik zou niet met de trein maar met de bus naar Hua hin gaan. Bus is sneller en meer comfortabel en beide zijn erg goedkoop. Indien je met de taxi gaat moet je ongeveer 1800 tot 2000 Baht rekenen. Met veel geluk en aanhouden kan het ook voor 1500.....

Voor een fietstocht door Bangkok zou ik Bangkok Biking aanbevelen. Misschien niet zo veel publiciteit als de concurent maar in mijn opinie een betere route en zeker kleinere groepen.

Website is http://www.bangkokbiking.com

Veel plezier!!!

marissska
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: maandag 13 juni 2005, 13:48

hua hin / bangkok

#3 Bericht door marissska » dinsdag 14 juni 2005, 14:04

hi manuel,
bedankt voor je info,
nog even een paar vraagjes;
hoe lang doe je er ongeveer over van hua hin naar bangkok met de bus?
en wat is de prijs +/- :lol:
en aangezien jij een kenner bent in deze regio wat moeten we zeker doen daar?
we willen niet in bangkok overnachten maar er wel wat van gezien hebben.
heb (voor)geboekt bij 333 travel maar duurt erg lang voor hun mijn mail beantwoorden?

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#4 Bericht door Manuel » woensdag 15 juni 2005, 07:19

Ten eerste... ik ben geen kenner van Hua Hin en zeker niet van de omgeving. Als ik er heen ga is het om een paar dagen relaxed aan het strand te verblijven, goed te eten, wat te drinken maar vooral niks doen. Hua Hin is daar perfect voor.

Bus reistijd is ongeveer 3 uur en kost rond de 110 Thai Baht.

Ik zou zeker ook in Bangkok overnachten en van de stad genieten. Er is zoveel te zien en te doen en Bangkok is zeker niet alleen maar een 'grote stad'...

Zeker als je een fietstocht maakt (bijv met Bangkok Biking) zou ik zeker blijven overnachten. Meteen dan de bus weer in maakt het een lange en vermoeiende dag.

Een idee is om an te komen, inchecken vvor een nacht, fietstocht maken, spa behandeling of massage om weer bij te komen, lekker eten en wat drinken in en goede bar of club en de volgende ochtend fris naar Hua Hin te gaan.

Veel plezier!

agnes

hua -Hin en omgeving

#5 Bericht door agnes » zaterdag 18 juni 2005, 19:22

wij zijn 8 maanden per jaar in Hua Hin en denken het een beetje te kennen, wat leuk om te doen is Sam roi Yod is 30 km naar het zuiden en van Hua Hin bij een reisburo te organiseren of je huurt een taxi.
Je kunt ook naar het nat,park Krachang gaan is 50 km ten noorden van Hua Hin en zeker de moeite waard.
Je hebt dan nog de Pala-U waterfall, je moet wel erg goed ter been zijn wil je die kunnen beklimmen.
Dan kun je nog een olifanttrekkeing doen, mocht je dat leuk vinden.

Wat je ook moet doen is het strand van SuanSon bezoeken is veel mooier en rustiger, liever niet in het weekend dan zijn er veel dagjes mensen uit Bangkok.
Wat je vooral moet doen is lekker Thais eten en zeker garnalen en vis bestellen, kun je rustig op de avondmarkt doen als je wat je eet maar goed doorbakken is.
Met de bus vanuit Hua Hin naar Bangkok 128 Bht is 2,5 euro, kom je aan op het Southstation, neem geen taxi bij het busstation loop terug naar de grote straat houdt daar een taximeter aan en vraag of de meter aangaat, anders zetten ze je schandalig af.
Laat je naar Kao Sansroad brengen in Banglamphu en daar zul je gemakkelijk een hotel of guesthouse vinden tegen hele redelijke prijzen.

Heel fijne reis gewenst en succes

Agnes

knsm

Re: hua hin en omgeving

#6 Bericht door knsm » zaterdag 18 juni 2005, 19:39

marissska schreef:weet iemand nog aanraders die we moeten zien in deze omgeving en weet iemand of het mogelijk is (en redelijk veilig) om met de trein van hua hin naar bangkok te gaan?
Wij willen graag een fietstocht door bangkok maken.
ook de richtprijs voor een taxi als iemand een idee heeft ?
groetjes mariska
Het is hardstikke veilig om met de trein of de bus te gaan. Maak je geen zorgen. Ontdek zelf van alles. En ga inderdaad een paar dagen naar Bangkok. Om het geld hoef je het niet te laten. Thailand is makkelijk. Wij wonen er drie maanden per jaar. Vlak bij Hua Hin.
Groeten,
jan

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

Re: hua -Hin en omgeving

#7 Bericht door frumau » zaterdag 18 juni 2005, 20:26

agnes schreef:wij zijn 8 maanden per jaar in Hua Hin en denken het een beetje te kennen, wat leuk om te doen is Sam roi Yod is 30 km naar het zuiden en van Hua Hin bij een reisburo te organiseren of je huurt een taxi.
Je kunt ook naar het nat,park Krachang gaan is 50 km ten noorden van Hua Hin en zeker de moeite waard.
Je hebt dan nog de Pala-U waterfall, je moet wel erg goed ter been zijn wil je die kunnen beklimmen.
Dan kun je nog een olifanttrekkeing doen, mocht je dat leuk vinden.

Wat je ook moet doen is het strand van SuanSon bezoeken is veel mooier en rustiger, liever niet in het weekend dan zijn er veel dagjes mensen uit Bangkok.
Wat je vooral moet doen is lekker Thais eten en zeker garnalen en vis bestellen, kun je rustig op de avondmarkt doen als je wat je eet maar goed doorbakken is.
Met de bus vanuit Hua Hin naar Bangkok 128 Bht is 2,5 euro, kom je aan op het Southstation, neem geen taxi bij het busstation loop terug naar de grote straat houdt daar een taximeter aan en vraag of de meter aangaat, anders zetten ze je schandalig af.
Laat je naar Kao Sansroad brengen in Banglamphu en daar zul je gemakkelijk een hotel of guesthouse vinden tegen hele redelijke prijzen.

Heel fijne reis gewenst en succes

Agnes
@Agnes

Als ik zou mogen vragen.... wat doe je die 8 maanden per jaar aldaar? Ik neem aan dat je er werkt. Ben erg nieuwsgierig na wat je voor werk te Hua Hin doet.

Groet,
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

agnes

#8 Bericht door agnes » zondag 19 juni 2005, 07:12

Nee werken doen we beiden niet meer (mijn man en ik) we zijn gepensioneerd en we zijn de eerste keer 2 maanden gaan overwinteren, dat is zo goed bevallen dat we de 2e keer 4 maanden zijn gegaan en toen 6 maar we wilden het ook in de zomer een keer meemaken en dat bevalt ons zo goed dat we nu 6 maanden en 2 maanden in de zomer gaan.
Normaal zou je zeggen dan verhuis je toch, maar... we hebben hier de kinderen en kleinkinderen en nog een heel fijn huis dus ...

Moet ik er bij zeggen dat mijn man veel last heeft van artrose en daar in Hua Hin weinig tot geen last heeft, hij kan zich daar 2x in de week laten masseren en heeft daar veel baat bij.
Het is natuurlijk niet zo dat we al die tijd in Hua Hin blijven, we bezoeken de landen er om heen en maken vandaar uit vakantie's naar Indonesie, Maleisie , Laos en Cambodja deze keer staat een treinreis door China op het program

We zijn nog niet weg omdat mijn man een Aorta-operatie heeft ondergaan en even kalmaan moet doen dus deze keer een iets kortere periode.
Dan bevalt ons Thailand het meest niet alleen vanwege dr prijs maar zeker ook de vriendelijkheid, is een fijne ervaring als je de ontevreden gezichten op Schiphol weer achter je laat!!!

Ik hoop je genoeg te hebben ingelicht!

vriendelijke groet Agnes

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”