Wat te doen in 3 dagen Bangkok?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
coco

Wat te doen in 3 dagen Bangkok?

#1 Bericht door coco » zondag 12 juni 2005, 18:09

Wij gaan in Juli naar Thailand waarvan de eerste drie dagen naar Bangkok. Wat moeten wij echt zien?(en wat juist niet?)

Is zo'n fietstocht door Bangkok echt zo leuk als ze zeggen?

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#2 Bericht door Greuf » zondag 12 juni 2005, 18:18

Fietstocht schijnt echt super te zijn! Heb een paar maanden geleden al geboekt bij Co van Kessel en een weekje of twee stond er een lovend artikel in de krant. Over twee weekjes ga ik, laat wel weten hoe het was!

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Wat te doen in 3 dagen Bangkok?

#3 Bericht door Edje » zondag 12 juni 2005, 18:42

coco schreef:Wij gaan in Juli naar Thailand waarvan de eerste drie dagen naar Bangkok. Wat moeten wij echt zien?(en wat juist niet?)

Is zo'n fietstocht door Bangkok echt zo leuk als ze zeggen?
Waarschijnlijk heb je bij 333 geboekt en krijg je 3 overnachtingen gratis, hebben wij nl ook gedaan. Dit is ons plan: Dag van aankomst lekker relaxen en gebruik maken van het zwembad, fitnesruimte en de omgeving een beetje verkennen. 2e dag een tocht maken door de klongs waar ik probeer een longtailboot te huren voor de hele dag, zodat wij zelf uitmaken hoe de dag wordt ingevuld in overleg met de Captain?????. 3e dag proberen een fietstocht te maken met Co, hierna zal ik zo moe zijn en teruggaan naar het hotel om daar nog even te genieten van het zwembad. 4e en laatste dag in BKK: Eerst alles inpakken. Indien ik een deal kan sluiten om nog even van een douche gelegenheid gebruik te maken alvorens om 21.00 uur met de VIP bus naar de Isan te vertrekken bezoeken wij nog even China Town en/of het Koningklijk paleis. Tijd om te douchen, indien mogelijk, en de reis naar Ban Noi Sammakhi gaat beginnen.
Groetjes; Edje

Silly

#4 Bericht door Silly » zondag 12 juni 2005, 22:00

Hoi,
fietstocht door Bangkok, zeker doen!!!!! Was afgelopen jaar het hoogtepunt voor ons in BAngkok! Vandaar dat we dit jaar Co weer geboekt hebben in onze 2 dagen Bangkok! Zeker weten een topper!!!!
Daarnaast is een wandeltochtje door China Town zeer aan te raden. Je weet echt niet wat je ziet! Ook een tocht over de rivier met een "busboot" vonden we geweldig en een tocht door de klongs was ook gaaf!!
Maar bij ons staat de fietstocht echt op 1!!!!

Silly

#5 Bericht door Silly » zondag 12 juni 2005, 22:04

Ben nog wat vergeten. Mocht je het weekend in Bangkok zijn ga dan naar de weekendmarkt "chatuchack". Je kijkt echt je ogen uit!!!

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#6 Bericht door Manuel » maandag 13 juni 2005, 10:34

Kijk eens op dit lijstje wat we eerder geplaatst hebben...

http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=thailand&t=163829

Manuel
Laatst gewijzigd door Manuel op dinsdag 14 juni 2005, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#7 Bericht door Manuel » dinsdag 14 juni 2005, 11:20

Was vegeten om ook nog wat te schrijven over de fietstochten in Bangkok...

Ik zou aanbevelen om met Bangkok Biking (http://www.bangkokbiking.com) een fiets tocht te maken. Deze onderneming krijgt minder publiciteit maar is in mijn opinie proffesioneler opgezet. Betere fietsen, mooiere route en kleinere groepen. Speciaal de kleinere groepen vind ik een groot voordeel. Het is veel persoonlijker en geniet meer van de tocht. Andre, de eigenaar van Bangkok Biking, schrijft ook hier op het forum. Schrijf naar hem als je meer info zou willen hebben..

Veel plezier!!

Gast

Grand Palace

#8 Bericht door Gast » dinsdag 21 juni 2005, 01:07

Ik zou ook zeker naar de Grand Palace f=gaan als ik jou was...
Enneh, als je zin hebt om te winkelen of gewoon ff de hitte te ontvluchten ga dan naar het Siam center......

Groet

Joost

jantra

#9 Bericht door jantra » dinsdag 21 juni 2005, 09:28

In Bangkok is zoveel te doen, wij pakken ook altijd drie nachten aan het begin. Maar aan het einde van de reis ook nog een of twee. Zou zeker ook naar Patpong (nachtmarkt) gaan en als we het dan toch over shoppen hebben is MBK echt een aanrader, maar trek hier wel voldoende tijd voor uit, het is echt mega groot. Acht verdiepingen en bij elkaar 89000 m2 las ik op internet. Wij zijn er vorig jaar een hele dag geweest en hebben nog niet alles gezien.
Fietsen met Co is gaaf, hoewel we dit jaar met Andre gaan om weer eens wat anders te doen. Ook gaan we een Nederlander bezoeken die vastzit in Bangkok Hilton (Bangkwang). Hij is erg ziek en kan wel wat extra aandacht gebruiken. Zijn naam is Rien Parlevliet, kijk op http://www.4me.nl voor meer info.
Iets waar we vorig jaar erg van genoten hebben was een bezoek aan Dusit Zoo.

Veel Plezier

Yv

#10 Bericht door Yv » woensdag 22 juni 2005, 12:16

Hallo ....Mijn nicht woont in Bangkok en i hoorde van haar dat de fietstochten met Co van Kessel wel heel erg gaaf moeten zijn> Ik vertrek zelf over twee weken en ga dan ook zo'n tocht bij Co doen.

Willem

Fietstochten Info

#11 Bericht door Willem » maandag 27 juni 2005, 04:01

Name: Walter en Marjo de Ceuninck
Email: m_c_v_c@hotmail.com
Date: 2005-04-25
Recensie: Onderwerp: ervaringen fietstochten in Bangkok Ernst-Otto, We zouden je nog even informeren over onze ervaringen tijdens de laatste nieuwe fietstocht van Co van Kessel vanuit Chinatown. We hebben nu alle fietstochten die jullie in je programma hebben, gereden. Alle fietstochten zijn zonder meer de moeite waard om te doen. Je ontdekt een heel ander Bangkok dan de eerste indruk bij aankomst. Ze gaan ook elk door een heel ander deel van Bangkok. Om te beginnen met de door van Co van Kessel georganiseerde tochten. Zijn fietstocht ‘Het wijde waterlandschap’ gaat door een landelijk vrij rustig waterrijk gebied, waar de moslims in de meerderheid zijn ten opzichten van de boeddhisten. Dat is heel apart, als je opeens zoveel moskeeлn tegenkomt. Ook mooi om te zien hoe beide groepen hier vredig naast elkaar kunnen leven. Zijn andere nieuwe fietstocht met vertrek uit Chinatown is veel levendiger en in het begin met drukker verkeer. Na zo’n 1 а 1,5 uur in Chinatown gefietst te hebben steek je de rivier over en ga je aan de rustiger overkant verder. Het zijn dus 2 heel verschillende tochten. Wil je de indrukken van beide tochten in een tocht opdoen, dan kun je kiezen uit de 2 andere fietstochten die jullie aanbieden. ‘De grote Groene overkant’ van Michiel en ‘De kleuren van Bangkok’ van Andre Breuer. Het verschil tussen beide tochten is, behalve dat ze voor een groot deel een ander gebied van Bangkok bestrijken, dat Andrй met maximaal acht personen op stap gaat en Michiel met grotere groepen. In een kleiner groepje vinden wij persoonlijk prettiger. Je hebt meer tijd om vragen te stellen bij de uitleg. Verder is de verzorging (drinken en eten) onderweg door Andre beter en zijn de fietsen bij Andre kwalitatief net iets beter (met vering). Bij beide tochten stap je, net als bij de tochten van Co, in een longtailboot om de rivier over te steken. Verder hoef je bij deze tochten helemaal niet of in elk geval een stuk minder dan bij de tochten van Co je fiets op te tillen om een bruggetje met trappetjes over te gaan. Hoewel dat ook weer zijn charme heeft. Groeten, Walter en Marjo de Ceuninck

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”