eerste keer Thailand met BMair

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Selena

eerste keer Thailand met BMair

#1 Bericht door Selena » vrijdag 10 juni 2005, 13:51

Hallo,

Ik ben op zoek naar een zo goedkoop mogelijke reis met een rondreis gedeelte en een strand verlenging. Bij BMair heb ik nu een optie op een vlucht voor 599 alles inclusief voor 13 nachten thailand. De bedoeling is om vanuit Bangkok bouwstenen te plakken en de strand verlengin in
Hua hin te doen ivm de uitbesparing van een binnenlandse vlucht!

Ik ben nu een paar dagen bezig en merk dat er te veel is om door te komen over thailand. Alles is mogelijk! Maar wat is nu het beste voor een beginner.

Ik heb ook op greenwoods gekeken maar het nadeel vind ik dat je die alleen in thailand zelf kan bereiken. Hoewel ik nu wel begin te geloven dat alleen een ticked en de rest ter plaatste of vanuit hier boeken heel goed te doen is.

Iemand tips, aanraders. Ik weet ik ben vaag maar alle info is welkom. Iets over Hua hin bv, of over bouwstenen, dagtrips die te doen zijn met als startpunt Bangkok en die absoluut niet mogen ontbreken?
Kent iemand de bouwsteen die BMair bied naar de river kwai van 3 dagen?
Ik hoop van jullie te horen, de vlucht moet ik morgen bevestigen de definitieve inhoud kan nog later maar ik merk al dat het erg veel is. Wie helpt een eindje op weg

groetjes en alvast bedankt voor het lezen en meedenken.

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#2 Bericht door Greuf » vrijdag 10 juni 2005, 14:18

Zou alleen een ticket boeken en de rest zelf regelen. De excursies die de reisorganisaties aanbieden zijn veel te duur. Heb bijvoorbeeld zelf een fietstocht in Bangkok geregeld vanuit Nederland, scheelt best veel. Je kunt echt alles ter plekke regelen, er zijn overal reisbureautjes!

Gast

#3 Bericht door Gast » vrijdag 10 juni 2005, 16:04

Ken je de site van BMair? Ik kreeg het idee dat de excursies niet te duur waren.
Ik zat te denken aan het grand palace das bij hun 18 euro.
En een tour naar river kwai maar ook met drijfmarkt, waterfalls nou ja het bekende stukje zeg maar , 3 dagen voor 119 euro.
Ik zat nu weer te kijken op greenwoods. Die hebben ook veel keus zeg...

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

#4 Bericht door max » vrijdag 10 juni 2005, 16:46

In Thailand stikt het van de reisbureautjes. Ieder zich zelf respecterend hotel heeft een desk waar je excursies kunt boeken.

Nooit zou ik een excursie boeken via je reisagent, dit is veel duurder dan terplekke boeken. 18 euro voor een dagtocht lijkt voor onze begrippen goedkoop, maar in Thailand kun je voor 900 bath heel veel regelen!

Een excursie naar het Grand Palace en Wat Phra Keo zou ik zelf regelen!Zo zal de taxirit voor deze excursie ca. 200 bath zijn (100 bath heen en 100 bath terug), en bij mijn weten is de entree voor het Grand Palace en Wat Phra Keo 200 bath/pp. Ben je in de dit geval met 2 personen dan betaal je in totaal 300 bath/pp(6 euro).

Max

agnes

goedkope rondreis

#5 Bericht door agnes » zondag 12 juni 2005, 09:33

Weet niet of je erg ondernemend bent, maar een ticket boeken naar Bangkok en 1 nacht overnachting nemen en dan de trein naar Changmai pakken een paar dagen daar rondneuzen met de nachtrein terug in Banglamphu een leuk guesthouse boeken en vandaar een paar trips maken naar Riverkwai en floating Market en Bangkok op je gemak bekijken.
Naar Hua Hin, waar wij 8 maanden per jaar wonen (60+) is voor ons een heerlijk oord, weet niet wat je zoekt er is nl. weinig nachtleven. Wel leuke restaurantjes en een lekker strand, vanwaar ook nog leuke dagtochten te maken zijn.

In Hua Hin zijn heel goedkope hotelletjes direkt aan het busstation vanuit Bangkok en leuke guesthouses te boeken voor 500 tot 800 bht. ligt aan de periode van reizen, probeer wel altijd af te dingen.
Let op bij taxi's in Bangkok en laat ze de meter aanzetten, zoniet stap uit.

succes Agnes

FaNaTiC-ThAi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 12 juni 2005, 10:42

Re: eerste keer Thailand met BMair

#6 Bericht door FaNaTiC-ThAi » zondag 12 juni 2005, 10:54

Selena schreef: sawadee khap khun selena

Ik ben op zoek naar een zo goedkoop mogelijke reis met een rondreis gedeelte en een strand verlenging. Bij BMair heb ik nu een optie op een vlucht voor 599 alles inclusief voor 13 nachten thailand. De bedoeling is om vanuit Bangkok bouwstenen te plakken en de strand verlengin in
Hua hin te doen ivm de uitbesparing van een binnenlandse vlucht!

Ik ben nu een paar dagen bezig en merk dat er te veel is om door te komen over thailand. Alles is mogelijk! Maar wat is nu het beste voor een beginner.
hey selena
niet met biman alsjeblieft ik heb een hel mee gemaakt en die gun ik helemaal niemand.
ik ben onderweg terug 2 dagen en 13 uur onderweg gestopt.
het was egt verschrikkelijk, tussenstop in dhaka met overnachting toen dubai toen london en toen brussel met enorm veel vertraging op de verschillende airports en uiteindelijk ook nog mn koffers kwijt die kreeg ik na nog eens 2 dagen thuis gestuurd.
echt zwaar *** als je al eenmaal uit thailand weer moet vertrekken maar dan ook op deze manier is echt niet relaxed, zeker niet als je net als ik al 5 x ben geweest.
maar goed dat is mijn ervaring met biman, ik vond tot nu toe china de allerbeste geen twijfel over mogelijk.
als je nou vragen heb stuur me maar emailtje

groetjes




Ik heb ook op greenwoods gekeken maar het nadeel vind ik dat je die alleen in thailand zelf kan bereiken. Hoewel ik nu wel begin te geloven dat alleen een ticked en de rest ter plaatste of vanuit hier boeken heel goed te doen is.

Iemand tips, aanraders. Ik weet ik ben vaag maar alle info is welkom. Iets over Hua hin bv, of over bouwstenen, dagtrips die te doen zijn met als startpunt Bangkok en die absoluut niet mogen ontbreken?
Kent iemand de bouwsteen die BMair bied naar de river kwai van 3 dagen?
Ik hoop van jullie te horen, de vlucht moet ik morgen bevestigen de definitieve inhoud kan nog later maar ik merk al dat het erg veel is. Wie helpt een eindje op weg

groetjes en alvast bedankt voor het lezen en meedenken.

FaNaTiC-ThAi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 12 juni 2005, 10:42

Re: eerste keer Thailand met BMair

#7 Bericht door FaNaTiC-ThAi » zondag 12 juni 2005, 10:57

ohw sorry ik geloof niet dat het helemaal goed ging,maar goed hij staat erop

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”