Gevangenisbezoek in Bangkok

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Gevangenisbezoek in Bangkok

#1 Bericht door Greuf » dinsdag 31 mei 2005, 17:17

Hoi, ik lees op verschillende sites dat het mogelijk is om een bezoek te brengen aan Nederlandse gevangenen in Bangkok. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

bezoek

#2 Bericht door Andre » dinsdag 31 mei 2005, 18:43

Beste Greuf,

dit is inderdaad mogelijk. Indien je van de gelegenheid gebruik wilt maken, kan je het beste even de NL ambasade in Bangkok contacten.
Zij kunnen je precies vertellen wanneer je en waar je deze kan bezoeken.

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#3 Bericht door Greuf » dinsdag 31 mei 2005, 18:56

Heb al een site gevonden met gegevens en bezoektijden e.d. maar heeft er toevallig iemand ervaring mee, kan iemand mij vertellen of het de moeite waard is?!

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#4 Bericht door Edje » dinsdag 31 mei 2005, 19:03

Greuf schreef:Heb al een site gevonden met gegevens en bezoektijden e.d. maar heeft er toevallig iemand ervaring mee, kan iemand mij vertellen of het de moeite waard is?!
Het is niet de moeite waard, het zijn tenslotte allemaal criminelen die zeggen onschuldig te zijn maar zelf wel beter weten. Ze zitten niet voor niets.
Groetjes; Edje

Gast

#5 Bericht door Gast » dinsdag 31 mei 2005, 19:29

Als je een gevangene wilt bezoeken zou ik zeker niet naar de Nederlandse Ambassade gaan want die zijn daar net zo flexibel als een draaideur. Die laten je gewoon wegrotten in een hol. Als jouw iets overkomt en zit op het bureau winden ze het nog te veel moeite om een tolk te regelen. Je kan het beste even op de site http://www.prisonlife.nl of http://www.4me.nl kijken. Hier staan veel reacties op van mensen die dit gedaan hebben. De laatste site die ik noemde heeft de zus van Rien Parlevliet opgezet om haar broer in Thailand te steunen.

Ik denk dat je op deze twee sites voldoende info kunt vinden.
suc6 ermee.

hoi-mia-noi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: zondag 27 maart 2005, 19:53

#6 Bericht door hoi-mia-noi » zondag 05 juni 2005, 12:43

Bezoekje Bang Kwang;

http://www.khaosanroad.com/bangedup.htm

*ps:

- trek verzorgde kleding aan
- wees beleefd
- neem veel en lekker eten mee
- geld is altijd handig...
chai jen jen

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#7 Bericht door Greuf » zondag 05 juni 2005, 17:14

Dank voor alle reacties! En edje... ga niet omdat ik medelijden heb met de gevangen, ik wil gewoon wel eens zien hoe het er daar aan toe gaat!

gast

#8 Bericht door gast » zondag 05 juni 2005, 21:07

dus eigenlijk aapjes kijken.... :( ... een van de toeristische attracties van Bangkok.... :roll:

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#9 Bericht door Greuf » maandag 06 juni 2005, 14:14

Als ik aapjes wil kijken ga ik inderdaad liever naar Bang Kwang, deze mensen wisten van te voren dat ze opgesloten konden worden. Die echte aapjes in de dierentuin zitten daar zonder dat ze er zelf wat aan konden doen, dat is pas echt zielig!

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#10 Bericht door Manuel » dinsdag 07 juni 2005, 06:51

Ik raad het niet aan om naar de gevangenis te gaan zonder een goede reden.

Je zult niet de gehele gevangenis zien, alleen het bezoekers gedeelte en dat ziet er aanmerkelijk beter uit.

Politie houd zeker bij wie er komt en wie zij bezoeken. Voor werkenden of ondernemers in Bangkok is het zeer verstandig om niet heen te gaan.

Wat ga je geloven na het bezoek... nog een persoon die onterecht vast zit..?

Om duidelijk te maken.. Ik heb een vriendin die ik 10 jaar ken die is veroordeeld tot 8 jaar en 4 maanden voor het bezit van 8 exctasy pillen. Is het terecht dat ze vast zit? JA. Vind ik dat de termijn terecht is? NEE.
Zeer vele misdadigers in Thailand komen weg met veel maar de kleine 'criminelen' worden zwaar bestraft. Ik kan haar bezoeken maar dat wordt zeer streng afgeraden door velen. Mijn bestaan zou erg moeilijk kunnen worden en mijn zaken zouden er erg onder kunnen leiden. Helaas, ik heb daarom besloten om haar niet te bezoeken. Haar vrienden nemen wat spullen van mij mee naar haar maar dat is alles wat ik kan/wil doen.

Ik heb dus een reden om heen te gaan maar doe dat niet. Waarom zou je heen gaan als je geen reden hebt???

J.
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 20:56
Locatie: Groningen

#11 Bericht door J. » dinsdag 07 juni 2005, 10:49

Knap van je Edje, dat je vanaf zo'n afstand zelf kunt beoordelen of iemand schuldig is of niet. bedenk wel dat je de familieleden van mensen die daar zitten en zelf wel zeggen onschuldig te zijn erg kunt kwetsen.
Maar w.s. maakt je dat niet zoveel uit, is toch maar familie van criminelen niet?
En Greuf, als je er alleen maar heengaat om aapjes te kijken bedenk dan even dat als je normaal gesproken aapjes kijkt in de dierentuin je eerst een entreeprijs betaald. Bezoek aan Bang Kwang is gratis, maar om jouw menselijke aapjes er ook nog iets aan te laten hebben stel ik een flinke donatie voor aan de gelukkige die jij wilt gaan bezoeken. Waar wou je het trouwens met hem over gaan hebben? Of wil je alleen maar foto's maken? Bang Kwang is geen dierentuin waar ze je inlaten met camera hoor.
Als je mensen in een gevangenis wilt bezoeken zou ik zeggen doe dit dan omdat je iemand wilt steunen, even een moment een gevoel geven dat hij niet vergeten is voor de buitenwereld, je eventueel iets van je eigen budget kan missen en koffie, sigaretten ed. in de gevangeniswinkel voor hem besteld etc. Bedenk maar wat. Als je echter geen enkel respect voor hen kunt opbrengen laat ze dan mooi met rust en vermaak je op een andere manier in Thailand.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Democratisch

#12 Bericht door Edje » dinsdag 07 juni 2005, 17:53

Thailand is ook een democratisch land, dus zonder bewijzen word je, ook daar, maar niet zo in het gevang gegooid. In Ned. zitten ook wel eens mensen onterecht vast en als ze dan geluk hebben zorgt bv PR de Vries er wel voor dat ze er na jaren uitkomen. In Th. is PRdeV helaas niet aanwezig en de Ned. ambassade doet ook niets voor deze mensen. Toch blijf ik er bij dat nog geen 0,5% van de Ned. gevangenen in BKK vrij uit gaat, dus voor de overige 99,5%, eigen schuld. Ze weten van tevoren dat Th. zeer streng is op aanwezigheid van zelfs maar 0,1 gram verdovende middelen. Dus niet doen, zelfs geen pluisje wiet.
Groetjes; Edje

Willeke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 13:09

#13 Bericht door Willeke » zaterdag 09 juli 2005, 15:50

Er zullen ongetwijfeld ook mensen vastzitten die er ingeluisd zijn. Het zal je maar overkomen!
Overigens ben ik van mening dat je de gevangenis niet moet gaan bezoeken omdat je nieuwsgierig bent naar hoe erg het daar wel niet is cq idd het genoemde aapjes kijken.
Daar is de situatie te erg voor.... schuldig of niet!

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#14 Bericht door Jantra » zaterdag 09 juli 2005, 17:33

Wij gaan zeker een gevangene bezoeken in Bang Kwang en wel Rien Parlevliet. Lees de website van zijn zus www4me.nl en de stukjes op http://www.prisonlife.nl en oordeel dan pas over zijn levenssituatie.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en zal dan ook reageren waarom wij juist naar hem gaan, maar dat zal je dan hoogst waarschijnlijk wel begrijpen.
Dit is zeker niet om aapjes te bekijken!!!! Oordeel zelf maar.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#15 Bericht door Edje » zaterdag 09 juli 2005, 21:23

Jantra schreef:Wij gaan zeker een gevangene bezoeken in Bang Kwang en wel Rien Parlevliet. Lees de website van zijn zus www4me.nl en de stukjes op http://www.prisonlife.nl en oordeel dan pas over zijn levenssituatie.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en zal dan ook reageren waarom wij juist naar hem gaan, maar dat zal je dan hoogst waarschijnlijk wel begrijpen.
Dit is zeker niet om aapjes te bekijken!!!! Oordeel zelf maar.
Deze website is één grote smeekbede om hun geliefde op zijn minst beter te behandelen, maar er wordt geen enkel argument aangehaald waarom hij dan wel onschuldig is. Zelfs de Ned. overheid en andere instanties zoals bv Amnasty Int. zien er geen heil in om verder te onderhandelen voor een vrijspraak. Dit zegt mij genoeg.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Steden”