Gevangenisbezoek in Bangkok

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
denisevdlaan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: dinsdag 12 februari 2008, 22:51

Re: Gevangenisbezoek in Bangkok

#31 Bericht door denisevdlaan » dinsdag 12 februari 2008, 22:56

ok;gelijk
Laatst gewijzigd door denisevdlaan op woensdag 13 februari 2008, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Gevangenisbezoek in Bangkok

#32 Bericht door joepattaya » woensdag 13 februari 2008, 05:10

denisevdlaan schreef:Mag ik wat vragen?
Er volgt nu een discussie of mensen wel of niet (on)schuldig zijn...Wie zijn wij om HUN te beoordelen!?!? Als ze inderdaad schuldig zijn, denk je dan niet dat hun spijt hebben!? Tuurlijk, hadden ze het niet moeten doen, maar das achteraf gezwam.
Zijn ze onschuldig...dan kwetsen jullie door deze onzin een hoop mensen.
Het ging er toch om of het de moeite waard is?

Nou iemand zei: als ga je maar om hem sigaretten en koffie te geven.
Ik ga ook iemand opzoeken in Thailand, niet omdat ik ervan overtuigd ben dat hij onschuldig is. Maar omdat ik vind dat niemand het verdient om LEVENSLANG te krijgen vanwege drugs... Hier in NL krijg je maar 6 maanden van het illegaal wegwerken van een lijk...Waar zijn we nu over aan het discussieren. Zolang je geen aapjes gaat kijken en je iemand een riem onder het hart wilt steken moet je zeker op bezoek gaan!
Niet om het 1 of ander Denise, maar je verwijt de posters hier dat ze zich bemoeien met het feit of iemand al dan niet schuldig in de gevangenis zit, maar JIJ oordeelt zelf wel over de strafmaat. Ben dan maar blij dat jouw bekende niet in Singapore gepakt is, want dan had je kennis al dood geweest.
Gelijk heb je als het antwoord van de OP ook al beantwoord is en dat het dus mogelijk is om gevangenen te bezoeken, maar volgens mij gaat de OP meer de gevangenis bezoeken in plaats van een gevangene en dan zeg ik: Mooi wegblijven daar!!
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Gevangenisbezoek in Bangkok

#33 Bericht door JohanS » woensdag 13 februari 2008, 12:21

Het is niet omdat Nederland zo tollerant tegenover drugs staat dat andere landen dat ook moeten zijn.
We moeten daar zelf niet voor naar Thailand kijk maar naar het probleem in Maastricht.
Het is gemakkellijk om tollerant te zijn maar indien de problemen dan te groot worden gaat nederland de problemen proberen te exporteren naar Belgie.
Neen in Belgie zijn we niet zo tolerant tegenover drugs en dat is onze zaak om over te oordelen en de problemen gecreeerd door andere landen moeten wij nu niet gaan oplossen.
Om terug te komen op Thailand; Thailand beslist zelf hoe ze het drugsprobleem in hun land aanpakken en wij toeristen en expats moeten ons daaraan aanpassen indien we in Thailand willen verblijven.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Gevangenisbezoek in Bangkok

#34 Bericht door Jim » woensdag 13 februari 2008, 16:10

ben zelf niet zo'n voorstander van 'regels zijn regels dus .....'
regels worden gemaakt door mensen en mensen maken fouten.

vroeger werd je verbrand als je zei dat de wereld rond was.
kan je ook van zeggen; tja, regels zijn regels.
nou dat was een foute regel en gelukkig is die veranderd :lol:

mensen in de gevangenis gooien voor drugs smokkel/gebruik is belachelijk.
maakt niet uit in welk land dat gebeurd.

als je dan ook nog het pro-roken threadje hier op het forum leest waan je je helemaal in the twilight zone 8-)

het is trouwens nog nooit in me op gekomen op in welk land dan ook gevangenen te gaan bezoeken.
als je de persoon nou echt kent ok.. als je er niemand kent is 't idd een beetje aapjes kijken en valse hoop geven.
Het is gemakkellijk om tollerant te zijn maar indien de problemen dan te groot worden gaat nederland de problemen proberen te exporteren naar Belgie.
Neen in Belgie zijn we niet zo tolerant tegenover drugs en dat is onze zaak
er is gewoon een vraag naar softdrugs in belgie en die vraag gaat niet weg door niet tolerant te zijn.
de drooglegging in amerika heeft ruimschoots bewezen dat verbieden niet helpt.

door de kop in 't zand te steken wordt nederland dus eigenlijk opgezadeld met het wanbeleid van belgie (en duitsland en frankrijk) en worden de grensprovincies overspoeld (beetje overdrijven mag) met drugs toeristen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Gevangenisbezoek in Bangkok

#35 Bericht door Phuket Dragon » woensdag 13 februari 2008, 16:43

Dit alles is politiek wisten jullie dat ?

Er is een oplossing om het omzeep te helpen. De woeker winsten van de drugs maffia en de politiek !

Geef druks vrij en wat zie je dan ? prijzen gaan naar het nulpunt en de maffia en politiek hebben geen winst meer, de handel zal dood zijn en geen drugs meer te krijgen.
En wie een schot wil nemen neem er dan 1 extra ben je direkt van de wereld ook dat probleem is dan opgelost.
Ook crimininaliteit behoord tot het verleden om aan je schot te komen het is immers gratis......en hoef je niet op het rovers pad.

Nu weet je waarom ze het verbieden.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Gevangenisbezoek in Bangkok

#36 Bericht door JohanS » woensdag 13 februari 2008, 19:51

Jim schreef:ben zelf niet zo'n voorstander van 'regels zijn regels dus .....'
regels worden gemaakt door mensen en mensen maken fouten.

vroeger werd je verbrand als je zei dat de wereld rond was.
kan je ook van zeggen; tja, regels zijn regels.
nou dat was een foute regel en gelukkig is die veranderd :lol:

mensen in de gevangenis gooien voor drugs smokkel/gebruik is belachelijk.
maakt niet uit in welk land dat gebeurd.

als je dan ook nog het pro-roken threadje hier op het forum leest waan je je helemaal in the twilight zone 8-)

het is trouwens nog nooit in me op gekomen op in welk land dan ook gevangenen te gaan bezoeken.
als je de persoon nou echt kent ok.. als je er niemand kent is 't idd een beetje aapjes kijken en valse hoop geven.
Het is gemakkellijk om tollerant te zijn maar indien de problemen dan te groot worden gaat nederland de problemen proberen te exporteren naar Belgie.
Neen in Belgie zijn we niet zo tolerant tegenover drugs en dat is onze zaak
er is gewoon een vraag naar softdrugs in belgie en die vraag gaat niet weg door niet tolerant te zijn.
de drooglegging in amerika heeft ruimschoots bewezen dat verbieden niet helpt.

door de kop in 't zand te steken wordt nederland dus eigenlijk opgezadeld met het wanbeleid van belgie (en duitsland en frankrijk) en worden de grensprovincies overspoeld (beetje overdrijven mag) met drugs toeristen.
Zo kan je iedere stelling of idee omdraaien, Daarom heb je nog niet gelijk.
Ik hoef hier mijn gelijk niet te krijgen dat is onmogelijk maar het is wel mijn gedacht en samen met vele andere Belgen.
Aanvaard dat ieder land anders is en andere gebruiken heeft en indien je er wilt wonen moet je je aapassen.
De vreemdelingen hier in europa en wij wanneer we elders gaan wonen.
Respect voor een andere cultuur zonder je eigen cultuur op te dringen is zeer moeilijk voor veel mensen.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Gevangenisbezoek in Bangkok

#37 Bericht door JohanS » woensdag 13 februari 2008, 19:56

Phuket Dragon schreef:Dit alles is politiek wisten jullie dat ?

Er is een oplossing om het omzeep te helpen. De woeker winsten van de drugs maffia en de politiek !

Geef druks vrij en wat zie je dan ? prijzen gaan naar het nulpunt en de maffia en politiek hebben geen winst meer, de handel zal dood zijn en geen drugs meer te krijgen.
En wie een schot wil nemen neem er dan 1 extra ben je direkt van de wereld ook dat probleem is dan opgelost.
Ook crimininaliteit behoord tot het verleden om aan je schot te komen het is immers gratis......en hoef je niet op het rovers pad.

Nu weet je waarom ze het verbieden.
Gaat Nederland niet deze richting uit ...
Ik zie toch nog zeer veel drugproblemen en criminaliteit.

Moeten we de sigaretten en drank enz... dan ook gratis geven.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Gevangenisbezoek in Bangkok

#38 Bericht door Jim » woensdag 13 februari 2008, 22:55

JohanS schreef: Zo kan je iedere stelling of idee omdraaien, Daarom heb je nog niet gelijk.
Ik hoef hier mijn gelijk niet te krijgen dat is onmogelijk maar het is wel mijn gedacht en samen met vele andere Belgen.
Aanvaard dat ieder land anders is en andere gebruiken heeft en indien je er wilt wonen moet je je aapassen.
De vreemdelingen hier in europa en wij wanneer we elders gaan wonen.
Respect voor een andere cultuur zonder je eigen cultuur op te dringen is zeer moeilijk voor veel mensen.
maar hetzelfde respect heb je niet voor de nederlandse cultuur.
daar zeg je ook niet van , ok, in nederland is het legaal dus dat moeten we respecteren in belgie ;)
maar als het illegaal is in thailand dan kan je er wel weer mee uit de voeten.

het lijkt mij dus meer jouw persoonlijke voorkeur.

ik ben het met je eens dat drugs gebruiken voor recreatieve doeleinden niet goed is voor je.\

ik vind wel dat een mens dat voor zichzelf moet kunnen beslissen zolang je geen schade aanricht aan anderen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gevangenisbezoek in Bangkok

#39 Bericht door jumbo » donderdag 14 februari 2008, 03:44

JohanS schreef: Moeten we de sigaretten en drank enz... dan ook gratis geven.
Kijk Johan, weer eens een kwaliteitsmail van je met een prima voorstel
Ik stel voor dat we het echter globaal gaan doen zodat wij er ook van mee kunnen genieten,
al ware het dan niet overal binnendeurs :P :P


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Gevangenisbezoek in Bangkok

#40 Bericht door JohanS » donderdag 14 februari 2008, 09:09

Jim schreef:
JohanS schreef: Zo kan je iedere stelling of idee omdraaien, Daarom heb je nog niet gelijk.
Ik hoef hier mijn gelijk niet te krijgen dat is onmogelijk maar het is wel mijn gedacht en samen met vele andere Belgen.
Aanvaard dat ieder land anders is en andere gebruiken heeft en indien je er wilt wonen moet je je aapassen.
De vreemdelingen hier in europa en wij wanneer we elders gaan wonen.
Respect voor een andere cultuur zonder je eigen cultuur op te dringen is zeer moeilijk voor veel mensen.
maar hetzelfde respect heb je niet voor de nederlandse cultuur.
daar zeg je ook niet van , ok, in nederland is het legaal dus dat moeten we respecteren in belgie ;)
maar als het illegaal is in thailand dan kan je er wel weer mee uit de voeten.

het lijkt mij dus meer jouw persoonlijke voorkeur.

ik ben het met je eens dat drugs gebruiken voor recreatieve doeleinden niet goed is voor je.\

ik vind wel dat een mens dat voor zichzelf moet kunnen beslissen zolang je geen schade aanricht aan anderen.
Dat heb je fout begrepen, natuurlijk doet Nederland wat zij zelf willen op gelijk welk gebied dus ook drugsbeleid maar ik herhaal probeer dan niet de problemen te verschuiven naar een buurland (zie probleem Maastricht), probeer het zelf op te lossen.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Gevangenisbezoek in Bangkok

#41 Bericht door JohanS » donderdag 14 februari 2008, 09:12

jumbo schreef:
JohanS schreef: Moeten we de sigaretten en drank enz... dan ook gratis geven.
Kijk Johan, weer eens een kwaliteitsmail van je met een prima voorstel
Ik stel voor dat we het echter globaal gaan doen zodat wij er ook van mee kunnen genieten,
al ware het dan niet overal binnendeurs :P :P


J
Ik begrijp dat het een belachelijke stelling is maar soms is dit nodig om wat extra reacties te krijgen op mijn persoonlijke meningen. Ik weet ook dat ik me op glad ijs begeef.
Waarom drugs gratis maken (jouw woorden) en het dan niet doen voor roken en drank?
Dat zou toch zeer onrechtvaardig zijn tegenover de meerderheid van de bevolking.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Gevangenisbezoek in Bangkok

#42 Bericht door Jim » donderdag 14 februari 2008, 09:57

JohanS schreef: Dat heb je fout begrepen, natuurlijk doet Nederland wat zij zelf willen op gelijk welk gebied dus ook drugsbeleid maar ik herhaal probeer dan niet de problemen te verschuiven naar een buurland (zie probleem Maastricht), probeer het zelf op te lossen.
ik denk dat je hier op doelt.
MAASTRICHT - Burgemeester en wethouders van Maastricht verlenen vrijdag vergunning voor de bouw van twee zogenoemde coffeecorners aan de rand van Maastricht.
Inertia Stock

Bekijk video
Vijf coffeeshops zullen deze zomer vanuit het stadscentrum daarheen verkassen, liet de gemeente vrijdag weten.

Tijdelijke vestiging

Het gaat om een tijdelijke vestiging voor drie jaar. Op termijn komen er drie definitieve locaties ten zuiden, noorden en westen van de stad, waar per locatie twee of drie uit het centrum of uit woonwijken verplaatste coffeeshops gevestigd worden.

De coffeecorners komen te liggen langs invalswegen waarlangs klanten komen, ver weg van woonwijken.

België

De verplaatsing is mogelijk tegen het zere been van België, dat niet wil dat de coffeeshops dichter bij de grens komen te liggen.
maar het zijn de inwoners van dat buurland die voor de overlast in het centrum van maastricht zorgen.
als heel belgie echt niet tolerant was tegen softdrugs dan zouden ze niet de grens over willen om het te gaan kopen in nederland ;)

hier in alkmaar hebben we ook coffeeshops in het centrum maar hier is geen overlast.
de shops hoeven dan dus ook niet verplaatst te worden.

en de 500 meter die de belgen straks minder hoeven de rijden is alleen maar beter voor het milieu ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Gevangenisbezoek in Bangkok

#43 Bericht door JohanS » donderdag 14 februari 2008, 10:17

Jim schreef:
JohanS schreef: Dat heb je fout begrepen, natuurlijk doet Nederland wat zij zelf willen op gelijk welk gebied dus ook drugsbeleid maar ik herhaal probeer dan niet de problemen te verschuiven naar een buurland (zie probleem Maastricht), probeer het zelf op te lossen.
ik denk dat je hier op doelt.
MAASTRICHT - Burgemeester en wethouders van Maastricht verlenen vrijdag vergunning voor de bouw van twee zogenoemde coffeecorners aan de rand van Maastricht.
Inertia Stock

Bekijk video
Vijf coffeeshops zullen deze zomer vanuit het stadscentrum daarheen verkassen, liet de gemeente vrijdag weten.

Tijdelijke vestiging

Het gaat om een tijdelijke vestiging voor drie jaar. Op termijn komen er drie definitieve locaties ten zuiden, noorden en westen van de stad, waar per locatie twee of drie uit het centrum of uit woonwijken verplaatste coffeeshops gevestigd worden.

De coffeecorners komen te liggen langs invalswegen waarlangs klanten komen, ver weg van woonwijken.

België

De verplaatsing is mogelijk tegen het zere been van België, dat niet wil dat de coffeeshops dichter bij de grens komen te liggen.
maar het zijn de inwoners van dat buurland die voor de overlast in het centrum van maastricht zorgen.
als heel belgie echt niet tolerant was tegen softdrugs dan zouden ze niet de grens over willen om het te gaan kopen in nederland ;)

hier in alkmaar hebben we ook coffeeshops in het centrum maar hier is geen overlast.
de shops hoeven dan dus ook niet verplaatst te worden.

en de 500 meter die de belgen straks minder hoeven de rijden is alleen maar beter voor het milieu ;)
Ha ha, dus als ik het goed begrijp is de overlast in Maastricht alleen maar ten gevolge van de Belgische bezoekers.
Het is hier een hot item, er komt zelf internationaal overleg tussen Belgie - Nederland.
Dus er zijn wel degelijk grotere problemen door de verplaatsing van de shops, ze gaan ze echt tegen de grens aan zetten en laat ons eerlijk zijn dat is toch niet correct, of wil men de handel nog wat meer promoten.

We zijn hier wel volledig off-topic aan het gaan.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Gevangenisbezoek in Bangkok

#44 Bericht door Jim » donderdag 14 februari 2008, 11:28

JohanS schreef: Ha ha, dus als ik het goed begrijp is de overlast in Maastricht alleen maar ten gevolge van de Belgische bezoekers.
nee hoor. er komen ook veel fransen en duitsers ;)
Het is hier een hot item, er komt zelf internationaal overleg tussen Belgie - Nederland.
Dus er zijn wel degelijk grotere problemen door de verplaatsing van de shops, ze gaan ze echt tegen de grens aan zetten en laat ons eerlijk zijn dat is toch niet correct, of wil men de handel nog wat meer promoten.
het is idd een moeilijke situatie.
open grenzen en duidelijk verschillende wetten.

heel maastricht ligt tegen de grens dus dan zou je daar alle coffeeshops moeten gaan verbieden omdat het in de omringende landen ook verboden is.
dat creëert weer rechtsongelijkheid met de rest van het land.

nederland is hard op weg om de coffeeshops ook te gaan verbieden dus wat dat betreft moet het softdrugstoerisme gaan afnemen.
we kunnen dan weer terug naar de tijd van de huisdealertjes met alle overlast en zware criminaliteit die daar dan weer bij hoort.
er zal echt geen jointje minder worden gerookt, ook in belgie niet.
We zijn hier wel volledig off-topic aan het gaan.
hoort er wel een beetje bij op dit forum ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Gevangenisbezoek in Bangkok

#45 Bericht door JohanS » donderdag 14 februari 2008, 12:15

Jim schreef:
JohanS schreef: Ha ha, dus als ik het goed begrijp is de overlast in Maastricht alleen maar ten gevolge van de Belgische bezoekers.
nee hoor. er komen ook veel fransen en duitsers ;)
Het is hier een hot item, er komt zelf internationaal overleg tussen Belgie - Nederland.
Dus er zijn wel degelijk grotere problemen door de verplaatsing van de shops, ze gaan ze echt tegen de grens aan zetten en laat ons eerlijk zijn dat is toch niet correct, of wil men de handel nog wat meer promoten.
het is idd een moeilijke situatie.
open grenzen en duidelijk verschillende wetten.

heel maastricht ligt tegen de grens dus dan zou je daar alle coffeeshops moeten gaan verbieden omdat het in de omringende landen ook verboden is.
dat creëert weer rechtsongelijkheid met de rest van het land.

nederland is hard op weg om de coffeeshops ook te gaan verbieden dus wat dat betreft moet het softdrugstoerisme gaan afnemen.
we kunnen dan weer terug naar de tijd van de huisdealertjes met alle overlast en zware criminaliteit die daar dan weer bij hoort.
er zal echt geen jointje minder worden gerookt, ook in belgie niet.
We zijn hier wel volledig off-topic aan het gaan.
hoort er wel een beetje bij op dit forum ;)
Laten we het hierbij laten, het zijn tegengestelde meningen en we gaan er toch geen directe oplossing voor vinden.
Het is wel goed om de meningen van de verschillende partijen duidelijk te kennen zodat er in de toekomst hopenlijk aan beide kanten rekening mee gehouden kan worden, hoop ik.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”