Gevangenisbezoek in Bangkok

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#16 Bericht door Jantra » zaterdag 09 juli 2005, 23:34

Dan heb je niet goed gelezen Edje. Over de BZ heb je gelijk, maar Amnesty Int is het absoluut niet eens met de omstandigheden waarin de gevangenen verkeren, maar kunnen hier niets aan doen zonder hulp van BZ.

Van Rien geloof ik wel in zijn onschuld, hij had geen enkele reden om zoiets te doen, hij zou immers binnen een paar maanden terug naar nederland komen..... De koffer was van de Engelsman, maar goed het is aan jezelf om dat te geloven of niet. Maar buiten dat heeft niemand het verdiend om voor zo'n misdrijf zo behandeld te worden. Straffen oke, maar dit is echt mensonwaardig!!!!

Vind je het echt zo gek dat mensen (lees: familie) hun best doen om bepaalde dingen voor Rien of wie dan ook voor elkaar te krijgen??? Wat zou jij doen als je broer in zo'n situatie zou zitten??? Zeg je dan ook: "eigen schuld dikke bult??"

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#17 Bericht door khonkaen » zondag 10 juli 2005, 06:16

de thaise overheid is van plan om video opnames van de mensonterende
toestanden in sommige thaise gevangenissen uit te zenden
ook zullen opnames van executies worden uitgezonden

dit ter afschrikking van de criminaliteit



willem , nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#18 Bericht door dirk » zondag 10 juli 2005, 12:07

Heeft dus geen zin die afschrikking. Heb vroeger een jaartje in Saoedie Arabie gewerkt. Werd op het marktplein iedere vrijdag de lijfstraffen uitgevoerd, van stokslagen tot executies. Word de criminaliteit minder, nou echt niet! De mensen blijven stelen, verkrachten en moorden, al staat er de doodstraf op.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Me&Myself&I
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 70
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2007, 19:09
Locatie: Nederland, nog!!

#19 Bericht door Me&Myself&I » vrijdag 11 januari 2008, 21:32

En? ben je er eens wezen kijken??

Ik kan me er zo wel een voorstelling van maken en daar laat ik het dan maar mee!!
Some things are just meant to be!!

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#20 Bericht door dirk » vrijdag 11 januari 2008, 22:04

Ben zelf nooit wezen kijken. Had ik even geen zin in.
De Pakinezen die voor ons werkten die gingen dus wel kijken, die gingen helemaal uit hun bol.
Net zo fanatiek als Nederlanders op de tribune naar een voetbalwedstrijd kijken.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Me&Myself&I
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 70
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2007, 19:09
Locatie: Nederland, nog!!

#21 Bericht door Me&Myself&I » vrijdag 11 januari 2008, 22:13

Ik denk dat je er ook maar weg moet blijven, maar vind het geheel aldaar meer een echte straf, in Nederland alleen paar maanden vakantie.
Some things are just meant to be!!

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

#22 Bericht door Borat » zaterdag 12 januari 2008, 08:48

het feit dat iemand schuldig is of niet is toch niet de reden om een gevangene te bezoeken. Van wat ik heb begrepen zijn de omstandigheden enorm slecht en dan mag je iemand best steunen. Ik denk dat heel veel mensen die daar vast zitten enorm veel spijt hebben.

Je kent de beweegredenen niet van de gevangene om het misdrijf te plegen. Misschien wel een setup.....

Ook al vind ik het terecht dat mensen die een misdrijf begaan hiervoor boeten, de straf moet in lijn liggen met de overtreding. 8 pillen en 8 jaar is een beetje overdreven, terwijl de grote bazen rondlopen.

Zoals het in Nederland niet te begrijpen is dat sommige straffen worden uitgesproken (een lachertje soms) lijkt het in Thailand te ver door te slaan voor de in onze ogen relatief kleine vergrijpen.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#23 Bericht door JohanS » zaterdag 12 januari 2008, 10:26

Borat schreef:het feit dat iemand schuldig is of niet is toch niet de reden om een gevangene te bezoeken. Van wat ik heb begrepen zijn de omstandigheden enorm slecht en dan mag je iemand best steunen. Ik denk dat heel veel mensen die daar vast zitten enorm veel spijt hebben.

Je kent de beweegredenen niet van de gevangene om het misdrijf te plegen. Misschien wel een setup.....

Ook al vind ik het terecht dat mensen die een misdrijf begaan hiervoor boeten, de straf moet in lijn liggen met de overtreding. 8 pillen en 8 jaar is een beetje overdreven, terwijl de grote bazen rondlopen.

Zoals het in Nederland niet te begrijpen is dat sommige straffen worden uitgesproken (een lachertje soms) lijkt het in Thailand te ver door te slaan voor de in onze ogen relatief kleine vergrijpen.
Iedereen ken de risico's ivm drugs in Thailand. Dus begin er niet aan.
Neem je het risico toch en ze pakken je kom dan niet klagen.
Ieder land heeft zijn wetten en bezoekers moeten zich daar zo goed mogelijk aan houden.
Ik weet dat dit straffe uitspraken zijn maar de nederlandse mensen hier op het forum moeten begrijpen dat niet alle landen een zo tolerant beleid voor drugs hebben als in Nederland. Ieder land heeft het recht om daar anders over te oordelen.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

#24 Bericht door Borat » zaterdag 12 januari 2008, 17:10

Johan, ik ben het volkomen met je eens maar stel nu dat in het uitzonderlijke geval er iemand iets in je koffer doet......zit je vast in Thailand en dan wordt er hier afgeraden om gevangenen te bezoeken. Ik begrijp best wat Manuel schrijft dat als je zaken doet in Thailand of er werkt het misschien niet zo verstandig is om een gevangene te bezoeken maar de meeste bezoekers zijn niet in die gelegenheid.

Dus begrijp me niet verkeerd, de meeste weten heel goed wat de risico's zijn en dan is dat heel erg dom als je er aan begint.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#25 Bericht door JohanS » zaterdag 12 januari 2008, 17:41

Borat schreef:Johan, ik ben het volkomen met je eens maar stel nu dat in het uitzonderlijke geval er iemand iets in je koffer doet......zit je vast in Thailand en dan wordt er hier afgeraden om gevangenen te bezoeken. Ik begrijp best wat Manuel schrijft dat als je zaken doet in Thailand of er werkt het misschien niet zo verstandig is om een gevangene te bezoeken maar de meeste bezoekers zijn niet in die gelegenheid.

Dus begrijp me niet verkeerd, de meeste weten heel goed wat de risico's zijn en dan is dat heel erg dom als je er aan begint.
Iets in je bagage vinden van iemand anders is een probleem waar ik ook steeds zo goed mogelijk op let wanneer ik naar Thailand ga en ik zal zeker niet stellen dat het nie mogelijk is, zelf met afgesloten bagage kan er iets fout gaan en je hebt je bagage ook niet steeds in het oog.

Ik heb wel een probleem dat iedere gevangene die met drugs gevat is steeds deze smoes gebruikt en de onschuldige uithangt.
Klaarblijkelijk zitten in Thailand alleen onschuldigen in de gevangenis.

Voor de uitzondering die er werkelijk onschuldig in zit zouden we moeten helpen maar hoe gaan we dit ooit echt teweten komen?

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

#26 Bericht door thongdee » zondag 13 januari 2008, 08:44

Volgens officiële cijfers van de Federale Overheidsdienst Buitenlandse zaken zaten er begin oktober 6 Belgen opgesloten in een Thaise gevangenis .
Het persbericht gaf geen details van internering van de gevangenen .
Wel lieten ze weten dat van de 460 Belgen in de buitenlandse gevangenissen , meer dan de helft voor drugsfeiten zit.



bron Chookdee magazine
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Sis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 277
Lid geworden op: zaterdag 31 december 2005, 09:34
Locatie: Alkmaar

#27 Bericht door Sis » zondag 13 januari 2008, 10:02

Ik heb in Bangkok ook een gevangenis bezocht(niet die bekende). Dit vanwege mijn ex haar vader daar zat(zit) Een hoge marineman, voor moord. Daar ik zelf al heleboel jaren in Nld in gevangenissen/huis van bewaringen werk kan ik zeggen dat het geen luxe is om vast te zitten. Thaise, Turkse of welke gevangenis dan ook kan je niet vergelijken met de Nederlandse. Dat je Nederland voor een kopje koffie € 2,50 betaald en in Thailand 40 baht zegt genoeg. Het is het zelfde als appels met peren vergelijken. De meeste jongens en meisjes accepteren dat ze moeten zitten voor wat ze hebben gedaan. Elk land heeft zo zijn eigen grenzen en straffen....
Je leeft niet in de wereld, maar de wereld leeft in jou

Me&Myself&I
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 70
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2007, 19:09
Locatie: Nederland, nog!!

#28 Bericht door Me&Myself&I » dinsdag 15 januari 2008, 20:35

thongdee schreef:Volgens officiële cijfers van de Federale Overheidsdienst Buitenlandse zaken zaten er begin oktober 6 Belgen opgesloten in een Thaise gevangenis .
Het persbericht gaf geen details van internering van de gevangenen .
Wel lieten ze weten dat van de 460 Belgen in de buitenlandse gevangenissen , meer dan de helft voor drugsfeiten zit.



bron Chookdee magazine
En die andere 230, waar zitten die voor?
Mensonteerende praktijken vaak, volgens mij.
Wat maakt het uit, lekker laten zitten!
En die ene% die onschuldig ergens zit, heeft volgens mij als deze echt onschuldig is wel een redelijk kans om vrij te komen met wat support vanuit nederland.

Let Jail Be Jail
Some things are just meant to be!!

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#29 Bericht door Edje » woensdag 16 januari 2008, 19:02

Ik denk dat er geen onschuldigen zitten, meestal zijn ze op heterdaad betrapt.
Misschien op een enkeling na waar ze nog wat spul in de koffer gefrommeld hebben na incheck, maar dat wordt er wel weer uitgehaald vóór het op de band komt. Als ze de koffer echter niet vinden is de eigenaar bij controle het l..u..l. en dan zijn er problemen.
Koffer volledig laten sealen, bij beschadiging bij aankomst meteen waarschuwen en niet eerst door de controle gaan.
Groetjes; Edje

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

#30 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 17 januari 2008, 08:12

Edje schreef:Ik denk dat er geen onschuldigen zitten, meestal zijn ze op heterdaad betrapt.
Misschien op een enkeling na waar ze nog wat spul in de koffer gefrommeld hebben na incheck, maar dat wordt er wel weer uitgehaald vóór het op de band komt. Als ze de koffer echter niet vinden is de eigenaar bij controle het l..u..l. en dan zijn er problemen.
Koffer volledig laten sealen, bij beschadiging bij aankomst meteen waarschuwen en niet eerst door de controle gaan.
In elk rechtsysteem worden fouten gemaakt dus ook in Thailand. Er zullen dus waarschijnlijk wel mensen onschuldig opgesloten zitten.
Wat me wel opvalt is dat Thaise mensen een behoorlijk vertrouwen hebben in het oplossend vermogen van hun eigen politiemensen ten aanzien van misdaden.
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”