Hallo

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Visa Issues

Hallo

#1 Bericht door Visa Issues » maandag 30 mei 2005, 11:37

Hallo,

Ik wil graag 1 jaar gaan reizen in Thailand. Ik begrijp dat ik alleen in aanmerking kan komen voor een tourist visa met 3 entrys, dus maximaal zes maanden. Op sommige forums werd mij gewoon geadviseerd om een non immigrant visa (1 jaar) aan te vragen, omdat in sommige landen deze vrij makkelijk werden gegeven. Heeft iemand hier ervaring mee?Of iemand een andere tip over hoe ik aan 1 jaar visa kan komen?

Thanx

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » dinsdag 31 mei 2005, 00:58

de voorwaarden voor een jaarvisum zijn
- een non-immigrant visa
- 800.000 thb op een thaise bank
- OF een geverifieerd maandelijks inkomen van
65.000 thb

een non-immigrant O visa multiple entree, geeft je het recht om 3x 90 dagen in het koningkrijk te verblijven ..


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#3 Bericht door frumau » dinsdag 31 mei 2005, 09:05

16.757,44 euro op een Thaise bankrekening vor een jaar vakantie is aardig wat om opzij te zetten. Of je moet natuurlijk 1361,55 euro of meer per maand op je rekening krijgen..Volgens mij kun je het geld wel gebruiken, maar ik denk niet dat de gemiddelde toerist hiermee accoord gaat. Dit zijn dezelfde voorwaarden als die voor een Non-Immigrant O retiree visum.. :D
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#4 Bericht door Manuel » dinsdag 31 mei 2005, 10:02

Het Thaise consulaat in Nederland is redelijk makkelijk met het afgeven van een Non-Immigarant-B visa, zowel 1 als multiple entry.

Hiervoor heb je in principe alleen een uitnodigingsbrief nodig van een bedrijf in Thailand. Bijv om produkten te zoeken voor import naar Nederland. Dit bedrijf moet deze brief verstrekken inclusief de company registratie papieren, lijst van aandeelhouders en VAT registratie.

Ook nodig is een aanvraagformulier en visa fee.

Bij dit visa is het wel nodig elke 90 dagen het land uit te moeten. Vanaf bijv Bangkok, Pataya, Phuket etc. is dit redelijk makkelijk en goedkoop. (visarun)

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#5 Bericht door Manuel » dinsdag 31 mei 2005, 10:06

khonkaen schreef: een non-immigrant O visa multiple entree, geeft je het recht om 3x 90 dagen in het koningkrijk te verblijven ..
Multiple entry betekend een ongelimiteerd aantal entrees binnen de geldigheid van het visum. Het normaal uitgegeven multiple entry - 1 jaar visum geeft je de mogelijkheid om 1 jaar + 90 dagen in Thailand te veblijven. de dag voordat je geldigheid afloopt nog even de grens over en nog 90 dagen extra krijgen...

Ik weet dat het consulaat in amsterdam het anders aangeeft maar die informatie is niet correct. Multiple entry geeft geen limiet aan het aantal keren dat je mag binnen komen. Een gelimiteerd entry visa kan bijv voor 1 entry zijn maar mogelijkerwijze ook voor 2 of 3.

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#6 Bericht door frumau » woensdag 01 juni 2005, 14:40

Manuel schreef:Het Thaise consulaat in Nederland is redelijk makkelijk met het afgeven van een Non-Immigarant-B visa, zowel 1 als multiple entry.

Hiervoor heb je in principe alleen een uitnodigingsbrief nodig van een bedrijf in Thailand. Bijv om produkten te zoeken voor import naar Nederland. Dit bedrijf moet deze brief verstrekken inclusief de company registratie papieren, lijst van aandeelhouders en VAT registratie.

Ook nodig is een aanvraagformulier en visa fee.

Bij dit visa is het wel nodig elke 90 dagen het land uit te moeten. Vanaf bijv Bangkok, Pataya, Phuket etc. is dit redelijk makkelijk en goedkoop. (visarun)
En zover ik weet kun je als je geluk hebt na een aantal runs wel eens een verlening met een jaar krijgen. Dit las ik op thaivisa.
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#7 Bericht door Manuel » woensdag 01 juni 2005, 17:29

Net in de krant....

Er is nu ook een 3 jaar multiple non-immigrant B visa te krijgen!

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#8 Bericht door frumau » donderdag 02 juni 2005, 09:02

Da's pas makkelijk! Dat scheelt een heleboel papierwerk voor degenen die drie jaar of meer een bedrijf willen hebben of een bedrijf..
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”