2e huis/emigreren

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeannette
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 08 mei 2005, 19:27

2e huis/emigreren

#1 Bericht door Jeannette » zondag 08 mei 2005, 19:38

Hallo,
wij denken er over om een tweede huis te kopen/bouwen in thailand met behulp van onze Thaise schoonzuster. Als we met de VUT gaan willen we daar permanent gaan wonen.Eerst gebruiken als vakantie huis.Weet iemand waar ik daar informatie over kan vinden, hoe zit het met visa en vergunningen, locale overheden gemeentes. Kunnen we nu alvast alles voorbereiden zodat we over ongeveer 18 jaar klaar zijn.
bedankt
Jeannette

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: 2e huis/emigreren

#2 Bericht door Edje » maandag 09 mei 2005, 17:34

Jeannette schreef:Hallo,
wij denken er over om een tweede huis te kopen/bouwen in thailand met behulp van onze Thaise schoonzuster. Als we met de VUT gaan willen we daar permanent gaan wonen.Eerst gebruiken als vakantie huis.Weet iemand waar ik daar informatie over kan vinden, hoe zit het met visa en vergunningen, locale overheden gemeentes. Kunnen we nu alvast alles voorbereiden zodat we over ongeveer 18 jaar klaar zijn.
bedankt
Jeannette
Wel erg vroeg hoor, over 18 jaar bestaat er geen VUT meer, hooguit vervroegd pensioen als jullie nu al genoeg storten elke maand. Het enigste wat je nu al kunt doen is een stuk grond kopen en er alvast een huis op zetten op naam van jullie Thaise schoondochter, tenminste als ze echt betrouwbaar is, want de grond- en bouwprijzen worden ook in Th. ieder moment duurder.
Groetjes; Edje

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#3 Bericht door frumau » woensdag 11 mei 2005, 08:21

Het zal inderdaad op haar naam gezet moeten worden. In 18 jaar tijd kan er een heleboel gebeuren... Love comes and goes.. Ik zou er nog even over nadenken. Tenzij je zo'n 100-jarige lease kan regelen waarover ik gehoord heb. Daar ben ik zelf nog info over aan het bijeen zoeken.
Een Retirement visum is niet zo'n probleem. Voor voorwaarden kun je kijken op gateway2thailand (mijn site). Ook kun je Kong Khaen op dit forum om info vragen en de zoekfunctie gebruiken. Verder zijn er een behoorlijk aantal bureaus waar je terecht kan die je voor een fee willen helpen. Kijk ook even op thaivisa.com, een uitstekend Engelstalig forum.
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#4 Bericht door Manuel » woensdag 11 mei 2005, 12:37

100 jaar lease bestaat niet voor buitenlanders. Op het moment is het maximaal 30 jaar met een zelfde periode als verlenging mogelijk.

Deze constructie wordt nu vaak gebruikt maar is nog niet aan de wet getoetst.....

Hetzelfde geld voor de mogelijkheid om een bedrijf op te zetten die de property koopt. 49 % zal waarschijnlijk niet geaccepteerd worden en op het moment wordt een buitenlands aandeel van niet meer dan 35 % aangeraden. Ook dit is nog niet aan de wet getoetst....

Jeannette
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 08 mei 2005, 19:27

Bedankt

#5 Bericht door Jeannette » woensdag 11 mei 2005, 19:11

Bedankt voor jullie info, ga zeker de webside lezen.
Jeannette

franky
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: donderdag 07 juli 2005, 11:20

#6 Bericht door franky » donderdag 28 juli 2005, 14:09

Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee, maar ik heb wel enkele kennissen die een (2e) huis hebben in Thailand. De maanden dat hij niet in Thailand is moet hij er altijd voor zorgen dat het bewoond blijft ivm bijhouden van de tuin, woning en voor beveiliging. Hij peinst er niet over om het huis onbewoond achter te laten.

Verder is mij verteld dat de woningen niet zo duurzaam gebouwd zijn als bij ons, wat weer extra kosten met zich mee kan brengen tegen de tijd dat jullie er permanent willen wonen.

Ik zie dit toch als een investering in jullie toekomst. En bij investeringen in Thailand kan je er het beste met je neus bovenop zitten lijkt me. In 18 jaar kan er veel gebeuren; zeker in Thailand.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”