Mogelijkheden tot annuleren bij Phuket Air?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Gesloten
Bericht
Auteur
Torch
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2005, 08:51

Mogelijkheden tot annuleren bij Phuket Air?

#1 Bericht door Torch » zaterdag 30 april 2005, 08:57

Hey iedereen

Ik heb met mijn vriendin een reis geboekt naar Thailand met Phuket Air. We waren erg aan het twijfelen maar het reisbureau deed een beetje alsof het van een mug een olifant werd gemaakt. Het reisbureau liet ons ook een interne memo zien die zei dat het allemaal overtrokken was.
We hadden dus toen besltoen te boeken (achteraf misschien niet zo slim)

Ik weet niet of de problemen tegen de tijd dat we gaan zijn opgelost. Maar als blijkt dat de problemen blijven aanhouden, zijn er mogelijkheden om de reis te annuleren? We hebben met opzet geen annuleringsverzekering afgesloten omdat die alleen dekt in geval van ziekte en sterfgevallen etc. Hebben mensen hier al ervaringen mee

Laten we hopen dat het snel wordt opgelost ! Voor degene die binnenkort gaan. Succes en veel plezier!

Kroezez
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: dinsdag 05 april 2005, 19:31

#2 Bericht door Kroezez » zaterdag 30 april 2005, 17:29

je reis is in iedergeval geannuleerd lees ik net op teletekst, want de vergunning op schiphol is ingetrokken.

Dus ik neem aan dat het reisburo iets voor je gaat regelen nu...

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

annuleren jawel

#3 Bericht door Pieter » zaterdag 30 april 2005, 19:26

heb op 10 april geannuleerd en omgezet naar china airlines en dat voor een reis voor 4 mei . Dat kostte mij 100 euro per ticket maar ja dan heb je ook wat.
Dit alles bij 333travel.

succes Pieter

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Waarom

#4 Bericht door Edje » zondag 01 mei 2005, 17:55

Er zijn nu al meer dan 3 weken problemen met de vluchten van Phuket Airlines. Ik vraag me af waarom de gerenomeerde touroperators, waaronder oa 333travel, BM air en Kras, zeer geliefd bij prikkers op de diverse prikborden, nog melding maken van voornoemde maatschappij op hun site. HH touroperators: verwijder deze vluchten uit uw lijsten om vakantieleed van menig vakantieganger te voorkomen. Dit meen ik oprecht, want er staan honderden vakantiegangers in BKK en/of AMS die niet weten waar ze aan toe zijn. Gun de mensen vakantie en geen LEED
Doe er wat aan, groetjes van Edje.
Groetjes; Edje

Kees2
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: dinsdag 15 februari 2005, 23:30

#5 Bericht door Kees2 » zondag 01 mei 2005, 19:34

Je denkt toch niet dat ze dat nog verkochten. Klanten die vragen naar Phuket Air wordt de situatie uitgelegd en eventueel geboekt bij China Air of EVA Air.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#6 Bericht door Edje » zondag 01 mei 2005, 19:49

Kees2 schreef:Je denkt toch niet dat ze dat nog verkochten. Klanten die vragen naar Phuket Air wordt de situatie uitgelegd en eventueel geboekt bij China Air of EVA Air.
Waarom staat het dan nog op hun site.
Groetjes; Edje

Torch
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2005, 08:51

Reisagenten eerlijk?

#7 Bericht door Torch » maandag 02 mei 2005, 12:14

Er moest volgens mij iets heel rigoreus gebueren (zoals het grounden van Phuket Air) voordat de Reisagenten hun ogen openden voor de problemen.
Toen ik ging boeken naar Phuket maakte ik mijn zorgen kenbaar. Phuket was toen al een paar keer in het nieuws geweest
Ik kreeg toen van het reisburo een interne memo te zien waarin de problemen eigenlijk werden weggewimpeld (helaas heb ik die niet meer). De strekking van het bericht was het allemaal niet zo erg is en dat de media overdreef. Ik vertrouwde op hun oordeel en boekte dus de reis. Onterecht dus.

Volgens mij heeft mijn reisbureau nog steeds een hodign dat het allmaal overdreven is. (dit terwijl er dus honderden reizigers gestrand zijn)

Ik vind dat op z'n minst gezegd niet netjes. Blijkbaar is mijn reisbureau zelf zelf bij machte om in te zien wanneer een vliegmaatschijppij echt in de problemen is. Dit zorgt dus voor gedesillusioneerde reizigers. Ik hoop ook dat ze een passende oplossing vinden.

pong

op het web

#8 Bericht door pong » maandag 02 mei 2005, 14:05

kun je miljoenen dingen vinden die niet meer gelden/soms/niet meer van toepassing zijn etc.
Dacht je nu echt dat elke nieuwsfeit op een lang weekend binnen 5 min op een website wiordt aangepast? Als je dat in Thailand zelf zou verwachten, dan kun je nog vele miljoenen varrassingen meer verwachten

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Veiligheid of zuinigheid

#9 Bericht door max » maandag 02 mei 2005, 18:38

Zolang als ik weet dat Phuket Air naar Nederland zou komen heb ik mijn twijfels uitgesproken over deze maatschappij, zeker omdat ik op de hoogte ben van de besparingen welke dergelijke maatschappijen doorvoeren. Ze melden bijvoorbeeld dat ze bij KLM de vleigtuigen in onderhoud hebben, nu zegt iemand die ik ken nog nooit een toestel in een hangar te hebben gezein. TUI (lees o.a. Kras) heeft een grot4e fout begaan om deze maatschappij alleen in dienst te nemen.

Holland International heeft inmiddels de site aangepast en phuket ervan af gegooid, terwijl Kras doodleuk zegt dat ze over een paar weken wel weer vliegen. Woensdag a.s. schijnt er meer info te komen omtrent de landingsrechten.

Hollandse zuinigheid om voor deze maatschappij te kiezen, er is danwel nog geen vliegtuig naar beneden gekomen met deze "gerenormeerde" maatschappij welke is opgericht in 2001, slechts 9 maanden heeft deze maatschappij Europese ervaring (gehad, want op Londen mogen ze ook niet meer vliegen)!

Wordt vervolgd...

Max

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Veiligheid of zuinigheid

#10 Bericht door Edje » maandag 02 mei 2005, 19:59

max schreef:Zolang als ik weet dat Phuket Air naar Nederland zou komen heb ik mijn twijfels uitgesproken over deze maatschappij, zeker omdat ik op de hoogte ben van de besparingen welke dergelijke maatschappijen doorvoeren. Ze melden bijvoorbeeld dat ze bij KLM de vleigtuigen in onderhoud hebben, nu zegt iemand die ik ken nog nooit een toestel in een hangar te hebben gezein. TUI (lees o.a. Kras) heeft een grot4e fout begaan om deze maatschappij alleen in dienst te nemen.

Holland International heeft inmiddels de site aangepast en phuket ervan af gegooid, terwijl Kras doodleuk zegt dat ze over een paar weken wel weer vliegen. Woensdag a.s. schijnt er meer info te komen omtrent de landingsrechten.

Hollandse zuinigheid om voor deze maatschappij te kiezen, er is danwel nog geen vliegtuig naar beneden gekomen met deze "gerenormeerde" maatschappij welke is opgericht in 2001, slechts 9 maanden heeft deze maatschappij Europese ervaring (gehad, want op Londen mogen ze ook niet meer vliegen)!

Wordt vervolgd...

Max
Alle vliegtuigen komen naar beneden, het is alleen de vraag, HOE
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

#11 Bericht door max » maandag 02 mei 2005, 20:06

Alle vliegtuigen komen naar beneden, het is alleen de vraag, HOE
"Good old EVA" landt heel zachtjes....


Max

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#12 Bericht door Edje » maandag 02 mei 2005, 20:29

max schreef:
Alle vliegtuigen komen naar beneden, het is alleen de vraag, HOE
"Good old EVA" landt heel zachtjes....


Max
Thai Airways ook, mijn favoriet.
Groetjes; Edje

gast

voor info en discussie over phuket air kijk eens op:

#13 Bericht door gast » dinsdag 03 mei 2005, 15:07

http://www.trosradar.nl
in het forum en dan onder reizen en organisaties. hier staat veel info over hoe iedereen omgaat met PA

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Veiligheid of zuinigheid

#14 Bericht door max » dinsdag 03 mei 2005, 19:22

Ja Gast,

De discussie bij Radar ben ik ook aan het volgen, het gaat mn. over de mensen die hebben geboekt, en niet weten of hun vlucht wel door zal gaan en over mensen die hebben geboekt en zitten met extra kosten, en op wie moeten ze deze verhalen.

Wat ik vandaag heb begrepen van Phuket Air is dat ze proberen om zo spoedig mogelijk weer landingsrechten op Schiphol te krijgen, ze proberen zelfs deze maand weer te landen op Schiphol.


Kras/TUI gelooft niet helemaal meer in deze maatschappij, en is al rond aan het kijken naar andere kisten.
Gesproken wordt over: Martinair,Transavia,KLM, EVA, Singapore...eens kijken wie dat mag betalen...

Dit Phuket verhaaltje krijgt nog een staartje...

Wordt vervolgd...

Max

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

ach..

#15 Bericht door max » dinsdag 03 mei 2005, 22:12

Phuket Air in trouble again


THAILAND: Phuket Air expects to resume its Bangkok-Amsterdam service within days, following a ban of the service by the Dutch civil aviation authorities after it was discovered that an aircraft serving the route had a faulty emergency lighting system and a Phuket Air pilot was found not to have a necessary medical certificate.

Sribenja Semmeesook, Communication Consultant of Aziam Burson-Marsteller, the public relations agency for Phuket Air, told the Gazette this evening that Phuket Air board members met today with the Thai Department of Aviation to try to resolve the problems and resume service as quickly as possible.

“The reason they suspended the [Bangkok-Amsterdam] service is still not clear, whether it was because of the emergency lighting or because the pilot did not have the required medical certificate, or both,” K. Sribenja said.

“There was no need to order the suspension because of the problem with the emergency lighting. It was not a major problem. Only one of the emergency lights [in a series] was not working, and we have fixed that already.

“Regarding our Filipino pilot, I think it was a misunderstanding between him and the Dutch civil aviation authorities. We are clarifying this with the Dutch [authorities] now,” she said.

K. Sribenja explained that the problem seemed to be that the pilot had a current medical certificate from the Philippines but that the Dutch civil aviation authorities did not accept it as comprehensive enough.

“We are clearing this now, but we need a few days because we have to [conduct a conversation] between three countries: the Netherlands, the Philippines and Thailand,” she said.

“I think we will receive permission to [resume the service] soon,” she added. “I think we will be able to clear everything tomorrow on what is required and what has been misunderstood.”

During the suspension, Phuket Air passengers with tickets for the Bangkok-Amsterdam service are being transfered to Thai Airways International and Singapore Airlines flights.
Alles volgens Phuket Gazette.

Wordt vervolgd...

Max

Gesloten

Terug naar “Reizen naar Thailand”