Vacantie Bangkok & Pattaya.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
E.Buys
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: vrijdag 01 april 2005, 18:17
Locatie: Oosterhout (NB)

Vacantie Bangkok & Pattaya.

#1 Bericht door E.Buys » vrijdag 01 april 2005, 18:34

Beste leden van dit forum,
Wij, mijn vrouw en ik, senioren van 70 jaar, willen dit jaar naar Thailand, Bangkok 7 dagen en daarna Pattaya 14 dagen. Onze vraag is nu: is voor ons deze reis wel geschikt, en dan wel Pattaya. Wij lezen en horen zo veel over deze stad, positieve dan wel negatieve dingen. Wij zijn geen onbekende voor Azie, komen zelf uit Indonesia en gaan er nog vaak naar toe, idem Malaysia. Alleen Thailand zijn we nog nooit geweest.
Graag wat info hier omtrent. Bijvoorbaat onze dank,
met vriendelijke groeten.
E.Buys.

Gast

#2 Bericht door Gast » vrijdag 01 april 2005, 20:15

ik zou je wel willen aanraden naar Jomtien i.p.v. pattaya stad te gaan.
het is er veel rustiger,betere stranden en je bent zo in Pattaya.

J.
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 20:56
Locatie: Groningen

#3 Bericht door J. » vrijdag 01 april 2005, 21:09

Of anders Cha Am en/ of Hua Hin. Is ong even ver van Bangkok en relaxter maar wel genoeg te doen.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#4 Bericht door khonkaen » vrijdag 01 april 2005, 23:59

zelf ben ik ook 70... en woon 12 jaar in thailand...
en ik hou van rust en comfort..
bangkok is westers georienteerd en je zal je daar niet vervelen ...
bkk is wel te vergelijken met jakarta..

pattaya staat bekend als het grootste bordeel in zuidoost azie...
is ook westers georienteerd...
ik zou daar niet voor kiezen...

bangkok en pattaya hebben ook weinig met thailand te maken ..
zij hebben hun eigen cultuur...

zoals al eerder opgemerkt --- hua hin is ook erg toeristies
cha-am is wat rustiger...

het ligt er maar aan waar je voorkeur naar uitgaat...
ik zou je adviseren , huur of koop een goed reisboek , geen lonely planet,
en kijk daar in welke plaatsen je aanspreken
thailand is groot en het is overal goed toeven, mooie natuur, en slapen en eten kan je overal ...
en het openbaar vervoer is perfect geregeld....

zelf hebben wij voorheen op koh samui gewoond, maar dat begon ook al op samui del sol te lijken

ruim een jaar wonen wij nu in khonkaen in het noordoosten , de isaan,
wat voor mij het echte thailand is.. in alle rust en comfort..




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

E.Buys
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: vrijdag 01 april 2005, 18:17
Locatie: Oosterhout (NB)

Vacantie Bangkok en Pattya.

#5 Bericht door E.Buys » zondag 03 april 2005, 20:41

:D Beste mensen die mij een antwoord gaven, hartelijk dank voor jullie bijdrage omtrent mijn vragen. Mijn vrouw en ik hebben uiteindelijk toch maar besloten om naar Bkk en Ptya te gaan, wij kozen voor de Amara keten in beide plaatsen. Hopen dat het een goede keuze is geweest.
Groeten en tot wederhoren.
E.Buys. :)

Rich1967
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: woensdag 11 mei 2005, 09:52

#6 Bericht door Rich1967 » dinsdag 28 juni 2005, 11:54

pattaya ia eigenlijk alleen maar leuk als je vrijgezel bent hahaha

lijkt mij hoor :wink:

Siamfred
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 12 april 2005, 08:25

BAngkok Pattaya

#7 Bericht door Siamfred » donderdag 30 juni 2005, 09:14

Meneer Buys. U heeft helemaal geen verkeerde beslising gemaakt en u heeft zelfs een zeer goed hotel keten gekozen. Pattaya Is groot sech maar gerust heel groot en voor elk wat wils :D .

De meeste mensen kennen Pattaya alleen van Beach Road, Walking Street, 2 en 3 Road. Of mensen hebben het van horen vertellen. Inderdaad dat is een groot uitgaans gebied. Meet heel veel gezeschapsdames.

Van uit Pattaya kan u heel veel excursies doen naar uiteenlopende gebieden. Botanische tuinen, Olifanten parken, een schat aan tempels, oude vissers dorpen naar diverse eilanden naar de apen stad naar de THaise madurodam etc etc etc........ Niet verder vertellen hoor Anders wordt het hier ook zo druk en duur.

U moet zien Pattaya als Amsterdam alles is hier. Er is hier wel cultuur al zal de meeste Pattaya ganger het niet snel opvangen.

O ja nog wat. Als u hier op straat loopt zal u echt niet in de etalage allerlij dildo's opblaasvrouwen, voorbindl............En al wat niet meer open en bloot zien, wat wij gewoon vinde in bijvoorbeeld Amsterdam :oops:

Groeten
Sfred.

Mocht u hulp nodig hebben in Pattaya u kan mij altijd bellen op nummer 01 8633592
Alle fouten in de tekst dienen ter vermaak van de lezer

Gast

BAngkok Pattaya

#8 Bericht door Gast » donderdag 07 juli 2005, 11:52

Natuurlijk valt niet te ontkennen dat het er stikt van de barretjes en gogo's waar gewillige dames hun diensten aanbieden. Maar zoals eerder vermeld, er is meer dan dat in Pattaya/Jomtien.
Ik vind de stranden niet echt bijzonder, maar je bent in een half uur op Koh Larn, daar zijn enkele mooie stranden. Ook een weekendje Koh Samet is aan te raden als je eventjes Pattaya wilt ontvluchten. Heerlijk seafood en een gezellige Hollander die een barretje heeft daar. http://www.baywatchbar.tk
Ik zou met een gezin eerder naar het door de tsunami getroffen gebied gaan. Daar kan qua stranden en omgeving Pattaya niet aan tippen. Het is er nu heel rustig en de mensen daar kunnen wat klandizie erg goed gebruiken.

Overigens zal Khon Kaen mijn volgende bestemming zijn in Thailand; de familie van mijn vriendin woont daar.

franky
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: donderdag 07 juli 2005, 11:20

#9 Bericht door franky » donderdag 07 juli 2005, 14:32

Oops, blijkbaar heb ik bij bovenstaand bericht vergeten in te loggen, niet zo netjes om geen naam achter te laten; dus bij deze.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”