visum voor 8 maanden

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Fransmaster
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: donderdag 17 februari 2005, 22:52
Locatie: Brabander

visum voor 8 maanden

#1 Bericht door Fransmaster » dinsdag 22 maart 2005, 18:48

Als ik 8 maanden in Thailand wil verblijven, hoe moet ik dat dan regelen kwa visum?

Welke papieren heb ik nodig?
Moet ik visa-runs maken?
wat kosten ze?


Groetjes Frans

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: visum voor 8 maanden

#2 Bericht door Edje » dinsdag 22 maart 2005, 19:15

Fransmaster schreef:Als ik 8 maanden in Thailand wil verblijven, hoe moet ik dat dan regelen kwa visum?

Welke papieren heb ik nodig?
Moet ik visa-runs maken?
wat kosten ze?


Groetjes Frans
Zie vorige postings over dit onderwerp.
Groetjes; Edje

Fransmaster
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: donderdag 17 februari 2005, 22:52
Locatie: Brabander

#3 Bericht door Fransmaster » dinsdag 22 maart 2005, 19:35

Ik zie nu al dat ik niet in aanmerking kan komen voor een non-immigrant visa.

Dus dat betekend dat ik maar maximaal 6 maanden kan blijven, met een tourist visa?

Of zijn er nog andere mogelijkheden voor mij om 8 maanden te kunnen blijven?

Alvast bedankt, gr Frans

Fransmaster
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: donderdag 17 februari 2005, 22:52
Locatie: Brabander

#4 Bericht door Fransmaster » dinsdag 22 maart 2005, 19:59

Ik ben er trouwens al uit.

Gewoon iedere 30 dagen de grens over.

8 x 30 euro = 240 euro

120 euro non-immigrant visa + 3 x 30 euro visakosten grens= 90 +120 =210 euro.

Ben ik 30 euro duurder uit . + vervoerskosten.

Maarja je moet er wat voor over hebben niet?

Gr Frans

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#5 Bericht door frumau » dinsdag 22 maart 2005, 20:01

Immigratie Politie Thailand over het Tourist visum
http://www.imm.police.go.th/


This visa type, as its name states, is issued to foreigners entering Thailand as tourists. Like the non-immigrant visa, this visa type must be obtained abroad before travelling to Thailand. Upon arrival a stay of 60 days will be granted, which may be extended by another 30 days (according to Immigration Bureau policies, citizens of Sri Lanka, Bangladesh, India, Pakistan, Iran, Nigeria, Togo, and Uganda are granted extensions of only 7 days). This type of visa may be extended to long term stays of up to one year according to the authority given to the director general of the Police Department (presently changed to commander-in-chief of the National Police Bureau) to consider and approve extension s of not exceeding one year at a time (according to section 35 of the 1979 immigration act). Holders of this type of visa may not apply for a work permit. Holders of tourist visas may apply to change the visa to a non-immigrant visa if they wish to work in Thailand or are afraid that they may not be granted a long term extension of stay without non-immigrant visa.

Applications may be made at

The Immigration Office on 507 Soi Suanphlu, Bangkoks

but not all applications for change of visa status will be approved

En als je langer dan 90 dagen(misschien 90 dagen na 30 dagen zonder visum als Nederlander zijnde = 120 dgn = 4 mnd) blijft:

The notification of staying in the Kingdom over 90 days is in no way equivalent to a visa extension.
If a foreigner staying in the kingdom over 90 days without notifying the Immigration Bureau or notifying the Immigration Bureau later than the set period, a fine of 2,000.- Baht will be collected. If a foreigner who did not make the notification of staying over 90 days is arrested, he will be fined 4,000.- Baht.
If a foreigner leaves the country and re-enters, the day count starts at 0 in every case.
For details contact 0-2286-2774, 0-2287-3101-10 ext.2240

Dus iig een visa run

En paspoort moet minimaal nog 6 maanden geldig zijn
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Fransmaster
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: donderdag 17 februari 2005, 22:52
Locatie: Brabander

#6 Bericht door Fransmaster » dinsdag 22 maart 2005, 20:42

Ja maar als ik gewoon me ticket en paspoort heb, en ik ga iedere 30 dagen de grens over om te laten stempelen a 1500 baht per keer.

Dat zal toch ook geen probleem zijn.

Of moet je persee dat tourist visa ding erbij hebben.....?

Lijkt me sterk, stel dat ik ook een maandje Cambodja wil aandoen, moet dat gewoon kunnen lijkt me.

Gr. Frans

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#7 Bericht door Manuel » woensdag 23 maart 2005, 07:02

Fransmaster schreef:en ik ga iedere 30 dagen de grens over om te laten stempelen a 1500 baht per keer
Waar komt die 1500 THB per keer vandaan?

Voor het Thaise 30 dagen transit visa betaal je niks.... Dus als je als toerist Thailand met een 'visa on arrival' binnenkomt is er geen charge.

Met visa runs moet je wel rekening houden met visa voor het land waar je heen gaat om de grens over te steken. Cambodia bijv. 800 THB en een photo.

In jou situatie zou ik een toeristen visa voor 60 dagen aanvragen, verlengen in Thailand bij immigratie en darna visa runs. Er is al een tijdje sprake van dat immigratie ziet dat je meer dan 3 visa runs maakt zonder visa (de 30 dagen bij aankomst) ze moeilijk kunnen gaan doen of dat ze je minder dan 30 dagen geven.

Je kan natuurlijk ook gewoon 2 toeristenvisa aanvragen. 1 voor je eerste aankomst, verlengen, 1 visarun en weer binnenkomen op het volgende toeristen visa. Of op je visa run een toeristen visa anvragen bij de plaatselijke ambassade of consulaat.

Blijf niet in Thailand met 'overstay'. Het net wordt meer samengetrokken...

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#8 Bericht door Edje » woensdag 23 maart 2005, 14:26

Fransmaster schreef:Ik ben er trouwens al uit.

Gewoon iedere 30 dagen de grens over.

8 x 30 euro = 240 euro

120 euro non-immigrant visa + 3 x 30 euro visakosten grens= 90 +120 =210 euro.

Ben ik 30 euro duurder uit . + vervoerskosten.

Maarja je moet er wat voor over hebben niet?

Gr Frans
Bij een verblijf van 8 mnd hoef je maar 7 x de grens over. Voor de eerste 30 dgn krijg je bij aankomst een gratis visum, dus alweer € 30. verdient. Bij niv hoef je maar 2 x er uit.
Groetjes; Edje

Fransmaster
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: donderdag 17 februari 2005, 22:52
Locatie: Brabander

#9 Bericht door Fransmaster » woensdag 23 maart 2005, 14:59

Je hebt gelijk Ed,

Rekenfoutje.......ik was iets te enthousiast.

Gr. Frans :D

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#10 Bericht door frumau » woensdag 23 maart 2005, 16:25

Ja wat Manuel zegt lijkt mij ook het beste 60 dagen visum + 30 dagen verlenging + visaruns..
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#11 Bericht door frumau » vrijdag 01 april 2005, 14:41

Manuel schreef:
Fransmaster schreef:en ik ga iedere 30 dagen de grens over om te laten stempelen a 1500 baht per keer
Waar komt die 1500 THB per keer vandaan?

Voor het Thaise 30 dagen transit visa betaal je niks.... Dus als je als toerist Thailand met een 'visa on arrival' binnenkomt is er geen charge.

Met visa runs moet je wel rekening houden met visa voor het land waar je heen gaat om de grens over te steken. Cambodia bijv. 800 THB en een photo.

In jou situatie zou ik een toeristen visa voor 60 dagen aanvragen, verlengen in Thailand bij immigratie en darna visa runs. Er is al een tijdje sprake van dat immigratie ziet dat je meer dan 3 visa runs maakt zonder visa (de 30 dagen bij aankomst) ze moeilijk kunnen gaan doen of dat ze je minder dan 30 dagen geven.

Je kan natuurlijk ook gewoon 2 toeristenvisa aanvragen. 1 voor je eerste aankomst, verlengen, 1 visarun en weer binnenkomen op het volgende toeristen visa. Of op je visa run een toeristen visa anvragen bij de plaatselijke ambassade of consulaat.

Blijf niet in Thailand met 'overstay'. Het net wordt meer samengetrokken...
Ik had ergens gelezen dat het 1000 baht is voor de overgang naar Cambodja en dat ze soms proberen je 1100 te laten betalen...Misschien lieten ze sommigen maar liefs 1500 betalen? :D
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#12 Bericht door Manuel » vrijdag 01 april 2005, 16:23

frumau schreef:Ik had ergens gelezen dat het 1000 baht is voor de overgang naar Cambodja en dat ze soms proberen je 1100 te laten betalen...Misschien lieten ze sommigen maar liefs 1500 betalen? :D
Cambodian visa is 800 THB. Meer betalen...nee, ze proberen het misschien maar niet doen...

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#13 Bericht door frumau » vrijdag 01 april 2005, 17:12

O.k. Manuel.
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

agnes

jaarvisa

#14 Bericht door agnes » dinsdag 19 april 2005, 12:34

Ben je van plan langere tijd in Thailand te verblijven en wil je het land niet verlaten dan kun je ook een O en A visum aanvragen bij de ambassade.
Je moet dan wel een gezondheidsverklaring en een bewijs van goedgedrag en een inkomen hebben van meer dan 3000 euro per maand of een bedrag van 80.000 Bht op de bank.
Kun je naar de plaatselijke toeristenpolitie na iedere 3 maanden een stempel halen.

succes Agnes

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#15 Bericht door khonkaen » dinsdag 19 april 2005, 18:06

de voorwaarden voor een jaarvisum zijn een nonimmigrant visum,

65.000 thb aantoonbaar inkomen /mnd of 800.000thb aantoonbaar op een thaise bankrekening...


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”