Biman air

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marcus

Biman air

#1 Bericht door Marcus » maandag 21 februari 2005, 11:17

Wie heeft er wel eens met Biman air ( Bangla desh) gevlogen is spotgoedkoop maar hoe is de sevice

Irene

Biman Air

#2 Bericht door Irene » woensdag 23 februari 2005, 13:43

Ben ook benieuwd: vlieg van de zomer vanaf Brussel met Biman Air

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Biman Air

#3 Bericht door Edje » zondag 06 maart 2005, 18:55

Irene schreef:Ben ook benieuwd: vlieg van de zomer vanaf Brussel met Biman Air
Als je alle berichten in het verleden moet geloven is het zwaar klo.
Ze vliegen 2x per week vanaf Brussel, mijn info van 6 mnd. geleden was dat op zondag en woensdag. Eén van deze twee heeft geen directe aansluiting op BKK en moet je in Dhaka overnachten( gratis) in een -3 *** hotel en je paspoort afgeven dus je mag niet eens uit je hotel?
Heb je wel dezelfde dag aansluiting dan is er een wachttijd van min. 5 uur.
Info: http://www.bimanair.nl of http://www.thailandtravel.nl

Kozzmozzterd

#4 Bericht door Kozzmozzterd » dinsdag 08 maart 2005, 12:53

Ik heb vorig jaar in januari met Biman naar Bangkok gevlogen én de befaamde tussenstop gemaakt in Dhaka om te overnachten.
Wat mag je verwachten:
- idd goedkoop retour-ticket dat een jaar geldig is
- het eten aan boord valt wel goed mee vind ik (wel telkens met rijst e.d.)
- service aan boord is naar mijn mening wel wat minder dan bij andere maatschappijen
- veel gefrustreerde Bengalen die al vanuit New York op het vliegtuig zitten en dus de tussenstop maken in Zaventem, waardoor ze al wat vermoeid en chagrijnig kunnen overkomen
- bij aankomst in Dhaka is het één grote chaos, waar je idd je paspoort moet afgeven en in de plaats een jeton krijgt dat recht geeft op een overnachting (je arriveert tegen de ochtend) in hun 'hotel' (3 sterren onder nul)
- ze gaan je niet verbieden het hotel te verlaten hoor, maar als je iets overkomt, en je hebt geen paspoort bij je..., ja dan weet ik het ook zo niet direct
- tip: zorg er mss best voor dat je geen waardevolle spullen in je kamer achterlaat als je maaltijd of koffie nuttigt in het hotel. Mn kameraad bleef op de kamer toen ik naar beneden koffie ging drinken, en toen kwam daar blijkbaar doodleuk iemand binnengestapt (deur ging niet echt goed op slot). En toen hij mn maat zag begon hij te vragen voor geld te krijgen. Dat verblijf is op kosten van Biman! Laat je daar niet aan vangen!
- als je na deze nachtmerrie in Bangkok terechtkomt lijkt deze laatste wel een paradijs!
- voor je terugvlucht hoef je je echt geen zorgen te maken over een 20kg teveel aan handbagage, daar zijn ze blijkbaar heeeeel soepel in.

Als je de hele tijd in je achterhoofd houdt dat je een boel geld uitspaart, en dat je vakantie er alleen maar op zal beteren na de landing in Dhaka, dan valt het wel mee.
In oktober heb ik het nog eens overgedaan met Eva-Air, de kwaliteit was wel stukken beter, maar het heeft wel ongeveer 250 euro meer gekost.

m363
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zaterdag 19 maart 2005, 16:20

#5 Bericht door m363 » dinsdag 22 maart 2005, 20:36

Lijkt mij een heel avontuur om hiermee te vliegen. :roll: :roll:

In juli gaan we met de kids 8 weken backpacken dus een goedkoop ticket is wel van belang.
Als ik de prijzen bekijk van andere airlines denk ik dat dit mijn enige optie is. Andere maatschappijen zijn toch ongeveer E300 a E400 duurder. :(

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

goedkoop vliegen

#6 Bericht door max » dinsdag 22 maart 2005, 21:14

M363,

Je zou ook kunnen kiezen voor Mahan air, ik zag op de site van Expat tours dat je in het hoogseizoen al met ze kunt vliegen voor 529 euro. Je hebt dan wel een stop op Teheran, je kunt daar gebruik maken van de 1e klas lounge. Het vertrek van mahan is vanaf Dusseldorf.

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#7 Bericht door frumau » woensdag 23 maart 2005, 16:32

Een vriend van mij heeft ook met Biman gevlogen via Dhaka. Geen succes. Camera gejat in het -3 strerren hotel. Politie met Uzi's op bezoek gehad die bijna het gehele personeel arresteerde om de buitenlander te laten zien dat Bangladesh het beste met buitenlanders voor heeft. Vanwege een politierapport had hij bijna het vliegtuig gemist.. En het paspoort afgeven lijkt mij ook niet relaxed. De Nederlandse staat meldt zelfs dat het illegaal is om je paspoort af te geven en volgens mij ben je de pineut als je het paspoort "vrijwillig" afgeeft en niet meer terugkrijgt.
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

marcus

biman air

#8 Bericht door marcus » maandag 23 mei 2005, 09:59

hallo irene
Laat ne keer iets weten hoe uw reis was met biman , ik ben van plan om in september met biman te reizen

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”