Khorat een leuke stad

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Khorat

#1 Bericht door max » zaterdag 19 februari 2005, 21:36

Khorat, of Nakhon Ratchatsima, is een goed uitgangspunt om naar Phimai te gaan , een indrukwekkend Khmer-tempelcomplex. Dit kan per bus of per taxi. Ook kom je gemakkelijk in het Khao Yai National Park

Daarnaast mag je in Khorat zeker niet de Thao Suranaree Memorial missen, een monument welke door de thai tot op de dag van vandaag op traditionele wijze wordt vereerd, het is gebouwd om de vrouw van de burgemeester te eren die in 1826 deze stad verdedigde tegen de Laotianen

Max

kaar
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 10:21

Iemand een suggestie voor een guesthouse of hotel?

#2 Bericht door kaar » maandag 21 februari 2005, 20:20

Zie bovenstaande.

Is het misschien leuker/makkelijker om in Pak Chong te verblijven?

sab pa rod
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 59
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 22:38

Re: Khorat een leuke stad

#3 Bericht door sab pa rod » vrijdag 25 februari 2005, 23:57

Khorat is zeker een bezoekje waard (vooral tijdens songkran), ook de nachtmarkt aan de rechterkant als je Khorat binnenkomt is leuk, kan je voor een prikkie leuke dingen kopen of wat fruit voor de volgende dag.
Als je goedkoop wil eten kan je bij de Tesco Lotus voor ongeveer 50 bath goed eten, je kan natuurlijk ook naar een restaurant gaan maar dan betaal je veel meer en beleef je niet zo goed hoe de lokale bevolking leeft. Als je ongeveer 15 km voorbij Khorat bent dan kom je door een pottebakkersdorp waar je mooie potten en ander aardewerk voor weinig geld kunt kopen.

In Khorat en de rest van Isaan is genoeg te zien en nog niet zwart van de toeristen(gelukkig).

See you in Isaan,

Sab pa rod :D

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

annanas

#4 Bericht door Andre » zaterdag 26 februari 2005, 00:19

Betse saparot,

Mocht je echt Thais willen bivakeren dan kom je nog niet eens in de buurt van een Tesco, toch? Want dat is niet echt de plek waar het werkelijk gebeurd. Voedsel voor de meeste lokale te duur, want het "echte " eten kan je om de hoek in een echt lokale sfeer opgediend krijgen....

Toch wil ik het fenomeen Tesco absoluut niet wegvlakken. Waarom????? Omdat in de meeste Tesco"s een MK restaurant zit. Wat is MK?
Mk is een fastfood keten gebaseerd op het "coca-dining" uit Japan waarnij je zelf de hapjes in een kokende pan met water mag gooien en gaar koken. Zeer populair in Thailand, maar minstens net zo lekker....


Vergeet niet een portie peking duck te bestellen ( ik krijg alweer trek)

Goed eten voor een schappelijke prijs! Normaal gesproken ben je niet mee kwijt dan THB 500 voor 2 personen.

Hebben jullie ook al een membercard?

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Gebruikersavatar
duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: zondag 22 februari 2009, 12:24
Locatie: Elst/Mae Phim, Rayong

Re: Khorat een leuke stad

#5 Bericht door duikertje » zondag 14 februari 2010, 10:24

Deze topic ligt al een tijdje stil maar mischien dat er weer wat leven in kan komen.
Wij gaan begin Maart verhuizen van Phimai naar Korat.
Wie kan mij wat vertellen over deze stad en in het bijzonder over de betere restaurantjes e.d.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Khorat een leuke stad

#6 Bericht door dutch » zondag 14 februari 2010, 11:10

Ik kom nu zo'n beetje sedert 1976 in Korat (Nakhorn Ratchasima) en woon er definitief sinds eind 2004.
(een ietsje buiten Korat richting Bangkok).

Voor echte lokale informatie kan je het beste de lokale fora bezoeken.
http://www.koratfarang.com (engels-talig met een Nederlands talige sectie)
http://www.koratmap.com(engels-talig met een google vertaling mogelijk)

Met wat gerichtere vragen kom ik wat beter uit de voeten ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: zondag 22 februari 2009, 12:24
Locatie: Elst/Mae Phim, Rayong

Re: Khorat een leuke stad

#7 Bericht door duikertje » zondag 14 februari 2010, 14:19

ok Dutch vast bedankt.
Wij gaan dan begin Maart verhuizen en ik ben wel wat bekend in Korat, woon al een jaar in Phimai en dan kom je wel eens in Korat.
De woning ligt net buiten het centrum, redelijk nieuw en niet te duur.
waar het mij eigenlijk alleen om gaat dat als ik bv eens een lekkere steak wil eten, niet eerst allerlei zaken af hoef te lopen om een goeie te vinden.
Waar is de immigration office, ik ga nu elke 4 weken op en neer naar Holland, dit ivm met mijn werk en ik kan dat met een tourist visa wel af maar in de toekomst wil ik wel wat langer blijven.
Bar of disco daar kom ik niet zo vaak, en als we daar zin in hebben dan vinden we die wel denk ik.
Fred

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Khorat een leuke stad

#8 Bericht door dutch » zondag 14 februari 2010, 16:19

Lokale immigratie kantoor ligt aan de rand van Chok Chai.
Neem de weg van Korat naar Chok Chai (passeer je ook nog mooi Daan Kwien,het ceramiek paradijs) en vlak voor Chok Chai sla je de weg naar Saraburi in (rechts) en na 500 meter aan je linkerhand.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Khorat een leuke stad

#9 Bericht door dutch » zondag 14 februari 2010, 16:21

Als je langer wilt blijven zal je toch een Non Imm O in Nederland moeten aanvragen,lijkt me.
Ik ken de details van je verblijf en van jezelf niet.Alles is verschillend naar gelang de omstandigheden.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: zondag 22 februari 2009, 12:24
Locatie: Elst/Mae Phim, Rayong

Re: Khorat een leuke stad

#10 Bericht door duikertje » maandag 15 februari 2010, 08:14

Oke dutch bedankt voor je antwoord
wat het visa betreft bedoel ik als ik op een 30 dgn visa kom kun je dan bv 2 weken verlenging krijgen?
ik werk in de offshore industrie en heb om de 4 weken 4 weken vrij.
dat kan weleens opschuiven en dan is het wel lekker als ik mijn verblijf zou kunnen verlengen.
met je links naar koratmap kom ik wel verder wat adressen betreft.
Fred

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Khorat een leuke stad

#11 Bericht door dutch » maandag 15 februari 2010, 08:44

Er was eens een Mario08 ;)
Ik heb hem al een aantal weken niet meer gezien,maar die gaf vaak goede adviezen v.w.b. visa
Kan ook geen kwaad om even bij de immigratie langs te gaan (in de eerste week en niet bop het einde ;) ) en de situatie voor te leggen.
Meld jij jezelf ooit aan als je 4-wekelijks aankomt?
De eigena(a)r(es) van het huis waar jij verblijft is dat wettelijk verplicht.(ik geloof een TM30)
Als je in een hotel verblijft doen die dat al automatisch.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: zondag 22 februari 2009, 12:24
Locatie: Elst/Mae Phim, Rayong

Re: Khorat een leuke stad

#12 Bericht door duikertje » vrijdag 19 februari 2010, 17:07

op de visa slip die je in het vliegtuig invuld vermeld ik mijn huisadres, ik heb daar nog nooit vragen over gehad dus neem ik aan dat ze daar genoegen mee nemen.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Khorat een leuke stad

#13 Bericht door carpediem » vrijdag 19 februari 2010, 18:08

Ik woon 5 1/2 jaar in thailand en heb nooit iets besproken met mijn huisbaas over inschrijving. Mijn adres is bekend bij de immigratie omdat ik dat altijd invul op het TM formuliertje. Mijn non immigration "O" visum haal ik altijd in Nederland. Nooit geen problemen gehad.

Wat zouden de consequenties kunnen zijn zoals ik het nu doe en voor mijn huisbaas???

Trouwens ik heb 3 huurkontrakten een voor mijn huis, een voor de belendend pand voor mijn rust en een voor "een woning" die ik als gerage gebruik.
pluk de dag (carpediem)

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Khorat een leuke stad

#14 Bericht door dutch » zaterdag 20 februari 2010, 03:30

carpediem schreef:Ik woon 5 1/2 jaar in thailand en heb nooit iets besproken met mijn huisbaas over inschrijving. Mijn adres is bekend bij de immigratie omdat ik dat altijd invul op het TM formuliertje. Mijn non immigration "O" visum haal ik altijd in Nederland. Nooit geen problemen gehad.

Wat zouden de consequenties kunnen zijn zoals ik het nu doe en voor mijn huisbaas???

Trouwens ik heb 3 huurkontrakten een voor mijn huis, een voor de belendend pand voor mijn rust en een voor "een woning" die ik als gerage gebruik.
Je meld je toch elke 90 dagen bij de immigratie?
Dat is voldoende.Jouw huisbaas zou de TM 30 moeten invullen en daar heb jij niets mee te maken.Lekker laten rusten zou ik zeggen :lol:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 228
Lid geworden op: zondag 07 januari 2007, 02:20
Locatie: Gelderland/Isaan

Re: Khorat een leuke stad

#15 Bericht door Korat » zondag 21 februari 2010, 20:56

duikertje schreef:ok Dutch vast bedankt.
waar het mij eigenlijk alleen om gaat dat als ik bv eens een lekkere steak wil eten, niet eerst allerlei zaken af hoef te lopen om een goeie te vinden.
Fred
Lekkere steaks kun je bij Sizler eten. Dat restaurant zit in het winkelcentrum The Mall op de 1e verdieping.
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”