Weer eens over overwinteren.

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Weer eens over overwinteren.

#76 Bericht door pong » vrijdag 01 oktober 2010, 12:12

prajak schreef:Is de trein BKK-Chonburi-Pattaya-Satahip dan opgeheven ?
ach-alleen op werkdagen (zelfs in Thaild hebbe ze die-ma/vr) en alleen als dat oudste treinstel wat ze hebben het nog doet-dan gaat ie 1x daags-heel vroeg uit Cholburi. Sattaheep ligt in Cholburi chiangwat-en dat is NIET het eindpunt van de reizigerstrein (mogelijk enkel spoortje voor de marine-weet ik niet precies). Trein eindigt vlakbij dat UTP=UTapao vliegstripje van Pattaya-in een of andere baan nowhere., zonder welke redelijke aansluiting op wat dan ook naar verder.
(baan Pu Ta luang heet het). Dus Rayong valt daar buiten.
Voorts is de overstap vanaf trein naar bus ri. HHIn bar slecht. trein naar HHin neemt de omweg via N>Pathom-en dat zijn allemaal de lange afstandnachttreinen die ri. zuiden gaan-in de namiddag.
Wat ik later nog bedacht: toen ik de laatste keer nog op Sai Thai/new was, reden er 3/4 dagelijkse direkte bussen ook naar RAYONG-via de nieuwe zuidleijke rondweg om BKK. of dat nog zo is-moet je zelf navragen. Volgens Bartjens rijdt zo'n bus dan ook v.v.-en dan is het maar 1 simpele overstap in een goed geoutilleerd nieuw bustation en veel vlotter als wat dan ook (behalve taxi natuurlijk). Vanaf SaiThai rijden voorts elke 2 uur direkte bussen naar Pattaya.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Weer eens over overwinteren.

#77 Bericht door prajak » vrijdag 01 oktober 2010, 16:05

Er wordt gedacht aan een nieuw treinlijn naar Rayong. Dus over 50 jaar zullen de dan nog levenden in dit forum er gebruik van kunnen maken. Hoera !

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: Weer eens over overwinteren.

#78 Bericht door trompetter » zaterdag 02 oktober 2010, 02:29

prajak schreef:Er wordt gedacht aan een nieuw treinlijn naar Rayong. Dus over 50 jaar zullen de dan nog levenden in dit forum er gebruik van kunnen maken. Hoera !
Sorry, nogal off-topic, maar dat is de schuld van Prajak 555!

Misschien valt het dit keer mee, geachte heer Prajak. Ik heb er dit keer fiducie in.
Suvarnabhumi Airport kwam pas tot stand toen minister president Dr. Thaksin Shinawatra
het heft in handen nam. De plannen bestonden al dertig jaar, maar eindelijk werden er
knopen doorgehakt en begonnen de miljarden te rollen. En toen ging het verrassend snel.

Nu heeft Thaksin's ex-lieutenant Newin Chidsob een hand aan het roer, niet officieel weliswaar,
maar toch. Hij is ook al zo'n daadkrachtige man.
En wat zit er in de pot voor de hoge snelheids lijnen en treinen? 350 Miljard en de partij die
daar de hand op weet te leggen heeft een grote kans de volgende verkiezingen te winnen.

Het is daarom een partijtje touwtrekken geworden tussen de Bum Jai Thai partij, Newin's geesteskind,
en de democraten van minister president Abhisit Vejjajiva en zijn rechterhand Suthep Thaugsuban.

Het ligt nu in de verwachting dat de democraten 'de verantwoordelijkheid op zich nemen' voor
de Nong Khai-Bangkok en Bangkok-Padang Pesar lijnen en 'het financiele management' van slechts
de Bangkok-Chiang Mai en Bangkok-Rayong lijnen de Bum Jai Thai in de schoot zal vallen.
En dat terwijl het ministerie van transport aan Bum Jai Thai is toegedeeld, dus ze eigenlijk 'recht'
zouden hebben op de hele pot.

En het noordelijke stuk van de transnationale hoge snelheidslijn Kunming-Laos-Bangkok-Padang Pesar?
Ook dat houdt meneer Abhisit buiten bereik van het Bum Jai Thai ministerium van transport, met het
argument dat er internationale betrekkingen bij meespelen.

China heeft al een memorandum met Laos ondertekend en in Chiang Khong hier
in het noorden worden voor land de meest waanzinnige prijzen gevraagd.
Daar komt de brug, ligt in de lijn der verwachting.
Aan de Laos kant, in Huay Sai, hebben de kommunistische machthebbers de boeren
reeds naar elders verwezen, want ook daar wordt waanzinnig gebouwd.

Hier in Chiang Rai staat 'op het dorpsplein' sinds enige dagen een echte trein, die
er via wegvervoer gekomen is. Gisteren was het grote 'hoempapa' daar met alle
kopstukken van de noordelijke 'trein-groep' en hun Bangkokse en Chinese verwanten.
Eergisteren werden nog alle gebouwen geschilderd rond 'het dorpsplein'.
Nu Yongyuth Tiyapairat, eveneens een van de vroegere lieutenants van Dr. Thaksin
zich onder de radar moet bewegen, is Newin hem hier onder de duiven aan het schieten,
lijkt het althans. Het kan ook zijn dat de ouwe clan zich weer hergroepeert onder de
Bum Jai Thai vlag. We zullen zien.

We wachten af, maar een ingewijde vriend heeft me vertelt dat het budget er al ligt
voor het Den Chai - Chiang Khong traject (onder meer een Japanse lening van 200 miljoen).
Ook de grond aankopen zijn rond voor de lijn en voor het station in Chiang Khong.
Het grootste deel van het traject gaat over 'des Koning's'.

Dit naar beste weten ...

met vriendelijke groet
en trompetgeschal

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Weer eens over overwinteren.

#79 Bericht door Jeanette » zondag 16 januari 2011, 04:52

Ja, daar zijn we dan, de 8 weken Thailand zijn begonnen. Op dit moment zit ik in Laemya Inn en ben er niet zo gelukkig mee. O, Hans is reuze vriendelijk, de kamer is giga groot maar het is een paar straten van zee af, er is geen twin bed en mijn spullen zijn gewoon niet op te ruimen, overal staat van alles op de grond.
Het bewijst dat mijn angst om vanuit Nederland voor langer dan een week te boeken gegrond was. We zijn gisteren langs het strand gaan lopen (het was eb en er lag hier in de baai veel donker slip) en we zijn uiteindelijk bij 'Nice Beach Hotel' gaan eten. Ik mocht een kamer zien en een klein zwembad op de 3de verdieping, dus gaan we proberen daar te boeken. De weg over steken en je bent aan zee en die is schoner zo te zien. Het restaurant is niet zo gezellig en er is geen rode wijn maar dat lossen we wel op denk ik. Ook goede stoelen op de kamer. We zien maandag wel, nu is het weekend.

Bangkok was leuk voor 2 dagen. We hebben met Jeroen (onze Thailand connectie 8-) ) heel gezellig gegeten en de volgende dag massage's gevonden zonder een kietelhuis in te hoeven. :mrgreen: Verder erg slecht geslapen door de jetlag en zo.

Rob is nu begonnen met de papaya pitten 's morgens. We hebben nog geen mug gezien maar dat kan toeval zijn. Jammer dat er hier maar 0 mensen waren die hebben uitgeprobeert of je inderdaad niet gestoken wordt als je die kapot bijt en doorslikt. Muggenbulten zijn dus niet zo'n probleem bij de posters van dit forum. [|(

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Weer eens over overwinteren.

#80 Bericht door Wouter_Udon » zondag 16 januari 2011, 04:57

Jeanette schreef:Ja, daar zijn we dan, de 8 weken Thailand zijn begonnen. Op dit moment zit ik in Laemya Inn en ben er niet zo gelukkig mee. O, Hans is reuze vriendelijk, de kamer is giga groot maar het is een paar straten van zee af, er is geen twin bed en mijn spullen zijn gewoon niet op te ruimen, overal staat van alles op de grond.
Het bewijst dat mijn angst om vanuit Nederland voor langer dan een week te boeken gegrond was. We zijn gisteren langs het strand gaan lopen (het was eb en er lag hier in de baai veel donker slip) en we zijn uiteindelijk bij 'Nice Beach Hotel' gaan eten. Ik mocht een kamer zien en een klein zwembad op de 3de verdieping, dus gaan we proberen daar te boeken. De weg over steken en je bent aan zee en die is schoner zo te zien. Het restaurant is niet zo gezellig en er is geen rode wijn maar dat lossen we wel op denk ik. Ook goede stoelen op de kamer. We zien maandag wel, nu is het weekend.

Bangkok was leuk voor 2 dagen. We hebben met Jeroen (onze Thailand connectie 8-) ) heel gezellig gegeten en de volgende dag massage's gevonden zonder een kietelhuis in te hoeven. :mrgreen: Verder erg slecht geslapen door de jetlag en zo.

Rob is nu begonnen met de papaya pitten 's morgens. We hebben nog geen mug gezien maar dat kan toeval zijn. Jammer dat er hier maar 0 mensen waren die hebben uitgeprobeert of je inderdaad niet gestoken wordt als je die kapot bijt en doorslikt. Muggenbulten zijn dus niet zo'n probleem bij de posters van dit forum. [|(
Veel plezier, ondanks de beetje vasle start. Ben jaloers op je.
Live your dream, don't dream your life.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Weer eens over overwinteren.

#81 Bericht door elst99 » zondag 16 januari 2011, 11:03

Welkom in Thailand, ach als de jetlag afneemt, zie je het weer wat zonniger in.
Het blijft voor ons ook een bezoeking dat eind vliegen, als je maar kon slapen, maar helaas zelfs met pillen lukt me dat niet.
Hoop dat je toch iets leuks vindt in Rayong, zal toch best iets zijn waar je je ei kwijt kunt? en je rommel!!!
Een makkelijke stoel is een utopie in Thaise hotels, keukenstoelen en van die rechtopstoelen, daar zal je het op de meeste kamers mee moeten doen, of een hele zachte bank, waar je niet meer uitkomt.
Is het de bedoeling dat jullie daar de 8 weken doorbrengen? Of gaan jullie nog trekken?
Leo is 10 dagen geleden aan de pitten van de papaya begonnen, helaas zat hij na een paar dagen nog met muggebulten en is er mee gestopt.
We hebben weer Jaico muggemelk gekocht en dat geeft meer succes! Kun bij iedere apotheek wel krijgen, is "belgisch" maar helpt goed!
Probeer dat maar!
We lezen je verhalen wel en volgen je op het forum!
Groetjes Elst

p.s. 5 literbox met tapkraantje Mont Clair rode wijn voor +/- 950 Bht is een goede wijn tegen een redelijke prijs hier in Thailand, zal daar toch ook wel een Tesco, Mall of grote supermarkt zijn? Kijk en de kamer viel tegen en geen wijn, dan zeggen dat je een jetlag hebt ach ach,
zal wel ontwenningsverschijnselen zijn ha ha
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Weer eens over overwinteren.

#82 Bericht door prajak » zondag 16 januari 2011, 16:25

Het is even wennen maar ik ben het een keer met Elst eens ! Daar moet ik geen gewoonte van maken want dat haalt de jus uit het forum, het kersje van de taart, de roomboter van het brood en het toefje slagroom van de flubberpudding.....

De Montclair uit ZA is een redelijke wijn en kost tussen 950 en 1.000 baht per 5 liter pak. De Tesco hier zal al op 980 baht maar is snel gezakt toen de Makro open ging. Ik kan de wijn -als immer met mate- genieten en krijg er geen migraine van.

Het is daarmee een van de goedkoopste roden wijnen. Er zitten hoge accijnzen op met name rode wijn en ook op lokale Thaise rode wijnen zoals de goede wijnen uit de provincie Loei. Een redelijk drinkbare en fruitige wijn uit die provincie koop je al voor 250 b per fles van 70 cl maar die is dan per 5 L wel fors duurder dan de importwijn uit ZA.

Het land is eigenlijk te warm voor rode wijn. Nu valt het even mee, het hoeft niet in de koelkast. Maar buiten deze drie maanden immense kou, althans zo voel ik dat, wordt de wijn als lauwe pis en moet hij in de koelkast.

Maar ik dwaal af van het onderwerp. Thailand is een uitstekend land om de winter door te komen en de echte genieters komen dan ruim aan hun zomerse trekken zolang je uit het noorden en noord-oosten blijft....



.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Weer eens over overwinteren.

#83 Bericht door Duiker » zondag 16 januari 2011, 16:35

Jeanette, veel plezier in LOS!. En maak gerust zoveel geluid je maar wilt. Dat doen die Thaaien ook. :mrgreen:
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Weer eens over overwinteren.

#84 Bericht door elst99 » maandag 17 januari 2011, 01:51

Ho, ho is even, Duiker jij hebt makkelijk "l.....n" als het geluid jouw te hard wordt duik je snel onder, maar dat is voor ons niet weggelegd!
Prajak, vind het helemaal niet leuk dat je het met me eens bent, vind de wijn nu eigenlijk best wrang ;) en niet te "zuipen" krijg er zelfs "migraine"van.
Bij de Mall hier 920 Bht en bij Tesco 949 Bht. proost.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Weer eens over overwinteren.

#85 Bericht door Jeanette » maandag 17 januari 2011, 04:39

We hebben voorlopig een flesje van 320 baht. Zo'n 5 liter ding is niks als je steeds ergens anders gaat eten. Is de laatste liter nog net zo lekker als de eerste?

Gisterenavond naar de strandweg gelopen waar we gelokt werden door een 'John Denver'achtig geluid, er was live muziek. En zowaar, ze zongen later 'mountain mamma' (niet dat ik naar huis wil hoor. [|( ) Er waren 3 gemetselde kuipen en een paar teilen. In een paar hingen luchtslangen en lagen de vissen en krabben nog net levend te wachten op ..... [|) .... maar ja, toen ik ze zag hadden we al iets eenvoudigers besteld.

Later met een Belg een discussie gehad. Hij vond dat ik fout was dat ik 380 baht had afgerond naar 500. 'Ze' zouden ontevreden worden van fooi. Mijn idee was dat hij het woord 'fout' moest veranderen in anders omdat zijn ideën niet als het evangelie golden. (Hij kreeg geen glas wijn)(ik zoek een smiley die z'n tong uitsteekt) :mrgreen:
Duiker schreef:Jeanette, veel plezier in LOS!. En maak gerust zoveel geluid je maar wilt. Dat doen die Thaaien ook. :mrgreen:
:?: :?: Wat is LOS?

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Weer eens over overwinteren.

#86 Bericht door Wouter_Udon » maandag 17 januari 2011, 08:18

Jeanette schreef:
Duiker schreef:Jeanette, veel plezier in LOS!. En maak gerust zoveel geluid je maar wilt. Dat doen die Thaaien ook. :mrgreen:
:?: :?: Wat is LOS?
Wat dacht je van: Land of Smile?

En voor de duidelijkheid: daar wordt Thailand mee bedoeld. :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Weer eens over overwinteren.

#87 Bericht door mooatje » maandag 17 januari 2011, 08:19

Bij mij zou je ook een glas wijn krijgen bij zo'n tip [$)
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Weer eens over overwinteren.

#88 Bericht door Wouter_Udon » maandag 17 januari 2011, 08:26

Jeanette schreef:Later met een Belg een discussie gehad. Hij vond dat ik fout was dat ik 380 baht had afgerond naar 500. 'Ze' zouden ontevreden worden van fooi. Mijn idee was dat hij het woord 'fout' moest veranderen in anders omdat zijn ideën niet als het evangelie golden. (Hij kreeg geen glas wijn)(ik zoek een smiley die z'n tong uitsteekt) :mrgreen:
Vooropgesteld, het is jouw geld dus jij bepaalt te allen tijde wat je er mee doet.
Maar een tip van 31,5% lijkt mij wel erg veel. Of kreeg je er een nekmassage bij tijdens het eten? ;) :lol:
Live your dream, don't dream your life.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Weer eens over overwinteren.

#89 Bericht door elst99 » maandag 17 januari 2011, 08:46

De 5 literbox blijft lekker, hij trekt iedere keer weer vacuum! Je kunt het ook in 2 liter flessen, maar dan moet je hem sneller opdrinken, dan is er lucht bij geweest en niet meer lekker.
Op een bedrag van +/- 9 € geef je 3 € fooi, is inderdaad een leuke fooi :D Geef je de Belgen in iedergeval het idee, dat we niet allemaal één cola bestellen met 5 rietjes.
Zijn we van dat imago ook weer af! Die Ollanders toch!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Weer eens over overwinteren.

#90 Bericht door mooatje » maandag 17 januari 2011, 12:09

elst99 schreef:De 5 literbox blijft lekker, hij trekt iedere keer weer vacuum! Je kunt het ook in 2 liter flessen, maar dan moet je hem sneller opdrinken, dan is er lucht bij geweest en niet meer lekker.
Op een bedrag van +/- 9 € geef je 3 € fooi, is inderdaad een leuke fooi :D Geef je de Belgen in iedergeval het idee, dat we niet allemaal één cola bestellen met 5 rietjes.
Zijn we van dat imago ook weer af! Die Ollanders toch!
De wijn blijft inderdaad lekker zo,dit gedurende ruime tijd.Hoelang weet ik niet,bij mij is de houdbaarheid nog nooit overschreden.

Wat betreft de Ollandse fooi elst: [8) [8) [8)
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”