Inmiddels weer veilig thuis in Nederland en keurig door Mahan Air van Dusseldorf via Teheran naar BKK gebracht en ook weer terug.
Inchecken in Dusseldorf bij de balie van Mahan Air : binnen 5 minuten en tijdens de vlucht veel lege plekken dus even overgestapt en wat extra stoelen voormezelf .
Teheran-BKK zat vrij vol met Iraniers waar ik al vrij vlot contact mee had en de hele reis goed gezelschap aan had.
16 Dec: Om 20.00 uur in BKK en een wachtrij van BKK naar Tokio voornamelijk zwaarbepakte Iraniers met af en toe een Westerling ertussen.
Aangezien ik met handbagage reis weinig zin om aan te sluiten in de rij mede omdat ik 12 uur en hun 6 uur moesten vliegen.
Dus op zoek gegaan naar een Thaise dienstverlener en jawel: Zag dezelfde man als in July toen hij mij uit de rij haalde en apart liet inchecken .
Even naar hem toe gelopen en gevraagt met mijn beperkt Thai aangevuld met Engels of het mogelijk was of ik of heel laat kon inchecken omdat ik dan ergens wou gaan zitten /liggen ipv in de rij staan een uurtje of 2 of dat ik misschien bij bijv. busines class kon inchecken oid mede vanwege ontbrekende bagage ?
20 minuten was ik dus ingecheckt en ben ik direct door de pascontrole gelopen om vervolgens bij de gate wat te gaan slapen.
De vlucht naar Teheran zat vrij vol maarrrr.....een eindje voor me waren minstens 6 rijen geheel leeg dus na de start direct overgestapt naar voren met nog wat Iraniers die me volgden en weer 3 stoelen voormezelf dus lekker liggen de hele reis
In Teheran keurig opgewacht door een dame die ons een 5 dollar eet/drinkbon gaf en na wat extra controles mochten we via de roltrap naar boven .
Wat me weer opviel : We waren met wat Hollanders en 2 Duitsers en tijdens het wachten begon een groepje wat oudere Hollandse dames en 1 heer as usual weer te zeuren en te drammen dat alles zolang duurde , het was slecht geregeld etc.
Ik zei dat we toch 2,5 uur moesten wachten dus of dat nu hier of boven was maakt dat wat uit ?
Werdt niks teruggezegt dus heb ze verder genegeerd totdat ....ik in het halfvolle vliegtuig uitgerekend naast hun kwam te zetten
Daar baalde ik van want dat soort figuren moet ik niks van hebben dus na het opstijgen direct een andere plek opgezocht en met de benen languit naar voren de reis naar Dusseldorf weer volgemaakt.
De bediening was netjes en niet overdeven qua drinken maar dat boeit mij niet zo.
Conclusie : Na alle commentaar over Mahan boycot...slechte service of vliegtuigen zit driver weer netjes in Ede en zoals het er nu naar uitziet gaat driver next time weer met Mahan Air de lucht in of er moet een andere maatschappij zijn die me goedkoper naar BKK kan brengen ?
De prijs is en blijft voor mij bepalend vandaar nu 2 keer met Mahan gevlogen.
mvg driver