Inburgeringstoets = discriminatie

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#31 Bericht door sombat » vrijdag 14 november 2008, 06:44

wat maak ik nou mee , jumbo die zijn slurf een beetje intrekt :mrgreen:

maar ik denk dat jij ze zelf nooit hebt gebeld, maar hooguit een bank (locaal) of UBC achtige instelling (voor de locale markt). NEE jumbo grote jongens op het gebied van fabriceren/exporteren zeker geen kleine locale boeren pummel.
vaak gebeld ik akn trouwens thais hoor, maar soms moet je uiterst in detail treden en dan kan je het alleen in het engels doen. en DAAR wringt de schoen dan vallen ze door de mand vanwege hun ZEER gebrekkige engels.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#32 Bericht door jumbo » vrijdag 14 november 2008, 07:02

sombat schreef:wat maak ik nou mee , jumbo die zijn slurf een beetje intrekt :mrgreen:
praten tegen een muur van onbegrip heeft weinig zin :mrgreen:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Hans
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 579
Lid geworden op: maandag 21 februari 2005, 15:41
Locatie: Bakel

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#33 Bericht door Hans » zaterdag 20 december 2008, 08:21

Moeten de assielzoekers ook een inburgertoets maken op kosten van het rijk waar ze van alles toegespeeld krijgen zoals onderdak zakgeld en noem zo maar op die leven echt van onze zak.
Maar als wij een thaise vriendin naar nederland willen laten overkomen waar wij gerant voor staan en leven van onze zak gaat de regering moeilijk doen.
Waar zijn ze in Nederland toch mee bezig????????

Hans
Vragen staat vrij,maar een goed antwoord is wat anders.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#34 Bericht door Jim » zaterdag 20 december 2008, 12:07

Hans schreef:Moeten de assielzoekers ook een inburgertoets maken op kosten van het rijk waar ze van alles toegespeeld krijgen zoals onderdak zakgeld en noem zo maar op die leven echt van onze zak.
ik zou eerst eens wat onderzoek doen voor je dit soort verschrikkelijke dingen post.
'Toelage asielzoekers veel te laag'

Het weekbudget dat een asielzoekerskind onder de elf jaar krijgt voor eten is nog niet genoeg om een dag gezond van te eten. Dat stelt het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) in Trouw. De weektoelage voor voedsel is 3,63 euro. Het Nibud heeft becijferd dat voor 2 broodmaaltijden en een eenvoudige warme maaltijd voor een dag al 3,84 euro nodig is.

Een volwassen asielzoeker krijgt per week bijna 40 euro. Daarvan moeten alle kosten worden betaald, waaronder eten, kleding, toiletartikelen en reiskosten.

http://binnenland.nieuws.nl/56519
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Hans
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 579
Lid geworden op: maandag 21 februari 2005, 15:41
Locatie: Bakel

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#35 Bericht door Hans » zaterdag 20 december 2008, 13:05

Pardon als ik mensen op de teentjes trap maar wat ik bedoel is dat er bevolkingsgroepen zijn die men toelaat en op onze kosten leven [ heb ik zelf geen probleem mee ] .Maar als ik mijn thaise vriendin 40 euro geef komen die uit mijn zak.Dus nogmaals als wij onze thaise vriendin hierheen halen dragen we zelf voor het onderhoud en niet het rijk.Blijft mij ook altijd een raadsel waarom dat er zo moeilijk gedaan word op de ambassade in thailand.Men meet met twee maten.

Hans


[quote="Jim"][quote="Hans"]Moeten de assielzoekers ook een inburgertoets maken op kosten van het rijk waar ze van alles toegespeeld krijgen zoals onderdak zakgeld en noem zo maar op die leven echt van onze zak.[/quote]

ik zou eerst eens wat onderzoek doen voor je dit soort verschrikkelijke dingen post.

[quote]'Toelage asielzoekers veel te laag'

Het weekbudget dat een asielzoekerskind onder de elf jaar krijgt voor eten is nog niet genoeg om een dag gezond van te eten. Dat stelt het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) in Trouw. [b]De weektoelage voor voedsel is 3,63 euro[/b]. Het Nibud heeft becijferd dat voor 2 broodmaaltijden en een eenvoudige warme maaltijd voor een dag al 3,84 euro nodig is.

Een volwassen asielzoeker krijgt per week bijna 40 euro. [b]Daarvan moeten alle kosten worden betaald, waaronder eten, kleding, toiletartikelen en reiskosten[/b].

http://binnenland.nieuws.nl/56519[/quote][/quote]
Vragen staat vrij,maar een goed antwoord is wat anders.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#36 Bericht door Jim » zaterdag 20 december 2008, 13:36

imho zijn het 2 zaken die los staan van elkaar.

het opnemen van mensen die op de vlucht zijn voor oorlog of om andere redenen moeten vrezen voor hun leven is een morele plicht voor een rijk land als (bijvoorbeeld) nederland.

iig.. mijn vrouw is geen asielzoeker of economische vluchteling dus haar daarmee te vergelijken vind ik een grove belediging.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1573
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#37 Bericht door jomel17 » donderdag 02 april 2009, 08:26

Heeft er iemand ervaring met de wachttijd tussen het aanvragen en maken van de inburgeringstoets?
Ben nu in Thailand heb net gebeld naar de ambassade en mijn vrouw kan pas op 1 mei terecht.
Dat vind ik wel erg lang en het ergste is dat ik op 25 april weer terug moet naar Holland,had gehoopt haar nog te kunnen begeleiden in Bkk :cry:
หลงรัก

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#38 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 02 april 2009, 10:01

jomel17 schreef:Heeft er iemand ervaring met de wachttijd tussen het aanvragen en maken van de inburgeringstoets?
Ben nu in Thailand heb net gebeld naar de ambassade en mijn vrouw kan pas op 1 mei terecht.
Dat vind ik wel erg lang en het ergste is dat ik op 25 april weer terug moet naar Holland,had gehoopt haar nog te kunnen begeleiden in Bkk :cry:
Dit is een normale wachttijd. In het verleden heb ik het geprobeerd sneller te krijgen, maar faalde daar in jammerlijk.

Wat betreft het geduld in het traject ben ik het grotendeels met Piet ONEENS. Het examen is/was het deel wat het langste duurde, de rest gaat vrij vlot. Je moet gewoon papieren netjes invullen, overvloedige hoeveelheden informatie spuiten en dan is de IND wel snel.

Tegenwoordig is de IND namelijk de efficientste overheidsorganisatie..... Juist vanwege hun beroerde verleden. 8-)
- -

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#39 Bericht door Ben » donderdag 02 april 2009, 11:18

Wereldvreemd schreef:
jomel17 schreef:Heeft er iemand ervaring met de wachttijd tussen het aanvragen en maken van de inburgeringstoets?
Ben nu in Thailand heb net gebeld naar de ambassade en mijn vrouw kan pas op 1 mei terecht.
Dat vind ik wel erg lang en het ergste is dat ik op 25 april weer terug moet naar Holland,had gehoopt haar nog te kunnen begeleiden in Bkk :cry:
Dit is een normale wachttijd. In het verleden heb ik het geprobeerd sneller te krijgen, maar faalde daar in jammerlijk.

Wat betreft het geduld in het traject ben ik het grotendeels met Piet ONEENS. Het examen is/was het deel wat het langste duurde, de rest gaat vrij vlot. Je moet gewoon papieren netjes invullen, overvloedige hoeveelheden informatie spuiten en dan is de IND wel snel.

Tegenwoordig is de IND namelijk de efficientste overheidsorganisatie..... Juist vanwege hun beroerde verleden. 8-)
Tegenwoordig is de IND namelijk de efficientste overheidsorganisatie..... Juist vanwege hun beroerde verleden.
"Het is chaos bij de IND" door Dennis Naaktgeboren



wo 01 apr 2009, 22:33
PVV-Kamerlid Sietse Fritsma.

Volgens de partij is het een ’chaos’ bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). „Er moet snel orde op zaken worden gesteld”, aldus PVV-Kamerlid Sietse Fritsma. „Ze weten helemaal niets over belangrijke onderwerpen. Vragen over het aantal schijnrelaties, het aantal adrescontroles, het aantal fraudegevallen en het aantal mensen zonder identiteitsdocumenten... Op al die cruciale vragen kan de staatssecretaris geen antwoord geven.”

Ook andere partijen hebben kritiek op de Voortgangsrapportage Vreemdelingenketen, die donderdag in de Tweede Kamer wordt besproken. „De cijfers zijn niet helder”, vindt ook CDA-Kamerlid Wim van de Camp. „Het lijkt op creatieve boekhouding.” De VVD is eveneens kritisch. „Ik ben er niet van overtuigd dat die dienst nu waanzinnig goed functioneert”, aldus VVD-Kamerlid Paul de Krom.

Volgens de PvdA is er al een hoop verbeterd. „Maar er zijn ook nog heel veel zwarte gaten, bijvoorbeeld over fraudegevallen”, aldus PvdA-Kamerlid Hans Spekman.

Het Centraal Bureau voor de Statistiek liet eerder dit jaar weten dat de immigratie met bijna 143.000 mensen een ’recordhoogte’ heeft bereikt. „Niet alleen het aantal asielzoekers stijgt, maar ook de gezinsmigratie en de arbeidsmigratie”, aldus Fritsma. „Alle vormen van migratie zitten in de lift, maar hoe kun je problemen oplossen als je niet weet wat er speelt.”

De IND liet woensdag weten open te staan voor ’verbeterpunten’ vanuit de Kamer. De dienst is al van plan later dit jaar een nieuw computersysteem in gebruik te nemen.

Dat hebben ze dan snel opgelost in 1 dag :D :D

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#40 Bericht door Mart » donderdag 02 april 2009, 11:32

"Het is chaos bij de IND" door Dennis Naaktgeboren
wo 01 apr 2009, 22:33
PVV-Kamerlid Sietse Fritsma.

Dat hebben ze dan snel opgelost in 1 dag

Het was toch gisteren 1 april
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#41 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 02 april 2009, 12:26

De chaos m.b.t. het verstrekken van (nieuwe) verblijfsvergunningen valt overigens reuze mee.
Afgelopen Februari de nieuwe verblijfsvergunning aangevraagd voor mijn vrouw en binnen 6 weken de kaart (ditmaal voor onbepaalde tijd met de aantekening van langdurig EU burger) in huis.
Live your dream, don't dream your life.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1573
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#42 Bericht door jomel17 » donderdag 02 april 2009, 14:44

Update..
Had een mailtje gestuurd naar de ambassade met het verzoek of mijn vrouw misschien voor 25-4 examen kon doen?
Kreeg als antwoord dat er een opzegging voor 15-4 (songkran) was gekomen,of ik interesse had in die datum?
Gelijk gebeld en datum vastgezet nu hopen dat Chayapha in 1x slaagt dan volgende ochtend papieren inleveren voor MVV.
:idea: Groeten Jos
หลงรัก

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#43 Bericht door Mart » donderdag 02 april 2009, 14:51

jomel17 schreef:Update..
Had een mailtje gestuurd naar de ambassade met het verzoek of mijn vrouw misschien voor 25-4 examen kon doen?
Kreeg als antwoord dat er een opzegging voor 15-4 (songkran) was gekomen,of ik interesse had in die datum?
Gelijk gebeld en datum vastgezet nu hopen dat Chayapha in 1x slaagt dan volgende ochtend papieren inleveren voor MVV.
:idea: Groeten Jos
Jos wel een waterdichte koffer met schone droge kleren meennemen :twisted :roll: :lol: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#44 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 02 april 2009, 16:34

Ben schreef:wo 01 apr 2009, 22:33
PVV-Kamerlid Sietse Fritsma.

Volgens de partij is het een ’chaos’ bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). „Er moet snel orde op zaken worden gesteld”, aldus PVV-Kamerlid Sietse Fritsma. „Ze weten helemaal niets over belangrijke onderwerpen. Vragen over het aantal schijnrelaties, het aantal adrescontroles, het aantal fraudegevallen en het aantal mensen zonder identiteitsdocumenten...
Je hebt natuurlijk met de PVV ook een goede partij te pakken. Het zegt trouwens niks over efficiency van de IND, maar het gaat om de opportunistische weetjes zodat de PVV stemmen wint.
Ben schreef: Ook andere partijen hebben kritiek op de Voortgangsrapportage Vreemdelingenketen, die donderdag in de Tweede Kamer wordt besproken. „De cijfers zijn niet helder”, vindt ook CDA-Kamerlid Wim van de Camp. „Het lijkt op creatieve boekhouding.” De VVD is eveneens kritisch. „Ik ben er niet van overtuigd dat die dienst nu waanzinnig goed functioneert”, aldus VVD-Kamerlid Paul de Krom.

Volgens de PvdA is er al een hoop verbeterd. „Maar er zijn ook nog heel veel zwarte gaten, bijvoorbeeld over fraudegevallen”, aldus PvdA-Kamerlid Hans Spekman.
Het zijn natuurlijk lekkere korte citaten. De cijfers zijn niet helder, wat betekent dat, dat de persoon in kwestie wil weten hoeveel personen er uit Casablanca naar Nederland migreren of is het minder specifiek. Als je sensatie wilt, dan kun je het krijgen met zulke korte citaten.

Maar nergens een woord over eficiency, alleen maar opmerkingen over dat de kamerleden andere of meer informatie wil. Als dat normaliter niet nodig was, wordt dat nu niet gerapporteerd. Of maak jij overal melding van ook al is tot op dan toe nog nooit iemand er in geinteresseerd geweest?
- -

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Inburgeringstoets = discriminatie

#45 Bericht door Jim » donderdag 02 april 2009, 16:43

pvv en verdonk kunnen nu eenmaal alleen maar scoren via vreemdelingenbeleid.
sinds verdonk weg is bij de IND is zij helemaal niets meer en de IND is beter gaan functioneren.

wilders jankt ook alleen maar over moslims, maar bij een debat over echt belangrijke zaken als de kredietcrisis loopt hij weg.
wat een zielepoot.

de vvd bleef zitten en kreeg nog wat zaken voor elkaar.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”