Beste Airline

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie

Wat is de beste airline om mee te vliegen?

Mahan Airlines
4
2%
Cathay Pacific
11
4%
China Airlines
42
16%
Emirates
25
10%
EVA Air
78
30%
KLM
17
7%
LTU
5
2%
Thai Airways
30
12%
Singapore Airlines
34
13%
Anders, laat het ons dan weten!
14
5%
 
Totaal aantal stemmen: 260

Bericht
Auteur
robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Beste Airline

#226 Bericht door robin33 » maandag 13 januari 2014, 06:09

Zowel China airlines als Eva hebben ook Thais personeel aan boord

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Beste Airline

#227 Bericht door driver » maandag 13 januari 2014, 06:24

Loe schreef:Arie, de koffie en thee zijn er erg lekker en het lijkt wel een soepkom zo groot. Ook zit er een franse bakker die heerlijke stokbroden met beleg verkoopt. En het vreemde van dit alles vond ik nog de prijs, die is lager dan op schiphol. Dus eten in Dubai lekkerder en goedkoper dan Schiphol. Alle andere zaken zijn voor ons alleen om naar te kijken. Maar als je in dubai rondloopt heb je het idee dat je in de efteling rondloopt, zo mooi hebben ze alles gemaakt. Olie dollars he.

De opstelling 2-4-2 zegt niet alles, ze kunnen de afstand tussen die stoelen verkleinen of vergroten. De breedte is meestal gelijk maar de beenruimte is verstelbaar.
Okee Loe , dank voor je reactie misschien toch en keer via dat vliegveld gaan vliegen in de toekomst.

gr Arie

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Beste Airline

#228 Bericht door robin33 » maandag 27 januari 2014, 16:02

Collega vloog vannuit Australië via Dubai met emerates terug. In Dubai werden ze geweigerd.

Ze stonden wel op de passagierslijst maar volgens de computer was er iets geblokkeerd ,,, geen paniek. Gaat goedkomen

Opeens naar een uur. Oja het slot is dicht u kunt niet meer mee.
Wij waren op Schiphol bezig bij emerates... Nee hoor hij staat gewoon geboord.

Zeer onbehulpzame mensen daar volgen mijn collega. , ze moesten zelf maar gaan bellen met de airlines.


Ik weet dat het op zich staande verhalen zijn maar het weerhoud me toch een beetje om van het oude vertrouwde en tot nog goede af te stappen.

En om niet rechtstreeks te vliegen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Beste Airline

#229 Bericht door elst99 » maandag 27 januari 2014, 17:00

Verschillende malen mee gevlogen,totaal geen problemen gehad, fijne stoelen, goede bediening
Op Dubai een goeie Starbucks!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Beste Airline

#230 Bericht door prajak » maandag 27 januari 2014, 17:10

Rechtstreeks van down under naar Amsterdam kan toch nog niet ? Kan de 380 dat aan ? De Caravelle destijds wel, die landde op New Calidonia als ik me goed herinner.

Dus je hebt voor die afstand een tussenstop nodig. Ik heb met Emirates nimmer slechte ervaring gehad maar dat is 12 jaar terug; ik heb sowieso nimmer slechte ervaring gehad behalve met Air Asia ('Air delay') op de terugweg van BKK naar Udon Thani. Een uur ! Verdulleme, wat is dat op een mensenleven ? Maar je zult maar afspraken hebben.... :mrgreen:

Als je echt op tijd wilt vliegen huur dan met een groepje mensen een privevlucht ? Is dat het ? Maar ook dan kun je aan de laatste mem komen te hangen.

Je hebt niks te vertellen en de computers zijn de baas. Moet een opluchting zijn, toch ?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Beste Airline

#231 Bericht door elst99 » maandag 27 januari 2014, 22:30

Voor mij blijft Singapore airlines nog een van de beste en vroeger voor 1998 Thai airways!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Beste Airline

#232 Bericht door BKK_Bert » dinsdag 28 januari 2014, 15:15

Lijst veiligste en onveiligste luchtvaartmaatschappijen 2013

http://www.z24.nl/ondernemen/de-veiligs ... 013-428348

Bron Z24

link naar de 2 genoemde onderzoeksbureau's genoemd in bovenstaand artikel:

http://www.airlineratings.com/safety_ra ... line.php?r

http://www.jacdec.de/Airline-Rankings/j ... g_2013.htm
Home is not where you live, but where they accept you.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Beste Airline

#233 Bericht door Duncan » woensdag 25 juni 2014, 00:27

Ik ben altijd een luie planner, dus tegen de tijd dat het mij uitkomt ga ik eens kijken wat rond de 700 euro mogelijk is.
Vorige keer heb ik via Malaysian Airways gevlogen, en dat is meer dan uistekend bevallen ( beste vliegtuigeten tot nu toe ), alleen op de heenreis 7 uur wachten op Kuala Lumpur is killing ( had ook te krappe schoenen aan :roll: ), doen we dus niet meer.
Ben uiteindelijk terechtgekomen voor 725 all in bij een directe vlucht met de KLM. Nadeel is dat je maar 23 kilo ruimbagage mee mag nemen ( met maximum koffermaten, stelletje kruideniers, moet ik dat ook nog gaan opmeten [|( ) en dat mijn favoriete luchtvaartmaatschappijen ( Egypt Air qua bagage, Emirates qua alles ) of vol zaten of dat ik 35 uur op een overstap kon gaan zitten wachten. Dus dan maar de KLM. Ben benieuwd hoe het nu is, was er nooit wild van...
Heen is een Boeing 777-200 ( krap ), terug de Boeing 777-300 ( wel ok ), al heb ik zelf liever Airbus ( die A380 is fantastisch ), vind ik wat ruimer en minder gedateerd overkomen...

hanshu

Re: Beste Airline

#234 Bericht door hanshu » woensdag 25 juni 2014, 07:42

De boeing 777-300 (van oa Eva air) is wel een uurtje sneller dan de Airbus 340 (van China air bv)
Vliegtijd Amsterdam-Bkk 10.30

Toch ook wel lekker.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Beste Airline

#235 Bericht door Duncan » vrijdag 05 september 2014, 09:16

Nou, dat was dus eens maar nooit meer KLM. De cliches over het personeel klopten trouwens niet helemaal, vooral op de heenweg waren ze meer dan vriendelijk. Voor diegenen die eyecandy een vereiste vinden, sja, die kunnen beter een andere maatschappij kiezen maar mij boeit dat niet.
Waarom toch geen KLM meer? Het eten, a-bo-mi-na-bel. Heen ging nog wel, de hoofdmaaltijd ( slechts 2 maaltijden op een directe vlucht :| ) was slecht, de side dishes wel ok. Terug daarentegen was er geen keuze, en ik ben zowat over m'n nek gegaan. De stoelen om mij heen aten ook zo goed als niets. Er wordt weinig extra;s aangeboden en 2 maaltijden op bijna 12 uur vliegen vind ik belachelijk.
Dus, nee, voor mij in het vervolg gewoon weer een Aziatische of Arabische maatschappij, dan neem ik die overstap wel voor lief.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Beste Airline

#236 Bericht door v@go » vrijdag 05 september 2014, 11:46

Ik heb nu 4 keer met de KLM gevlogen en nog nooit klachten over het eten gehad.
Zelfs na de warme maaltijd gaat men nog rond met broodjes en ijs. Wil je meer gewoon vragen en je krijgt het.

Zelfs een maal was ik zo moe voor het uitdelen van de maaltijd, was ik in slaap gevallen. Toen de rommel weer opgehaald werd schrok ik wakker. De stewardess vroeg zelfs nog of ik nog een maaltijd wilde nuttigen, kon zelfs nog kiezen.

Ook al verschillende keren met China Air gevlogen maar daar is de service slecht net als het eten. Je mag blij zijn bij gratie god dat je nog een plastic bekertje drinken extra krijgt. Wel een heel lang gezicht.

En bij EVA air heb ik ook altijd lekker gegeten en zelfs een keer behoorlijk aangeschoten geraakt. Raakte aan de praat met 2 gasten die voor de eerste keer naar Thailand gingen. Pilsje?? Ja nog eentje dan....Pilsje nog eentje dan.
Toen kregen we al de tweede maaltijd en een paar uur later waren we al op plaats van bestemming. Dit is de voor mijn gevoel snelste vlucht geweest naar Bangkok.

En in april is het weer EVA. Waarom? Deze waren ruim 100€ goedkoper dan KLM. En samen met mevrouw v@go scheelt dat toch weer 200€. Daar kun je veel van doen in Thailand.
Ook ik moet voor mijn geld werken. Krijg het niet zomaar. :angel:
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

hanshu

Re: Beste Airline

#237 Bericht door hanshu » vrijdag 05 september 2014, 12:19

v@go schreef: Ook al verschillende keren met China Air gevlogen maar daar is de service slecht net als het eten. Je mag blij zijn bij gratie god dat je nog een plastic bekertje drinken extra krijgt. Wel een heel lang gezicht.
Bij China gaan ze inderdaad niet langs met drinken in de nacht.Maar je kunt het zelf pakken bij de servicebalie zoveel je wilt.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Beste Airline

#238 Bericht door Ashley » vrijdag 05 september 2014, 17:35

2 maaltijden per vlucht is toch normaal?

hanshu

Re: Beste Airline

#239 Bericht door hanshu » vrijdag 05 september 2014, 18:32

Ashley schreef:2 maaltijden per vlucht is toch normaal?
Voor mij is 1 al te veel.....ik eet meestal op het vliegveld om de tijd te doden en slaap aan boord.

Ligt er ook aan welke tijd je vliegt natuurlijk.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Beste Airline

#240 Bericht door mooatje » vrijdag 05 september 2014, 18:54

Ashley schreef:2 maaltijden per vlucht is toch normaal?
Heb het nooit anders geweten.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”