Toegangsprijs en nationaliteit

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#16 Bericht door driver » vrijdag 09 oktober 2015, 05:02

Gardensafari schreef:Ik maak mij er niet druk om, nooit niet.
Als voor een falang andere prijzen gelden, dan is dat maar zo.
Ik wil erin, dus ik betaal.
Anders ligt het in winkels e.d.
Daar moeten ze niet aankomen met dit soort ongein.
Dan vertrek ik.
Maar een park, of dierentuin, ik maak me er niet druk om.
Ik maak me er ook niet druk om maar vermijd het gewoon .
Resorts flikken het ook merkten we toen we van Phuket omhoog reden naar BKK.
Suk regelt dan een huisje/prijs...even later zien ze mij kost het 200 thb meer oid dan ben je al bij dat huisje dus laat dan maar denk ik maar ik vindt het gewoon belachelijk dat uitzuig gedoe richting de farang want dat is het in mijn ogen.

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#17 Bericht door driver » vrijdag 09 oktober 2015, 05:05

juan52 schreef:Ook wel eens andersom meegemaakt.
Mijn vrouw en een neefje (beiden thai) en ik (nederlands)waren in de buurt van Buriram bij een of ander pretparkje met o.a. bloemen en zo.
Moesten van mijn vrouw daar gaan kijken (tja, thai en bloemen)
Mijn vrouw ging kaartjes kopen en de kassiere vroeg of ik boven de zestig was.
Mijn vrouw bevestigde dit en ik mocht voor half geld naar binnen.
Zelfde prijs als Thai 60+
Zal wel een uitzondering zijn en ik was ook de enigste buitenlander daar te bekennen.
Wij ook 1 keer in de dierentuin bij Shi Racha /CB vlgs mij toen vroeg men of ik in Thailand woonde maar ik zei nee maar ben er nu wel.Had toen de auto van een zwager bij me een wat ouder pick upje misschien dat ze het daarom vroegen.
Moesten ze lachen en kregen we ook een iets andere prijs dacht ik.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#18 Bericht door bontje » vrijdag 09 oktober 2015, 05:49

Omdat ik al een paar keer visite uit Nederland in Thailand op bezoek heb gehad ben ik een paar keer in het dinosaurus museum te Kalasin geweest....Daar is het ook zo dat je als westerling meer moet betalen (waar ik een schurfthekel aan heb) Het ergste van alles is dat 7 jaar geleden zowat de helft van de voorlichtings appartuur kapot was....Vorig jaar heb ik met familie uit Nederland het museum weer bezocht en het was alleen maar erger geworden.
Ook ben ik al flink wat keer naar het eiland Koh Samet geweest.....Iedere keer moet je daar als westerling 5 maal zoveel toeristenbelasting betalen dan de Thai....Het is een national park....9 jaar geleden toen ik daar voor het eerst was had ik het gevoel dat ik in het paradijs kwam.....Ieder jaar nadien merkte ik dat het minder werd.....2 jaar geleden ben ik daar voor het laatst geweest en weer de toeristenbelasting betaald...In 7 jaar tijd is het eiland getransformeerd van een paradijs tot bijna een vuilnisbelt....Wat er met de toeristen belasting gedaan word weet ik niet....Maar Ik weet wel dat ze mij op Koh Samet niet meer zien.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#19 Bericht door Jeanette » vrijdag 09 oktober 2015, 07:23

Dat is geen toeristen belasting maar toegang tot het Nationale park, het Laemya park, deels op en deels naast Koh Samet. (200 bath)
Wij zitten 's winters aan de landkant vlak onder dat park en hebben nog niet de behoefte gevoeld daar naar binnen te gaan voor €10,- saampjes.

De kreet - eilanden zijn duurder dan het vasteland - gaat daar beslist op.
Waar wij komen is het strand echt - zo echt als Katwijk - en lijkt niet op een filmset. 8-)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#20 Bericht door elst99 » vrijdag 09 oktober 2015, 08:24

In principe heb ik er geen problemen mee, je inkomsten zijn vele malen hoger, dan de Thai en dat die het kunnen bezoeken vind ik goed tegen een laag prijsje.
In de parken en musea, aquarium waar ik geweest ben was het de moeite van het geld zeker waard.
En waar hebben we het dan over, over een bedrag van 5 tot 10€.
De parken in Thailand worden goed onderhouden en ik ben er in zo'n 5 à 6 geweest.
Vergelijk het met Nederlandse parken, ach waar heb je het dan over.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#21 Bericht door bontje » vrijdag 09 oktober 2015, 12:18

elst99 schreef:In principe heb ik er geen problemen mee, je inkomsten zijn vele malen hoger, dan de Thai en dat die het kunnen bezoeken vind ik goed tegen een laag prijsje.
In de parken en musea, aquarium waar ik geweest ben was het de moeite van het geld zeker waard.
En waar hebben we het dan over, over een bedrag van 5 tot 10€.
De parken in Thailand worden goed onderhouden en ik ben er in zo'n 5 à 6 geweest.
Vergelijk het met Nederlandse parken, ach waar heb je het dan over.
Misschien dat de parken rond Hua Hin goed worden onderhouden.....Maar wat ik vertelde over het dino museum in kalasin daar is geen woord van gelogen.....Zelfs een ander dino museum aan de oostkant van khonkaen waarvan ik de plaatsnaam ben vergeten is precies het zelfde....Farang moet 5x zoveel betalen en de helft is kapot.
De pensiondos die hier een heel jaar verblijven en in die tijd hun aow plus pensioen besteden moeten ook nog eens het 5 voudige betalen voor overheids parken en museums....Jij mag dat normaal vinden.....Ik vind het echter niet normaal.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#22 Bericht door elst99 » vrijdag 09 oktober 2015, 12:32

Niet alleen in Hua Hin, De nationale parken, Aquariums, vlindertuinen noem maar op. En een hotelkamer in Nederland is altijd p.p. En als je er alleen slaapt dubbel tarief, dus!?
Als je in Nederland een paar dagen in een Nederlandse plaats in een hotel of camping logeert betaal je toeristenbelasting en zeker weten ik betaal in Nederland genoeg belasting!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#23 Bericht door bontje » vrijdag 09 oktober 2015, 12:44

elst99 schreef:Niet alleen in Hua Hin, De nationale parken, Aquariums, vlindertuinen noem maar op. En een hotelkamer in Nederland is altijd p.p. En als je er alleen slaapt dubbel tarief, dus!?
Als je in Nederland een paar dagen in een Nederlandse plaats in een hotel of camping logeert betaal je toeristenbelasting en zeker weten ik betaal in Nederland genoeg belasting!
Elst, Ik lees hier lang genoeg om te weten dat jij altijd bij je standpunt blijft....Dus ik laat het hier maar bij.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#24 Bericht door brake034 » vrijdag 09 oktober 2015, 13:03

Nou vraag ik me af wat een pensionado doet in een dino park?!
Marcel

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#25 Bericht door bontje » vrijdag 09 oktober 2015, 13:26

brake034 schreef:Nou vraag ik me af wat een pensionado doet in een dino park?!
Ik doe ook geen moeite om het aan jou uit te leggen.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#26 Bericht door brake034 » vrijdag 09 oktober 2015, 13:54

Daar waar het gemiddelde salaris van een Thaise leraar/lerares zo rond de 850-900 euro per maand zweeft, een dag-arbeider zo een 200-250 euro per maand kan maken, wie zijn wij dan om te klagen dat de entree van het dino park voor ons geen 1 euro kost maar 5 euro?

Ik denk dat 90% van de expats op dit forum geen dubbeltje inkomsten belasting afdragen in Thailand en dan klagen als je een grijpstuiver meer moet betalen bij de entree van het dino park, ga je schamen zeg! Het is met Thais geld aangelegd toch?

Ik betaal het volle pond voor de buitenlander, zwaai niet met mijn Thaise rijbewijs of geel boekje om een paar euro uit te sparen, ik zou me werkelijk te pletter schamen zeg.......

En dan stennis maken en met een hoop theater weglopen omdat je je gediscrimineerd voelt? Werkelijk :giggle: ????
Marcel

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#27 Bericht door bontje » vrijdag 09 oktober 2015, 14:05

brake034 schreef:Daar waar het gemiddelde salaris van een Thaise leraar/lerares zo rond de 850-900 euro per maand zweeft, een dag-arbeider zo een 200-250 euro per maand kan maken, wie zijn wij dan om te klagen dat de entree van het dino park voor ons geen 1 euro kost maar 5 euro?

Ik denk dat 90% van de expats op dit forum geen dubbeltje inkomsten belasting afdragen in Thailand en dan klagen als je een grijpstuiver meer moet betalen bij de entree van het dino park, ga je schamen zeg! Het is met Thais geld aangelegd toch?

Ik betaal het volle pond voor de buitenlander, zwaai niet met mijn Thaise rijbewijs of geel boekje om een paar euro uit te sparen, ik zou me werkelijk te pletter schamen zeg.......

En dan stennis maken en met een hoop theater weglopen omdat je je gediscrimineerd voelt? Werkelijk :giggle: ????
We hebben niet allemaal een extra inkomen uit mosterd en pindakaas.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#28 Bericht door brake034 » vrijdag 09 oktober 2015, 14:20

:giggle2: 0 baht zover Bontje, daar kom ik het dino park niet mee in, zelfs al zou ik de Thaise prijs betalen.......
Marcel

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#29 Bericht door genesis » vrijdag 09 oktober 2015, 14:38

brake034 schreef:Nou vraag ik me af wat een pensionado doet in een dino park?!
:mrgreen:

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#30 Bericht door genesis » vrijdag 09 oktober 2015, 14:43

brake034 schreef:Daar waar het gemiddelde salaris van een Thaise leraar/lerares zo rond de 850-900 euro per maand zweeft, een dag-arbeider zo een 200-250 euro per maand kan maken, wie zijn wij dan om te klagen dat de entree van het dino park voor ons geen 1 euro kost maar 5 euro?

Ik denk dat 90% van de expats op dit forum geen dubbeltje inkomsten belasting afdragen in Thailand en dan klagen als je een grijpstuiver meer moet betalen bij de entree van het dino park, ga je schamen zeg! Het is met Thais geld aangelegd toch?

Ik betaal het volle pond voor de buitenlander, zwaai niet met mijn Thaise rijbewijs of geel boekje om een paar euro uit te sparen, ik zou me werkelijk te pletter schamen zeg.......

En dan stennis maken en met een hoop theater weglopen omdat je je gediscrimineerd voelt? Werkelijk :giggle: ????
Je hebt een punt! :thumbsup:

Maarre ik dacht dat Lin me had verteld dat een leraar middelbare school tussen de 12 & 16 K Thb verdiende, dus € 300 tot 400, wat jij als bedragen noemt zijn voor Thaise begrippen enorme inkomens dacht ik.

Net zoals ambtenaren die verdienen ook zo rond de 12K was mij verteld.

Mijn zwager die als kok werkt, al meer dan 10 jaar, werkt alle dagen van de maand, 11 uur per dag en verdiend daar Thb 5.600 mee, dus zo'n € 140 p. Mnd

Genesis

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”