vlucht bangkok naar .....

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: vlucht bangkok naar .....

#16 Bericht door brake034 » woensdag 25 september 2013, 09:34

Interessant, weer wat geleerd, bedankt PietK.
Marcel

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: vlucht bangkok naar .....

#17 Bericht door printen44 » woensdag 25 september 2013, 10:27

Ik vlieg altijd via Chiang Mai naar Bangkok en v.v. Vrijwel alle maatschappijen werken samen met bagage door labelen. Tenminste bij Thai Airways en Bangkok Airways. Bij de "prijsvechters" is dat niet het geval.

Als ik van Chiang Mai via Bangkok naar Nederland of Afrika vlieg word de bagage door gelabeld tot Walvisbaai. Een plek waar nog nooit iemand hier van gehoord had, om een voorbeeld te noemen. Je krijgt een sticker op je borst en je gaat in Chiang Mai door de paspoortcontrole. Je wacht in de internationale ruimte en men komt jou en andere passagiers ophalen voor de binnenlandse vlucht. In Bangkok wordt je naar transit geleid en krijg je bij transit de "boarding pass" voor je verdere vluchten. Soms krijg je die "boarding pass" al in Chiang Mai.

Als je terugvliegt naar Chaing Mai, volg je de borden naar "Domestic". Het is wel een eind lopen. "Domestic" zijn alle vluchten naar Chiang Mai, Chiang Rai, Phuket etc. Het word goed aangegeven en ook de afstand die je nog moet lopen. Vlakbij "Domestic" zijn de transfer desks en 20 meter verderop zijn twee paspoortcontrole bureau's. Normaal is het daar heel rustig. Als je door de paspoortcontrole bent, komt je een paar meter verder in het "winkelplein" van "Domestic".

Ik kom in principe nooit door de algemene paspoortcontrole in "Swampie" zelf. Alleen bij "Domestic" daar.

Bij aankomst in Chiang Mai wordt je naar "International" geleid, je heb in Bangkok een sticker gekregen op je borst bij de transfer desk, en kan je je bagage ophalen bij "International". In Chiang Mai ga je door de douane.

Bij elk ander "International Airport" in Thailand is dezelfde procedure.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: vlucht bangkok naar .....

#18 Bericht door brake034 » woensdag 25 september 2013, 10:58

Laat ik nu altijd aangenomen hebben dat dat transit gangers waren!

Lukt dat ook via KLM en dan door naar Chiang Rai met Thai? CR heet Internationaal want er land per week 1 of 2 vluchten uit China.

Mij is het nog nooit aangeboden terwijl de KLM machine in Amsterdam wel de koffers opslokt tot Chiang Rai (mijn vrouw is 2 weken geleden nog terug gevlogen). Waar moet je die stickers op Schiphol halen dan?
Marcel

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: vlucht bangkok naar .....

#19 Bericht door printen44 » woensdag 25 september 2013, 15:08

Je krijgt die sticker bij de transfer desk in Bangkok. Daar haal je de "boarding pass" voor de binnenlandse vlucht. Je moet wel even de sticker van je bagage bij die transferdesk laten zien. Die zit meestal op het stukje "boarding pass" die je bij je beginpunt, Schiphol o.a., kreeg. Via de barcode op die sticker kan men bij de transfer desk zien of de bagage daadwerkelijk bij het vliegtuig voor je binnenlandse vlucht wordt ingeladen.

Naar Chiang Rai is dezelfde procedure als naar Chiang Mai. Ik deed dat twee keer. Zolang de bagage is door gelabeld naar je eindbestemming, kan je op "Swampie" naar "Domestic" lopen en de procedure doorlopen.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: vlucht bangkok naar .....

#20 Bericht door brake034 » woensdag 25 september 2013, 15:29

Bedankt voor de tip Printen, ga ik zekers uitproberen! :thumbsup:
Marcel

sanne11111
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zondag 22 september 2013, 19:42

Re: vlucht bangkok naar .....

#21 Bericht door sanne11111 » maandag 14 oktober 2013, 09:41

Bedankt voor de tips. Ga ik ook zeker even uitzoeken.

We vliegen met KLM naar BKK en dan verder met Bangkok airways naar Phuket.

Daar verblijven we 4 dagen en gaan dan naar Koh Lanta.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”