Je buitenlandse partner naar Nederland halen

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#16 Bericht door Jim » vrijdag 22 december 2006, 11:26

wat dacht je van de voormalige kolonies die helemaal leeg geplunderd werden?
wel's van de gouden eeuw gehoord? hugenoten? amsterdam diamant stad door de boeren uit de polder?

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#17 Bericht door dutch » vrijdag 22 december 2006, 12:17

En 150 jaar geleden scheidde Belgie zich af van Nederland.
En 200 jaar geleden werden we geregeerd door de Fransen en 400 jaar geleden hadden we oorlog met Spanje en Oh ja, 60 jaar geleden werden we bezet door Duitsland!!

Laat ons een beetje bij het heden blijven.Heb me nooit aangesproken gevoeld door dat koloniale geleuter :lol:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#18 Bericht door Jim » vrijdag 22 december 2006, 16:20

het hoort er allemaal bij.

als je alleen de uitkeringstrekkende buitenlander wilt zien en niet de buitenlandse multinationals die hier miljarden investeren en voor werkgelegenheid zorgen dan ben je snel uitgerekend ;)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#19 Bericht door jumbo » zaterdag 23 december 2006, 01:18

dutch schreef:En 150 jaar geleden scheidde Belgie zich af van Nederland.
En 200 jaar geleden werden we geregeerd door de Fransen en 400 jaar geleden hadden we oorlog met Spanje en Oh ja, 60 jaar geleden werden we bezet door Duitsland!!

Laat ons een beetje bij het heden blijven.Heb me nooit aangesproken gevoeld door dat koloniale geleuter :lol:
Check Dutch,
punt is gewoon, en daar heeft Mysic gelijk in , dat de expats/emigranten die naar TYhailand gaan hun centjes meenemen en dat de emigranten naar Nederland in de meerderheid jun hand gaan ophouden

Verder gaat er al een honderd jaar of meer geld UIT nederland dan er inkomt, van daar de zgn begrotingsrekorten ed
Technisch gezien en mede door het vertrek van de grotere bedrijven naar belastingvriendelijke oorden exporteert NL minder dan het importeert ergo er gaat meer geld uit dan in


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#20 Bericht door dutch » zaterdag 23 december 2006, 02:57

quote
Check Dutch,
punt is gewoon, en daar heeft Mysic gelijk in , dat de expats/emigranten die naar Thailand gaan hun centjes meenemen en dat de emigranten naar Nederland in de meerderheid jun hand gaan ophouden
unquote

Mocht de indruk gewekt zijn dat ik een van de geitenwollen sokken brigade ben,dan is niets minder waar :D
Een gezonde input van nieuwkomers is noodzakelijk maar deze b.g brigade heeft er alle baat bij om hun "hulp" noodzakelijk te maken.

Tevens wijs ik er op dat in Thailand het verkrijgen van residencie/citizenship bijna godsonmogelijk is en we hier dus met het visum fenomeen zitten,hetgeen duidelijk slechter geregeld is als in Holland.Ik weet dat de regels in Nederland wat strenger zijn geworden in de loop van de jaren (alleen de uitvoering niet :cry: ) maar dat zal na de laatste verkiezingen wel snel veranderen.Lang leve het generaal pardon ( voor de -tigste keer !)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#21 Bericht door jumbo » zaterdag 23 december 2006, 03:06

Tevens wijs ik er op dat in Thailand het verkrijgen van residencie/citizenship bijna godsonmogelijk is en we hier dus met het visum fenomeen zitten,hetgeen duidelijk slechter geregeld is als in Holland.Ik weet dat de regels in Nederland wat strenger zijn geworden in de loop van de jaren (alleen de uitvoering niet :cry: ) maar dat zal na de laatste verkiezingen wel snel veranderen.Lang leve het generaal pardon ( voor de -tigste keer !)[/quote]

Volgens mij kan je in Thailand residency verkrijgen als je
'1.1 Foreign national applicant must hold a passport that bears a Non-Immigrant Visa and was granted with one-year visa extensions which reveal that up until the date of application submission, the applicant have been staying in the Kingdom for at least 3 consecutive years.

Dus waarom zou jij het niet kunnen aanvragen of verkrijgen of waar ligt volgens jou de moeilijkheid in deze?

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#22 Bericht door dutch » zaterdag 23 december 2006, 04:06

He Jumbo,daar zit nog wat meer aan vast zeg.Al schijnt het Thaise taal "examen" vervallen te zijn.(ik denk slechte zaak,maar dat ben ik slechts).
Er is op TV een zeer compleet overzicht van residentie verzoek door een van de leden die dat zeer onlangs heeft verkregen.(Er is ook een quotum!!)
Citizenship is een andere orde.
Misschien is godsonmogelijk een wat overdreven woordgebruik maar het is/was in Holland allemaal wat eenvoudiger (denk aan de z.g. gezinshereniging)

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#23 Bericht door Manuel » zaterdag 23 december 2006, 06:25

Moet toegeven dat het verkrijgen van de Thaise nationaliteit zeer, zeer moeilijk is. Zelfs zo speciaal dat kranten er aandacht aan geven indien het toegewezen wordt. Voorbeeld was een uitgebreid artikel in de Phuket Gazette toen 2 'buitenlander' de aanvraag deden en het verloop beschreven van het process. Leuk artikel wat ik helaas niet terug kan vinden.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#24 Bericht door Mystic » zaterdag 23 december 2006, 11:55

Jim schreef:wat dacht je van de voormalige kolonies die helemaal leeg geplunderd werden?
wel's van de gouden eeuw gehoord? hugenoten? amsterdam diamant stad door de boeren uit de polder?
lol! nou ik ben niet zo blond dat ik er nog nooit van heb gehoord hoor!
maar in deze context slaat het he le maal nergens op, koloniaal geleuter indeed, pffff zeg, alsof voorgaande ook maar iets met de hedendaagse problemathiek te maken heeft.....
wellicht toch een puntje, de tolerantie van Nederland vind zijn oorsprong in oa die gouden eeuw, doordat ons landje altijd in contact is geweest met "vreemde" culturen, heerst hier veel minder vreemdelingen angst dan in pak em beet Oostenrijk.....
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#25 Bericht door jumbo » zondag 24 december 2006, 06:34

dutch schreef:He Jumbo,daar zit nog wat meer aan vast zeg.Al schijnt het Thaise taal "examen" vervallen te zijn.(ik denk slechte zaak,maar dat ben ik slechts).
Er is op TV een zeer compleet overzicht van residentie verzoek door een van de leden die dat zeer onlangs heeft verkregen.(Er is ook een quotum!!)
Citizenship is een andere orde.
Misschien is godsonmogelijk een wat overdreven woordgebruik maar het is/was in Holland allemaal wat eenvoudiger (denk aan de z.g. gezinshereniging)
Je moet nog steeds 'examen' doen voor je residency, je krijgt van tevoren een lijsl met vragen en je moet jezelf op voor een videocamere introduceren
Verder moet je aan financiele voorwaarden voldoen. kwa inkomen en er zit een leeftijdslimiet aan vast (sorry Dutch :wink: )
Ook dien je , indien nog werkzaam, alle documenten te tonen die met werk en opleiding te maken hebben plus een verklaring van goed gedrag.
Al met al een fluitje van een cent...het quotum ligt op 100 per land, en geloof me er zijn er beduiden minder van Nederlandse Nationaliteit

Citizenship is inderdaad van een hele andere orde en het betekend ook dat je Nederlandse nationaliteit verliest.....nah zo erg is het ook niet om NL te zijn

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#26 Bericht door Nimnuan » dinsdag 26 december 2006, 01:02

Mystic schreef: wellicht toch een puntje, de tolerantie van Nederland vind zijn oorsprong in oa die gouden eeuw, doordat ons landje altijd in contact is geweest met "vreemde" culturen, heerst hier veel minder vreemdelingen angst dan in pak em beet Oostenrijk.....
Nederlanders zijn alleen maar tolerant zolang we er zelf beter van worden. Zie oa de gouden eeuw en de jarig 70 van de vorige eeuw - niet alleen Nederlanders trouwens... -

Als ik de Thai hoor over de vluchtelingen uit Burma/Myanmar of mensen uit India e.d. zijn ze niet anders dan Nederlanders. Dan heb ik het alleen de Thai uit mijn omgeving en over wat ik op internet lees.

Misschien is het toch iets menselijks :?: :wink:
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#27 Bericht door Mystic » dinsdag 26 december 2006, 04:47

Nimnuan schreef:
Mystic schreef: wellicht toch een puntje, de tolerantie van Nederland vind zijn oorsprong in oa die gouden eeuw, doordat ons landje altijd in contact is geweest met "vreemde" culturen, heerst hier veel minder vreemdelingen angst dan in pak em beet Oostenrijk.....
Nederlanders zijn alleen maar tolerant zolang we er zelf beter van worden. Zie oa de gouden eeuw en de jarig 70 van de vorige eeuw - niet alleen Nederlanders trouwens... -

Als ik de Thai hoor over de vluchtelingen uit Burma/Myanmar of mensen uit India e.d. zijn ze niet anders dan Nederlanders. Dan heb ik het alleen de Thai uit mijn omgeving en over wat ik op internet lees.

Misschien is het toch iets menselijks :?: :wink:
wellicht..... maar ik vind zelf dat er een ruim en groot verschil zit tussen landen die van oudsher in aanraking (al dan niet om er beter van te worden, dat is weer een zijstraat) zijn gekomen met 'vreemde' culturen, en landen die tot voor kort (of nog steeds) op slot zaten.

India is een heel cool land trouwens, het officiëele gastland van belegerd en bezet Tibet, een overvol land, dat een heel volk opneemt, we zouden er allemaal wat van kunnen leren ;)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#28 Bericht door Nimnuan » dinsdag 26 december 2006, 05:19

Mystic schreef: wellicht..... maar ik vind zelf dat er een ruim en groot verschil zit tussen landen die van oudsher in aanraking (al dan niet om er beter van te worden, dat is weer een zijstraat) zijn gekomen met 'vreemde' culturen, en landen die tot voor kort (of nog steeds) op slot zaten.
Ben ik met je eens, daarom hoop ik ook dat Nederland niet alles op slot gooit. Het lijkt er soms wel op :cry:

Waarom niet hetzelfde als de rest van Europa?
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#29 Bericht door Mystic » dinsdag 26 december 2006, 14:22

waarom niet hetzelfde zoals in de rest van Europa?
Huh? Zoals Finland, Oostenrijk, ofzo? dan moeten we met spoed mensen kwijt..... en veel ook :roll:
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

#30 Bericht door Nimnuan » dinsdag 26 december 2006, 16:25

Mystic schreef:waarom niet hetzelfde zoals in de rest van Europa?
Huh? Zoals Finland, Oostenrijk, ofzo? dan moeten we met spoed mensen kwijt..... en veel ook :roll:
OK - goede voorbeelden :wink:
Finland weet ik niet veel van en Oostenrijk :evil: daar wil ik het liever niet over hebben... al weet ik niet of het daar op dit moment strenger is qua regels.
Maar ik bedoelde meer zoals Belgie, Duitsland, Zweden. Vergelijkbare EU landen.
Er zijn al routes in Europa ontstaan waar Nederlanders in bv. Belgie gaan wonen om hun vrouw/man naar Europa te kunnen halen. De regels gelden nu voor alle niet EU landen, terwijl het allemaal is bedoeld om de Marokkanen en Turken hun bruiden niet uit het thuisland te laten halen.

Een grote goed bedoelende groep heeft nu last omdat de regering het probleem niet directer aan durft/kan pakken.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”